Demode preuzimanje

Michael Kors nakon Jimmyja Chooa strpao u torbicu i talijansku modnu ikonu

30.09.2018 u 22:38

Bionic
Reading

Michael Kors će za 2,1 mlrd. dolara preuzeti talijansku modnu kuću Versace te će se u toj transakciji spojiti dva brenda koji su dosad bili usmjereni na dva različita dijela tržišta mode i luksuza, no u američkoj kompaniji se nadaju da zajedničkim snagama mogu stvoriti globalno jaku kompaniju

Modnu industriju početkom ovog tjedna iznenadila je najava da će američka modna kuća Michael Kors preuzeti poznati talijanski modni brend Versace u transakciji vrijednoj 2,12 milijardi dolara.

Iako je riječ o poznatim imenima iz svijeta mode, Versace i Michael Kors ipak se dosta razlikuju. Talijanska tvrtka posvećena je luksuznoj i skupoj odjeći te glamuru dok se Michael Kors najviše probio zahvaljujući modnim dodacima poput torbica koje su, iako daju dojam visokog luksuza, ipak na tržište plasirane tako da budu dostupne i onima koji nemaju ultraduboke džepove. Želju da se barem djelomično odmakne od reputacije koju nosi Michael Kors Holdings je naznačio istovremeno najavljenom promjenom imena krovne kompanije u Capri Holdings.

I dok su modni znalci bili iznenađeni objavom preuzimanja, tržišni analitičari su na neki način očekivali takav potez. John D. Idol, glavni izvršni direktor Michael Korsa, nakon lanjske akvizicije modnog brenda Jimmy Choo za 1,2 milijarde dolara jasno je dao do znanja da se sprema još jedna takva transakcija.

'Fokus nam je na liderima u međunarodnoj luksuznoj modi', izjavio je tada Idol.

Ovim preuzimanjem Capri Holdings je zaoštrio konkurenciju s drugim sličnim modnim grupama, poput američke kuće luksuznih modnih dodataka Tapestry Inc., pod čijom se kapom nalaze brendovi Kate Spade i Coach, ili europske grupe Kering (bivši PPR, Pinault-Printemps-Redoute), koju kontrolira milijarder François-Henri Pinault i koja upravlja brendovima Gucci, Yves Saint Lauren, Balenciaga, Alexander McQueen i mnogim drugima.

Gwineth Paltrow i Michael Kors
  • Kate Hudson i Michael Kors
  • Michael Kors
  • Michael Kors
  • Michael Kors i Sarah Jones
  • Michael Kors i Liya Kebede
    +2
Michael Kors nakon Jimmyja Chooa kupio i talijansku modnu ikonu Izvor: Profimedia / Autor: Profimedia

Talijanska modna kuća Versace ima povijest koju nema ni Michael Kors ni Jimmy Choo, pišu u britanskom izdanju modnog magazina Vogue. Capri Holdings, s druge strane, Versaceu donosi financijsku stabilnost, pa se tu može naći poticaj za modno spajanje. Donatella Versace, koja je preuzela ulogu glavne umjetničke direktorice nakon što je 1997. ubijen njen brat i osnivač kompanije Gianni, zadržat će punu kreativnu kontrolu nad modnim kolekcijama, što je potvrdio i Idol u razgovoru za New York Times.

U Capriju su najavili da namjeravaju prihode koje brend Versace ostvaruje od prodaje modnih dodataka povećati s 35 na 60 posto, što znači da će se na Versaceovim revijama uz samu odjeću ubuduće vidjeti puno više torbica i drugih dodataka.

versace
  • Adriana Lima (1)
  • Adriana Lima (2)
  • Gigi Hadid (1)
  • Gigi Hadid (2)
  • Joan Smalls
    +24
U Capriju žele povećati prihod Versacea od modnih dodataka Izvor: Profimedia / Autor: Profimedia

Nadalje, Capri je najavio da želi ukupne prihode koje ostvaruje Versace podići na dvije milijarde dolara, sa sadašnje više nego upola manje razine. Cijeli holding se nada u dugom roku dosegnuti prihode od osam milijardi dolara sa sadašnjih 4,7 milijardi.

