novi koncept

Kakav nakit, zapravo, vole Hrvatice? Generalni menadžer Swarovskog otkrio tajne

15.12.2023 u 11:15

Bionic
Reading

Način rada ovog svjetski poznatog brenda s nama je podijelio Alexandar Thieme, generalni menadžer za Istočnu Europu, Afriku i nordijsko područje

Brend koji je sinonim već niz godina, ne samo za kristale izvrsnog sjaja, već i za kreativnost i inovativnost, u Hrvatsku je donio novi koncept dućana. Swarovski, svjetski poznati brend koji spaja eleganciju, glamur i ženstvenost u Arena centru ponovno je otvorio Swarovski Wonderluxe prodajno mjesto ovoga puta u novom, magičnom ruhu.

Ovaj koncept je spoj luksuza i magije kojem je cilj odvesti svoje kupce u svijet čudesa, a zamisao je kreativne direktorice Swarovski brenda, Giovanne Engelbert.

Swarovski posluje u različitim zemljama, na drugačijim govornim područjima, ali ono što ih sve spaja i karakteristično je za svaku državu je ljubav prema brendu.

Dugogodišnji poslovni uspjeh brenda počiva upravo u viziji koja već više od 120 godina spaja klasiku i tradiciju izrade popularnog nakita spajajući ju s notama modernih trendova koje oduševljavaju klijente diljem svijeta.

Swarovski se uvijek trudi postići da je iskustvo brenda jednako za sve kupce, a više o načinu rada ovog svjetski poznatog brenda s nama je podijelio Alexandar Thieme, generalni menadžer za Istočnu Europu, Afriku i nordijsko područje.

Koliko dugo već radite za Swarovski i ukratko kako je počela vaša priča vezana uz Swarovski?

Moje putovanje sa Swarovskim je započelo još 2012, u Švicarskoj, gdje sam bio dio globalnog marketinškog tima. Tijekom svoje karijere sam imao priliku raditi na različitim pozicijama vezanim za marketing i prodaju, kako globalno tako i lokalno, što me dovelo do moje trenutne pozicije generalnog menadžera za područje istočne Europe, Afrike i nordijskog područja koju sam započeo u kolovozu ove godine.

Trenutno ste generalni menadžer za Istočnu Europu, Afriku i nordijsko područje. Koliko je teško prilagoditi se na tri potpuno različita tržišta?

Naša regija je vrlo raznolika i kompleksna. Surađujemo s više različitih nacionalnosti i kultura, s ljudima koji govore različitim jezicima, koriste drugačije valute plaćanja, nemaju ista upravna tijela i žive na različitim kontinentima. Čak i unutar tri tržišta koja ste spomenuli postoje velike razlike – na kraju krajeva, poslujemo u ukupno 55 zemalja. Ono što nas sve spaja je ljubav prema brendu Swarovski i cilj da usrećimo naše klijente. Stoga je sposobnost i volja za prilagodbom presudna vještina, a raznolikost ključni motivator.

Razvijate li različite strategije za ove navedene regije?

Naravno! Međutim, iskustvo brenda mora biti dosljedno u svim dodirnim točkama.

Koliko se razlikuje raditi za tržište Istočne Europe, Afrike i nordijskog kraja od primjerice Švicarske i Austrije gdje ste ranije radili? Koliko se mijenjaju trendovi i želje kupaca?

Postoje brojni elementi koji se razlikuju, ali isto tako i mnogi koji su isti u poslu koji odrađujemo. Svakako vidimo razlike u ukusu i stilu naših kupaca kada uspoređujemo Švicarsku/Austriju s tržištem istočne Europe, Afrike i nordijskim područjem. Dok Švicarci/Austrijanci preferiraju reducirani i konzervativniji izgled, naši klijenti na ovim područjima privrženiji su nakitu koji će se isticati i koji će više izražavati sami brend Swarovskog. Obrasci potrošnje, percepcija luksuza i vremena darivanja drugih se također razlikuju, a upravo ovi čimbenici imaju uglavnom kulturnu pozadinu.

