Poznati kozmetički brend Lush Cosmetics napušta Facebook, Instagram, TikTok i Snapchat, a ovim radikalnim potezom žele osvijestiti to koliko društvene mreže loše utječu na mentalno i fizičko zdravlje
Lush je priopćio da će njihovi računi na spomenutim društvenim mrežama biti deaktivirani već 26. studenoga, dan nakon američkog Dana zahvalnosti, na tzv. Crni petak, kada većina brendova i trgovaca pojačava svoje aktivnosti na društvenim mrežama kako bi pridobili kupce sniženjima i akcijama.
Tvrtka koja ima više od 900 trgovina diljem svijeta rekla je da će ostati izvan tih društvenih mreža na globalnoj razini sve dok navedene platforme ne osiguraju sigurnije okruženje za svoje korisnike.
Lush je inače najpoznatiji po svojim mirisnim bombama za kupanje, šamponima i sapunima, napravljenim od prirodnih sastojaka i bez testiranja na životinjama, no brend također aktivno zagovara društvene i ekološke ciljeve kao što su Black Lives Matter, bori se protiv krčenja šuma i promiče održivost. Ovo također nije prvi put da Lush, brend koji preferiraju milenijalci i generacija Z, pokušava napustiti društvene mreže. Tvrtka je napravila sličan pokušaj u Velikoj Britaniji 2019. priznavši tada kako su umorni od borbe s algoritmima te da žele izravno komunicirati sa svojim klijentima. No zbog pandemije koronavirusa i zatvaranja fizičkih prodajnih mjesta, unatoč najboljim namjerama, predomislili su se te ostali na društvenim mrežama kako bi ponudili uslugu korisnicima tijekom lockdowna.
Međutim novu odluku donose u vrijeme u kojem su društvene mreže pod još intenzivnijim nadzorom i kad se sve glasnije govori o tome koliko te platforme pridonose problemima mentalnog i fizičkog zdravlja, posebno među mlađim osobama.
'Cijeli sam život izbjegavao stavljanje štetnih sastojaka u svoje proizvode. Sada postoje brojni dokazi da smo izloženi riziku kada koristimo društvene mreže. Nisam spreman izlagati svoje kupce ovoj šteti pa je vrijeme da to izbacim iz kombinacije', rekao je Mark Constantine, suosnivač i izvršni direktor Lusha.
Iz tvrtke poručuju da se ozbiljni učinci društvenih medija jedva priznaju i usporedili su situaciju s 'klimatskim promjenama koje su desetljećima ignorirane i omalovažavane'.
'Kao izumitelj bombi za kupanje, sve svoje napore ulažem u stvaranje proizvoda koji pomažu ljudima da se isključe, opuste i obrate pažnju na svoju dobrobit. Platforme društvenih medija postale su antiteza ovom cilju, s algoritmima dizajniranima da ljude nagone da što više skrolaju i spriječe ih da se isključe i opuste', rekao je Jack Constantine, glavni digitalni direktor i izumitelj proizvoda u Lushu.
Lush je rekao da će 'za sada' biti aktivan na Twitteru i YouTubeu dok ne pronađu bolje načine komunikacije s klijentima.