TEŠKA VREMENA

Je li moguće da se i zbog ovog debljamo?

29.01.2013 u 11:17

Bionic
Reading

Ako ste bombardirani porukama o krizi, velika je vjerojatnost da će vas instinkt za preživljavanjem uvjeriti da je sada pravo vrijeme da jedete visokokaloričnu hranu

U teškim gospodarskim krizama konzumira se više visokokalorične hrane, tvrdi nova studija objavljena u časopisu Psychological Science. Ukratko, gadna vremena potiču ljude da jedu jaču hranu, a kad smo konstantno hranjeni vijestima o krizi i teškoj ekonomskoj i gospodarskoj situaciji, to nas potiče da jedemo kaloričnije namirnice.

'Sada, kada nam je poznato da takve vrste poruka potiču ljude da traže više kalorija motivirani nagonom za preživljavanjem, za one koji žele zdraviji način prehrane bilo bi mudro da neko vrijeme ne gledaju vijesti', kaže Julino Laran, profesor marketinga na Sveučilištu u Miamiju na kojem je istraživanje provedeno.

Studija se sastojala od nekoliko eksperimenata. U jednom od eksperimenata sudionicima je rečeno da testiraju okus nove vrste čokoladica M&M – polovica ih je mislila da testiraju niskokaloričnu verziju, dok su drugi mislili da testiraju nove visokokalorične slastice koje su u oba slučaja bile iste. Znanstvenici su htjeli doznati koliko slastica će ispitanici konzumirati kada budu izloženi posterima koji su govorili o patnji i mukama, a koliko kad su bili okruženi posterima s neutralnim porukama. Oni koji su bili izloženi porukama o patnji tražili su više visokokaloričnih slastica.

Osim alarmantnih poruka, još nas jedna stvar tjera da želimo visokokaloričnu hranu – preskakanje doručka. Istraživanja su pokazala veću aktivnost mozga kao odgovor na visokokaloričnu hranu kod osoba koje su preskočile doručak, nego kod onih koji su pojeli jutarnji obrok, prenosi Huffington Post.