Društvene mreže jedan su od generatora sasvim specifičnih problema vezanih uz masovni turizam. Naime, želja za što boljim kutem za fotografiju na Instagramu i Facebooku, ili video na TikToku i YouTubeu donosi ne baš male teškoće upravljanju lokalitetima koji su iz ovih ili onih razloga postali atraktivni svakom potencijalnom influenseru.
I onda se događa: bez obzira je li riječ o prirodnim ili kulturnim atrakcijama stvaraju se gužve, ometa se promet, prolazak lokalnih ljudi, pa sve do guranja u potrazi za što boljim selfijem. Jedno od takvih mjesta je i kultna, još uvijek nedovršena katedrala Sagrada Familia u Barceloni, pa su tamošnje vlasti krenule u akciju.
Remek djelo Antonija Gaudija jedan je od najpopularnijih lokaliteta u glavnom katalonskom gradu, a kako je riječ o uistinu velikoj crkvi, poželjni snimak obično uključuje gužve na pločnicima, pa i stajanje turista nasred ceste. Posljednjih desetak godina - otkako je turizam postao ekstremno masovan - stanovnici toga dijela Barcelone u stalnom su sudaru sa željama turista, koji im znatno otežavaju svakodnevni život. Također, vrlo često sasvim blokiraju izlaz iz podzemne željeznice ispred crkve.
Ograničenu zona za selfije
Gradske vlasti smislile su rješenje: ograničenu zonu za selfije, svojevrsni 'koral' za svakog ljubitelja vlastitog lika na fotografiji ili videu. Izgradit će izdvojenu zonu pored goleme crkve u kojoj će posjetitelji grada moći predahnuti i fotografirati prije ulkaska u Sagrada Familiju. Prostor će imati dosta veliku površinu, predstavljat će svojevrsno predvorje veće od 6000 kvadratnih metara između Fasade Kristova rođenja na bazilici i Gaudijevog trga.
Gradnja nove selfie-zone počinje nakon ovogodišnje ljetne sezone, i predviđa se da će biti završena do travnja 2026., što bi se poklopilo sa stogodišnjicom Gaudijeve smrti. Sam projekt koštat će gradske vlasti 2,7 milijuna eura, a bit će dio mnogo većeg plana 'teškog' 15,5 milijuna eura kojim će se unaprijediti infrastruktura i upravljanje posjetama oko ovog važnog lokaliteta. Sagrada Familia godišnje privuče 4,7 milijuna posjetitelja i druga je po posjećenosti u Španjolskoj, nakon palače Alhambra u Granadi.
To nije jedina mjera koju planiraju u Barceloni koju godišnje posjeti više od 30 milijuna ljudi, grad već godinama pokušava zaustaviti neumjereni rast turizma. Prošle godine pokrenut je projekt vrijedan 44 milijuna eura kojim se upravlja posjetama na 16 najvažnijih lokacija, najviše angažiranjem više čistača i policajaca koji održavaju red i sigurnost. Među ostalim, grad je odustao od dugogodišnjeg slogana 'Visit Barcelona', i ponudio novi, 'This is Barcelona' (Ovo je Barcelona), kako bi pokazali da im nije najvažnija stvar na svijetu samo privlačiti neograničene količine turista. Planiraju do 2028. zabraniti iznajmljivanje stanova na kratki rok, te ograničiti broj kruzerskih pristajanja.