TURIZAM I DRUŠTVENE MREŽE

Barcelona uvodi 'zonu za selfije' ispred nedovršene Sagrade Familije

17.04.2025 u 12:04

Bionic
Reading

Društvene mreže jedan su od generatora sasvim specifičnih problema vezanih uz masovni turizam. Naime, želja za što boljim kutem za fotografiju na Instagramu i Facebooku, ili video na TikToku i YouTubeu donosi ne baš male teškoće upravljanju lokalitetima koji su iz ovih ili onih razloga postali atraktivni svakom potencijalnom influenseru.

I onda se događa: bez obzira je li riječ o prirodnim ili kulturnim atrakcijama stvaraju se gužve, ometa se promet, prolazak lokalnih ljudi, pa sve do guranja u potrazi za što boljim selfijem. Jedno od takvih mjesta je i kultna, još uvijek nedovršena katedrala Sagrada Familia u Barceloni, pa su tamošnje vlasti krenule u akciju.

Remek djelo Antonija Gaudija jedan je od najpopularnijih lokaliteta u glavnom katalonskom gradu, a kako je riječ o uistinu velikoj crkvi, poželjni snimak obično uključuje gužve na pločnicima, pa i stajanje turista nasred ceste. Posljednjih desetak godina - otkako je turizam postao ekstremno masovan - stanovnici toga dijela Barcelone u stalnom su sudaru sa željama turista, koji im znatno otežavaju svakodnevni život. Također, vrlo često sasvim blokiraju izlaz iz podzemne željeznice ispred crkve.

Ograničenu zona za selfije

Gradske vlasti smislile su rješenje: ograničenu zonu za selfije, svojevrsni 'koral' za svakog ljubitelja vlastitog lika na fotografiji ili videu. Izgradit će izdvojenu zonu pored goleme crkve u kojoj će posjetitelji grada moći predahnuti i fotografirati prije ulkaska u Sagrada Familiju. Prostor će imati dosta veliku površinu, predstavljat će svojevrsno predvorje veće od 6000 kvadratnih metara između Fasade Kristova rođenja na bazilici i Gaudijevog trga.

Gradnja nove selfie-zone počinje nakon ovogodišnje ljetne sezone, i predviđa se da će biti završena do travnja 2026., što bi se poklopilo sa stogodišnjicom Gaudijeve smrti. Sam projekt koštat će gradske vlasti 2,7 milijuna eura, a bit će dio mnogo većeg plana 'teškog' 15,5 milijuna eura kojim će se unaprijediti infrastruktura i upravljanje posjetama oko ovog važnog lokaliteta. Sagrada Familia godišnje privuče 4,7 milijuna posjetitelja i druga je po posjećenosti u Španjolskoj, nakon palače Alhambra u Granadi.

@memoirs_from_afar For the best view/photos of the Sagrada Familia go to: 📸 Plaça de Gaudi - this is the green space with the pond opposite the Sagrada Familia. This is where this video was taken and is, in my opinion, the best spot. No matter what time of day you go, there will be no one in your photos, thanks to the position of the pond 👌🏽 We were there at midday on June 16th and waited only a couple of minutes to take this. 📸 Plaça de Sagrada Familia - this is the green space on the other side of the Sagrada Familia. It also gives excellent views and photo opportunities, but as there is no pond, you’d have to get there early if you don’t want anyone else to be in your pictures. 📸 the roof terrace of Sercotel Rosellon - we didn’t manage to get a reservation here. I’d seen some instructions on an Instagram post for making a reservation via the website but slots were never available. After visiting the Sagrada Familia, we dropped by the hotel reception and they said at 8AM on Monday mornings, all slots for that week will become available (this is different to what I’d seen on an Instagram post). I guess they change their system from time to time so it’s best to contact the hotel a couple of weeks before your trip. Alternatively, stay at the hotel and you’ll get access. 📸 Buenas Migas - this is a cafe/restaurant on the corner of the intersection opposite the Sagrada Familia, offering great views.  📌 Save this post for your future trip to Barcelona and share it with a friend. Follow @memoirs_from_afar for more Barcelona and travel content. #sagradafamilia #barcelona #explorespain #travel #europevacation ♬ original sound - the summer i turned pretty

To nije jedina mjera koju planiraju u Barceloni koju godišnje posjeti više od 30 milijuna ljudi, grad već godinama pokušava zaustaviti neumjereni rast turizma. Prošle godine pokrenut je projekt vrijedan 44 milijuna eura kojim se upravlja posjetama na 16 najvažnijih lokacija, najviše angažiranjem više čistača i policajaca koji održavaju red i sigurnost. Među ostalim, grad je odustao od dugogodišnjeg slogana 'Visit Barcelona', i ponudio novi, 'This is Barcelona' (Ovo je Barcelona), kako bi pokazali da im nije najvažnija stvar na svijetu samo privlačiti neograničene količine turista. Planiraju do 2028. zabraniti iznajmljivanje stanova na kratki rok, te ograničiti broj kruzerskih pristajanja.