Vjerujemo kako ste često na putu s obzirom na trenutna tri tržišta na kojima vrlo uspješno poslujete. Gdje se osjećate najugodnije, što je najviše po vašem guštu?

Pošto sam rođen u Južnoafričkoj republici, to je zemlja s kojom sam najviše upoznat unutar ove tri regije. Međutim, ne želim se osjećati ugodno u zemlji u koju putujem. Radije bih htio istraživati, vidjeti i naučiti nove perspektive i uvide tijekom putovanja. U tom pogledu postoje mnoga mjesta koja zadovoljavaju ovaj uvjet.

Živite li u jednoj od ove tri regije?

Naše regionalno sjedište nalazi se u Lihtenštajnu, što nije unutar zemalja ovih regija, ali je blizu globalnog sjedišta, što može potaknuti učinkovitost i djelotvornost.

Koliko je zahtjevno raditi na ovoj poziciji, koji su benefiti, a što biste, da možete, izmijenili?

Položaj je zapravo jako osnažujući. Prednosti su raznolikost, kao što sam već spomenuo, visok stupanj interakcije s mnogo različitih vrsta ljudi i njihova široka raznolikost potreba, perspektiva i zahtjeva. Istodobno, naši poslovni partneri i kupci dosljedno pokazuju visok stupanj strasti prema onome što rade i prema našem brendu. Zaista nikad nije dosadno i možemo napraviti pozitivnu razliku u životima ljudi.

Kako izgleda jedan vaš radni dan? Imate li vremena za svoje hobije, aktivnosti?

Apsolutno se uvijek trudim izdvojiti vrijeme za svoje hobije i aktivnosti. Postizanje te ravnoteže ključni je element za održivu volju i uspjeh. Svakog jutra ustajem vrlo rano kako bi odradio trening ili tjelovježbu – obično trčanja, vožnje bicikla ili teretane. To mi pomaže za pozitivan način razmišljanja i pravu razinu energije tijekom dana. To mi također daje vremena da razmislim i razmotrim veće nadolazeće odluke i prekretnice dana. Zatim ću provesti 15 mirnih minuta ispijajući jaku crnu kavu i otići u ured ili započeti radni dan ako putujem. Dani ureda i putovanja očito se značajno razlikuju, ali u konačnici provodim većinu vremena u boljem razumijevanju potreba naših partnera i kupaca, a zatim poboljšavanju naših planova i strategija kako bismo zadovoljili te potrebe na idealan način i kako bi Swarovski mogao procvjetati u cijeloj našoj regiji.

Zašto se novi koncept dućana zove Wonderluxe?

Novi koncept trgovine zamisao je naše kreativne direktorice, Giovanne Engelbert, pa ju moram i citirati - 'Naš novi koncept trgovine nevjerojatna je oda kreativnosti i rezultat je snažne nove vizije Swarovskog, područja gdje se susreću znanost i magija'. Ovaj koncept spaja luksuzni osjećaj i magiju ili čudo koje doživljavamo kada uđemo u njega – pa je naziv kombinacija ove dvije riječi Wonder i Luxury.

Koja je vizija luxe koncepta dućana?

Prethodni citat Giovanne ilustrira ovu viziju na lijep, ali i jasan način. Cilj mu je odvesti naše kupce u svijet čudesa, u kojem mogu istraživati ​​i iskusiti naše proizvode nakita kao da se radi o predimenzioniranoj kutiji za nakit.

Jeste li prvi put u Zagrebu?

Zaista jesam. Bio sam u Hrvatskoj u različitim prilikama i uvijek mi se sviđala. Ipak, nikada nisam uspio posjetiti Zagreb i jako mi je drago što sam napokon ovdje.

Jeste li možda posjetili advent u Zagrebu ili tek budete?

Još nisam posjetio advent i nije ni bio u planu. Bi li možda trebao promijeniti svoje planove i ipak otići na advent?