Plan im je također povećati broj maloprodajnih lokacija Versacea s približno 200 na 300 trgovina, kao i ubrzati razvoj ponude na internetu. Plan otvaranja dodatnih lokacija mogao bi naići na neodobravanje dijela modne industrije jer se time umanjuje percepcija nedostupnosti koja karakterizira poznatu luksuznu robu - tim više što je Versace lani zatvorio čak 42 lokacije diljem svijeta.

Uz sve to, preuzimanje će omogućiti Capriju dodatnu zemljopisnu diversifikaciju te će se smanjiti udio američkog, a povećati udio azijskog tržišta koje pokriva kompanija.

Jennifer Lopez i  Donatella Versace (1)
  • Jennifer Lopez i  Donatella Versace (2)
  • Jennifer Lopez i  Donatella Versace (3)
  • Jennifer Lopez i  Donatella Versace (4)
  • Jennifer Lopez i  Donatella Versace (5)
  • Jennifer Lopez i  Donatella Versace (6)
Jennifer Lopez i Donatella Versace Izvor: Profimedia / Autor: Profimedia

Prilikom preuzimanja John Idol je izjavio da s brendom Versace 'snaga brendova Michael Kors i Jimmy Choo (...) stavlja kompaniju u poziciju da ostvari dugogodišnji rast prihoda i zarade'. Dodao je i da ga raduje 'rad s Donatellom u sljedećem poglavlju rasta Versacea'.

Nakon smrti Giannija Versacea u modnoj kući glavnu riječ je preuzela sestra Donatella, dok je za financije od samog osnivanja bio zadužen brat Santo Versace. Vlasnička kontrola u kompaniji dosad je bila podijeljena između obitelji Versace (uz Donatellu i Santa, udio je pripadao Donatellinoj kćeri Allegri, nećakinji osnivača Giannija) koja je kontrolirala 80 posto vlasništva i američke financijske kompanije Blackstone koja je petinu udjela preuzela 2014. godine.

Nakit Michael Kors (1)
  • Nakit Michael Kors (2)
  • Nakit Michael Kors (3)
  • Nakit Michael Kors (4)
  • Nakit Michael Kors (5)
  • Nakit Michael Kors (6)
    +3
Promocija nakita Michael Kors u zagrebačkom Kaptol centru Izvor: Pixsell / Autor: Grgur Zucko

Donatella je u izjavi prilikom preuzimanja kazala da 'Santo, Allegra i ja prepoznajemo da ovaj idući korak omogućava Versaceu da dosegne svoj pun potencijal' i da 'vjeruju da je pripadanje grupi nužno za Versaceov dugoročni uspjeh'. Obitelj Versace će dijelom postati i dioničari u Capri Holdingu, a na čelu operative samog brenda i dalje će ostati glavni izvršni direktor Jonathan Akeroyd, koji je na tu poziciju stigao 2016.

Versace, kompanija koju je Gianni Versace osnovao 1978. godine, bila je jedan od rijetkih preostalih samostalnih modnih brendova. Ranije ove godine belgijski modni dizajner Dries Van Noten je većinski udio u svojoj kompaniji prodao španjolskoj kompaniji Puig, a talijanska obiteljska modna kuća Missoni je ubrzo nakon toga bila prisiljena manjinski vlasnički udio prodati talijanskoj državi. Najnovijim preuzimanjem, u modnim se krugovima postavlja pitanje mogu li uopće samostalni brendovi preživjeti u današnjoj konkurenciji s divovima luksuza i mode koji se vode jednako profitom kao i modnim inovacijama. Moda je, izgleda, sve manje u modi.