Tko je Jonathan Akeroyd?

Kralj luksuznih brendova: Bio je na čelu Alexander McQueena i Versacea, a sad dolazi prodrmati Burberry i učiniti ga britanskim Guccijem ili Louis Vuittonom

24.10.2021 u 21:49

Bionic
Reading

U travnju sljedeće godine na mjesto izvršnog direktora luksuzne modne kompanije Burberry zasjest će 54-godišnji Jonathan Akeroyd. Na tom mjestu zamijenit će Marca Gobbettija, a koji je u lipnju najavio da će se povući krajem godine. Gobbetti odlazi predvoditi luksuznu modnu grupaciju Salvatore Ferragamo i povratkom u Italiju bit će bliže obitelji. Dolaskom na njegovo mjesto Akeroyd će se vratiti iz Italije, u kojoj je od 2016. godine bio šef milanskog Versacea, te doći u rodnu Britaniju, u kojoj je počeo graditi uspješnu karijeru u svijetu luksuznih modnih brendova

Jonathana Akeroyda u Londonu čeka godišnja plaća od 1,1 milijun funti, a u sljedeće četiri godine Burberry će mu što kroz plaću, što kroz dionice, dati i šest milijuna funti za pokrivanje poticaja koje je izgubio odlaskom iz Versacea. Spominju se i novčane naknade u iznosu od 50 tisuća funti godišnje, kao i mogućnost dodatnih milijuna u bonusima.

Izazov s kojim će se od 1. travnja sljedeće godine suočiti Akeroyd dovršenje je zaokreta luksuznog britanskog modnog brenda što ga je započeo Gobbetti, a koji odstupa s dužnosti krajem godine. Nakon njega, a do dolaska Akeroyda u travnju, izvršni odbor vodit će predsjednik tvrtke Gerry Murphy.

Iskusna faca u svijetu luksuzne mode

Stupanjem na mjesto izvršnog direktora Burberryja, Akeroyd će preuzeti tvrtku usred dugogodišnjeg plana oživljavanja, a očekuje se da će nastaviti provoditi strategiju prethodnika u pokušaju revitalizacije bogatstva i repozicioniranja brenda kao vrhunskog igrača na polju luksuzne mode.

Akeroyd je iskusan izvršni direktor u svijetu luksuzne mode. Prije nego što se sredinom 2016. pridružio Versaceu bio je izvršni direktor londonske modne kuće Alexander McQueen i na toj poziciji proveo je 12 godina. Pod njegovim su vodstvom obje tvrtke zabilježile značajan rast, a njegov mandat u Burberryju sličan je onome što je već postigao u McQueenu: rast produktivnosti i profitabilnosti.

'Imenovanje Jonathana Akeroyda vidimo kao relativno sigurnu odluku koja će osigurati nesmetanu tranziciju i izvršenje planova sljedeće godine', kaže Thomas Chauvet, voditelj istraživanja luksuznih proizvoda u Citibanku.

ZVJEZDANA POSTAVA

[FOTO] Versace modnom revijom zapalio Milano: Svi samo govore o Dui Lipi na pisti, no kraljica je bila i ostala samo jedna

Pogledaj galeriju

Kad je Gobbetti 2017. preuzeo poslovno kormilo kultnog britanskog brenda, počeo je postavljati okvir za širi zaokret. Angažirao je zvjezdanog dizajnera i bivšeg kreativnog direktora Givenchyja Ricarda Tiscija da nadgleda kreativno usmjeravanje, povećanje cijena i pooštrenu distribuciju, usredotočujući se na jačanje Burberryjeva poslovanja izravno s potrošačima u korist veleprodajnih partnerstava s nižom maržom. Brend je ponovno podigao svoj logo i uložio u jačanje ponude kožne galanterije, važne kategorije koja donosi prihod unutar luksuznog sektora.

Međutim tvrtka još mora pokazati da ti napori mogu ubrzati rast prihoda i povećati marže. Šire ambicije da postanu britanski Gucci ili Louis Vuitton još uvijek su aktualne, ali modna kuća u oporavku od pandemije zaostaje za francuskim suparnicima LVHM-om i Hermesom.

MILANSKI TJEDAN MODE

[FOTO] Poznate ljepotice plijenile poglede na modnoj zabavi Versacea

Pogledaj galeriju

Prvi Akeroydov izazov u Burberryju, prema mišljenju poslovnih analitičara, bit će rad na povećanju profitnih marži. 'Iako Gobbettijev zaokret počinje donositi plodove, to se dogodilo na štetu profitabilnosti', rekao je Chauvet, napominjući da su prognoze profitne marže Burberryja za 2022. znatno ispod njegovih najboljih rivala u klasi.

No Akeroyd ima bogato iskustvo u povećanju bogatstva dizajnerskih brendova.

