Sa 4.000 čistih i tihih automobila na električni pogon, Oslo, glavni grad Norveške koja se obogatila izvozom nafte, prijestolnica je električnog automobila
'Od svih glavnih gradova imamo najviše električnih automobila po stanovniku', tvrdi Rune Haaland iz udruge Norstart na parkiralištu namijenjenom električnim automobilima. Električni automobili vidljivi su u Oslu na svakome uglu, od mini vozila Buddy do sportskog automobila Tesla koji može razviti brzinu od nula do 100 km/sat u manje od četiri sekunde.
Norveška, jedna od glavnih svjetskih izvoznica nafte, zacrtala je ambiciozan cilj: do 2020. smanjiti emisije ugljičnog dioksida za najmanje 30 posto. 'Električno vozilo u tome igra važnu ulogu jer 40 posto emisija stakleničkih plinova proizvodi sektor prijevoza, a u tih 40 posto, 60 posto plinova potječe od cestovnog prometa', navodi ministrica prometa Magnhild Meltveit Kleppa.
Procjenjuje se da je ukupno 3.891 električni automobil Norveškoj uštedio više od 6.000 tona CO2 na godinu.
Norveške vlasti u tu su svrhu uvele porezne olakšice za korisnike električnih automobila. Donijele su i niz drugih poticaja pa takvi automobili mogu voziti trakom namijenjenom autobusima i time izbjeći prometne čepove. Parkiranje za njih je besplatno na javnim parkiralištima, a stanice za punjenje baterija strujom, što je besplatno, sve su dostupnije.
Električno vozilo vrlo je skupo pri kupnji, no njegovo je korištenje dugoročno isplativo. Punjenje baterija kod kuće stoji dva eura, koliko otprilike stoji litra benzina u toj zemlji gdje su cijene među najvišima u Europi.
Konstruktori automobila natječu se u izradi novih modela. Najbolje se u prvom tromjesečju prodavao Mitsubishijev i-MiEV u kategoriji malih vozila.
Najveći problem električnih vozila je opskrba pa je Norveška odlučila uspostaviti nacionalnu mrežu za brzo punjenje baterija strujom koja bi trebala omogućiti punjenje u 20 minuta, umjesto uobičajeno potrebnih sedam do osam sati.