PRIZNANJA HRVATICA

Koliko je zapravo velika ženska opsesija cipelama?

05.05.2011 u 18:01

Bionic
Reading

Britansko istraživanje provedeno na 3.000 ispitanica otkrilo je strašnu žensku tajnu: čak polovica cipela koje žene kupe, a u prosjeku je to osam pari godišnje – nikada ne ugleda svjetlo dana

Čak i ta činjenica, koje su žene bolno svjesne, da više od pola cipela koje posjeduju nikad ne nose, većinu žena neće natjerati da prestanu kupovati nove. Ono što se

nameće kao logično pitanje je zašto to žene čine. Zašto kupuju cipele koje nikad ne nose, koje su im pretijesne ili pak prevelike?

Tragom istraživanja, otkriveno je i da se Hrvatice itekako uklapaju u ovaj britanski prosjek.

Trag na novčaniku

'Živi sam primjer da su rezultati ovog istraživanja istiniti, imam u ormaru pravu kolekciju izložbenih primjeraka u kojima se nikada nisam prošetala', odaje modna agentica Tihana Harapin-Zalepugin te dodaje: 'Evo, baš sam nedavno kupila cipele za koje sam već drugo jutro znala da ih nikad neću nositi. Ali kad sam ih vidjela u prodavaonici, tu boju i dizajn, morala sam ih kupiti.'

Često takve kupnje ostavljaju traga na njezinu novčaniku, ali, dodaje, jednostavno obožava cipele, posebice čizme. 'Neke su mi toliko lijepe da mi ih je žao nositi kako se ne bi potrošile', priznaje agentica.

Njezino iskustvo dijeli i arhitektica Suzana Novosel koja priznaje da u ormaru ima desetke pari cipele koje nikad ne nosi. 'Skupila sam zbirku od 60-ak pari cipela posljednjih godina, a čini mi se da stalno vrtim dva, tri ista para, drugi mi samo stoje u ormaru, ne nosim ih čak ni po kući. Imam i mnogo onih koje bih nosila jer su mi divne, ali jednostavno u njima ne mogu hodati koliko su neudobne ili me pak jako žuljaju', otkriva arhitektica.

Modna agentica Tihana Harapin-Zalepugin jednostavno obožava cipele

Iako su joj cipele brižno pohranjene u originalnim kutijama u ormaru i njezino su najveće blago u koje je mnogo uložila, priznaje još jednu mračnu tajnu u vezi s njima.
'Uvjerena sam da moj suprug zna za možda trećinu cipela koje imam, a ostale, kad ih kupim, potajice unosim u stan i nerijetko ih tjednima skrivam po automobilu', kaže Suzana.

Ipak, da u ženskoj zaluđenosti cipelama postoje iznimke, dokaz je odgojiteljica Iva Šafranović koja trenutačno u ormaru ima samo šest pari cipela. 'Budući da nisam stonoga, ne znam što bih s tolikim cipelama. Inače sam vrlo racionalna kad je šoping posrijedi, pa kupujem samo cipele koje su mi potrebne, zimi čizme, ljeti sandale, tenisice. Stvarno mi se čini besmislenim gomilati cipele s petom od 15 centimetara u ormaru za koje znam da ih nikada neću obuti; radije ću se počastiti nekim putovanjem', ističe Iva.

Međutim, rijetke su žene koje u blizini cipela mogu biti racionalne, a potvrđuje to i psihologinja Jo Hemmings, autorica knjige Shoes and Shopping koja kaže: 'Cipele donose neko obećanje i očekivanje nečeg novog. Mogu popraviti cjelokupan dojam, vizualno produljiti nogu, učiniti nas višima, vitkijima. Možemo se udebljati, ali će nam cipele uvijek pristajati.'

Inače, istraživanje je pokazalo da trideset i sedam posto žena cipele kupuje kako bi se oraspoložile, oko 52 posto jer im trebaju uz novu odjeću, 18 posto da budu u trendu, a 10 posto opsesivno kupuje cipele.

Većina žena jedan par cipela pak nosi tri godine. Ipak, petina priznaje da ne može podnijeti bacanje dragih, iznošenih cipela, pa ih čuvaju i do deset godina, a 21 posto čak nikad i ne baca stare cipele. Dok više od polovice žena (55 posto) cipele čuva u garderobi, jedna od pet drži ih u dnevnom boravku, svugdje po kući, čak i u automobilu.