Poslovni put započeo u Harrodsu

Karijeru u maloprodaji započeo je radeći kao voditelj trgovine u Harrodsu u Londonu. Tijekom 15 godina stalno je napredovao i na koncu postao direktor prodaje luksuzne modne kuće. Nakon toga mu se 2004. godine obratila Gucci grupa s molbom da preuzme kormilo u Alexander McQueenu. Na mjestu izvršnog direktora te modne kuće proveo je 12 godina te nadzirao značajno širenje i usmjeravao brend nakon smrti njegova osnivača, slavnog dizajnera 2010. godine.

Uspješno je usmjerio rast i strateški razvoj marke u jednom od njegovih najburnijih razdoblja. Nakon što je pomogao u proboju brenda u prve tri godine od imenovanja Akeroyd je nadzirao jedno od njegovih najprofitabilnijih razdoblja.

U svibnju 2016. imenovan je nasljednikom Giana Giacoma Ferrarisa na mjestu izvršnog direktora modne kuće Gianni Versace SpA. 'Jonathan donosi dokazane rezultate u izgradnji globalnih robnih marki, usmjeravanju rasta i pokretanju strateškog razvoja... Njegova stručnost i vizija industrije bit će ključni za napredak u sljedećoj fazi razvoja Versacea', rekla je potpredsjednica i umjetnička direktorica brenda Donatella Versace.

Tijekom mandata u Versaceu, usko surađujući s Donatellom Versace, Akeroyd je potaknuo promjenu u prodajnoj strategiji kuće kako bi bogato nasljeđe modnog brenda, kao i snažnu svijest o robnoj marki, iskoristio u kolekcijama. Tim je potezom pridonio povratku profitabilnosti kuće i njezinoj prodaji Capri Holdingsu 2018. godine za 2,1 milijardu dolara.

Versace je iz minusa doveo u plus

Akeroydov prvi veliki potez bilo je micanje Versacea iz službenog pariškog couture rasporeda, čime je izazvao potres uoči tjedna mode u proljeće 2017. Izvršni direktor kao razlog te odluke naveo je stres i relevantnost, ne budžet, a objasnio je da će umjesto modne revije brend održati niz 'velikih događaja za klijente' tijekom cijele godine i u gradovima diljem svijeta.

U jednom od rijetkih intervjua, jer se radije usredotočuje na djelovanje, a ne na riječi, Akeroyd nakon dvije godine provedene na čelnoj poziciji u Versaceu objašnjava kako su uspjeli vratiti kuću u plus.

'Kao tvrtka morali smo se fokusirati i pogurati u smislu maloprodaje i veleprodaje. Uz punu potporu Donatelle, zapravo se radilo o podizanju svega što smo radili u smislu komunikacije, ali očito počevši od proizvoda. Imamo veliko nasljeđe, ali mislim da nismo dovoljno govorili o velikoj priči i svemu što imamo s brendom, šiframa i oznakama. Bila je to velika prilika da se sve to osvježi, usredotočivši se na prvu liniju i podignuvši je, a zatim promijenivši percepciju ljudi o marki. To je bilo ključno', objasnio je u intervjuu Akeroyd.

Povratak u London - u kultni britanski brend

Nakon akvizicije Caprija, Akeroyd se usredotočio na pozicioniranje Versacea na tržištu, a sličnu je strategiju Gobbetti provodio u Burberryju. Izvršni odbor ukinuo je niže cijene difuznih linija kako bi se fokusirali na glavnu kolekciju brenda, a poput Burberryja, Versace je nedavno predstavio novi logo i posvetio se razvoju svojih modnih dodataka i kolekcija torbi. Pod njegovim vodstvom prihod robne marke porastao je 20 posto, dosegnuvši 890 milijuna dolara 2019. godine.

'Jonathanov fokus u Versaceu lijepo se preklapa sa strategijom podizanja robne marke Burberry, s time da su mnogi od tih planova već implementirani, pa ovaj potencijal smanjuje određene rizike kada se pridruži kompaniji', stoji u bilješci istraživačkog tima Bank of America za luksuzne robe.

'Dugo sam se divio poziciji Burberryja kao kultnog britanskog luksuznog brenda i imam duboku naklonost prema njegovu povijesnom naslijeđu. Radujem se povratku u London, u kojem sam započeo graditi svoju karijeru u industriji luksuza', navodi u izjavi Akeroyd i dodaje da je počašćen preuzimanjem kormila Burberryja.

'Jonathan je iskusan vođa s jakim iskustvom u izgradnji svjetskih luksuznih modnih brendova i poticanju profitabilnog rasta. On dijeli naše vrijednosti i našu ambiciju da gradimo na Burberryjevoj jedinstvenoj britanskoj kreativnoj baštini, a njegova duboka stručnost u luksuznoj i modnoj industriji bit će ključna za napredovanje u sljedećoj fazi Burberryjeve evolucije', navodi u svojoj izjavi Burberryjev predsjednik Gerry Murphy.