IME RUŽE

Kraljica cvijeća suvereno vlada kozmetičkim carstvom

06.10.2010 u 07:09

Bionic
Reading

Bila ona majska, bugarska ili engleska, ruža je u doslovnom i prenesenom smislu bila i ostala cvjetna diva i simbol ljepote

Kada je riječ o ruži, suvišno je podsjećati na simboliku ovoga cvijeta u povijesti civilizacije. Najveći svjetski pjesnici rado su koristili njenu neiscrpnu ljubavnu metaforiku, uspoređujući krhku ljepotu svoje ljubljene s baršunastim laticama ili bi joj predbacivali na oholosti koja bode senzibilnu pjesnikovu dušu poput trnja.

U kozmetičkom smislu, ruža je omiljeni cvijet aromaterapeuta i parfumera zbog svojih nevjerojatnih svojstava. Njeno skupocjeno eterično ulje (za jednu litru potrebne su tri-četiri tone ružinih latica) neizmjerno je cijenjeno zbog protuupalnog, umirujućeg i hidratantnog djelovanja pa se koristi kao lijek za (gotovo) sve.
U parfumerskom svijetu ruža je na cijeni jer se skladno stapa s ostalim esencijama i notama, ne gubeći pritom ništa od svoje intenzivnosti. Iako postoji više od 3000 sorti ruža, parfemske se kuće natječu koja će nabaviti što rafiniraniju esenciju ružina ulja iz jednog od najvećih svjetskih uzgajališta u Bugarskoj. Druga destinacija kojoj se okreću kolijevka je suvremenog parfumerstva, gradić Grasse s francuskog juga.

Ove sezone ružu ne nalazimo smo u parfemima i kremama, nego i u šminki. Reljefno je utisnuta i u Lancômeovo rumenilo, zvijezdu jesenske kolekcije French Coquettes. Ne treba čuditi što se Aaron de Mey, umjetnički direktor Lancômeova make-upa, odlučio za takvu 'aplikaciju' jer je stilizirana ruža gotovo pola stoljeća zaštitni znak ovog brenda.

Aaronov kolega Tyen, umjetnički direktor Diorova make-upa i fotograf, iskoristio je metaforičku snagu ovog cvijeta ukrasivši njime lice Monice Bellucci, koju je fotografirao za kampanju provodom lansiranja novih nijansi kultnog ruža Rouge Dior.