RALPHCORE

Ljubitelji mode masovno prekopavaju ormare, a baš svi žele jedno - Polo Ralph Lauren

19.02.2024 u 15:15

Bionic
Reading

S novom sezonom pred nama sve je istaknutiji novi dress code. Sada oživljavanje preppy stila zahvaća i pop kulturu i odjednom je najbolji brend koju možete nositi stari Polo Ralph Lauren iz vremena srednje škole

Kada biste zamislili nekoga tko nosi Polo Ralph Lauren, tko bi vam prvi pao na pameti, osim, naravno, samog Ralpha Laurena? Možda američki tata ili djed koji voli odlaziti u lokalni golf klub? Dječak i djevojčica na US Openu? Možda je to Diane Keaton kao Annie Hall ili Will Smith kao novi princ od Bel Aira ili princeza Diana.

Od novijih ličnosti tu je Taylor Swift na naslovnici Timea i Jacob Elordi u filmu 'Saltburn', u kojoj nosi plavu Polo majicu s V-izrezom preko bijele majice kratkih rukava kada ga Oliver prvi put ugleda na Oxfordu.

Nijedan od ovih odgovora nije pogrešan. Zapravo, svi su točni za jedan od mnogih arhetipova - preppy, hip-hop, sportski, aristokratski - koje je Lauren dočarao tijekom 56 godina otkako je lansirao Polo. U novije vrijeme osobne koje se do sada nikada ne bi povezale s ovim brendom su kreativni i cool klinci koje se pak sve češće mogu vidjeti kako nose prepoznatljive konjiće po cijelom gradu.

Tu mlađu populaciju se obično može vidjeti u središtu grada, bilo da to znači Ridgewood, Queens ili Silver Lake u L.A.-u, a nose Polo na neki post-ironičnog način, pronalazeći nekoć sveprisutne ragbi majice, vjetrovke, džempere s američkom zastavom i medvjedićem na vintage rasprodajama i stranicama za preprodaju te ih uspješno kombiniraju uz svakodnevne stajlinge.

A u tu akciju čak se uključuje i sam brend pripremajući capsule kolekcije s vintage komadima koje se redovito rasprodaju. Ukratko, Ralphcore ludilo se odvija u pozadini većeg preppy oživljavanja u pop kulturi koja je pak nusproizvod nostalgije koja vlada na internetu, predvođene Instagram i TikTok profilima na kojima se objavljuju fotografije street stylea i modnih kombinacija iz ere prije društvenih medija.

Polo Ralph Lauren 2
  • J Crew
  • Brooks Brothers
  • Mizuki
  • Polo Ralph Lauren 4
  • Polo Ralph Lauren 3
    +3
Odjeća u stilu Ralphcore estetike Izvor: Promo fotografije / Autor: Promo

Ovaj novi modni val također oslanja na ideju ambicioznog Americana koji Polo utjelovljuje, te mlađih brendova, uključujući Aimé Leon Dore Teddyja Santisa, Wales Bonner, Sporty & Rich i Noah (čiji je suosnivač Brendon Babenzien, vodeći proizvođač muške odjeće za obnovljeni J.Crew u stilu Pola). A svi oni ovu poželjnost i potražnju itekako duguju Ralphu Laurenu.

Haley Wollens, stilistica najpoznatija po svojim čestim suradnjama s Chloë Sevigny, nedavno je nosila je Polo rugby majicu za odlazak na jutarnju kavi u Lower East Sideu u New Yorku. 'Moj stil je prilično otkačen, ali ponekad se osjećam kao da najbolje izgledam kad sam jednostavno preppy,' kaže ona. No, to je daleko od klasičnog preppy stila. Ona i njezina kohorta preferiraju Polo komade kada su malo zgužvani i razbarušeni. Godine 2022. Wollens, dizajner Lou Dallas i pisac grafita Claudia Gold aka Claw Money uzeli su hrpu starih Polo majica za ragbi, izrezali ih i ispisali po njima poruke te tako stvorili malu capsule kolekciju.

'Ljudi su poludjeli za njima', kaže Wollens. Chris Peters, dizajner koji stoji iza CDLM-a, modne linije izrađene od recikliranih vintage komada i konzultant za kultni brend Puppets and Puppets, zakoračio je u vintage Polo svijet tijekom pandemije kada je boravio s roditeljima u svojoj kući iz djetinjstva u New Jerseyju. Većina njegove odjeće bila je na Manhattanu, pa je posegnuo za bratovom Polo kolekcijom iz srednje škole. Jako mu se svidjelo, dopao mu se taj kontrast između kroja odjeće i njegove vlastite estetike.

'Ne bih rekao da sam neuredan, ali nosim neke malo 'pomaknute' stvari, kaže on, dodajući da on i njegov partner, keramičar Shane Gabier, traže na e-Bayu Polo iz 90-ih, komade po mogućnosti umjetno obojene ili izbijeljene od sunca. 'Jako smo zagrizli', kaže Peters. 'Imamo stalni popis s Polo komadima i kupujemo jedan ili dva svaki drugi tjedan.'

No nova slava Pola ne temelji se samo na umjetničkim tipovima u potrazi za na pola uništenim Polo komadima. Nose ih i ljubitelji sofisticiranijeg i uglađenog stila te Polo komade, pogotovo džempere kombiniraju s uglađenim, često seksi izgledom. Nema sumnje, mnogi su se pomamili za estetikom koju utjelovljuju Carolyn Bessette Kennedy, old school Gap i J.Crew i, naravno, Polo. Zatim, tu je serija 'Kruna' koja priziva ljubav princeze Diane prema Polo košuljama i sveučilišnim pamučnim majicama nošenim preko biciklističkih hlačica. Ta čežnja za izrazito američkom sportskom odjećom itekako je intenzivna, a uz to, ne postoji više puno brendova tako snažnog američkog naslijeđa.

Polo, lansiran 1967. godine kao kolekcija kravata inspiriranih starim Hollywoodom, odavno je dosegao točku univerzalnosti. U roku od pet godina Lauren je otvorio svoju prvu trgovinu na Rodeo Driveu i predstavio Polo ponija i legendarnu pamučnu mrežastu Polo majicu u duginim bojama. Bio je to tek početak. Sa svojim brojnim potkategorijama i ugovorima o licenciranju tijekom godina, postoji nešto što će svatko kupiti.

Lauren Ralph Lauren
  • Lauren Ralph Lauren 2
  • Polo Ralph Lauren 2
  • Polo Ralph Lauren 3
  • Polo Ralph Lauren 4
  • Polo Ralph Lauren 5
    +3
Ralph Lauren džemper Izvor: Promo fotografije / Autor: Promo

'Jedna stvar koja pomaže Polu da uvijek zadrži neku temeljnu relevantnost je da postoji toliko mnogo različitih smjerova u kojima je Ralph Lauren krenuo,' kaže Jonah Weiner, koautor biltena o muškoj odjeći Blackbird Spyplane.

'Postoji zapadni kraj spektra koji zauzimaju Polo Country i RRL. Tu je više klasično skrojena energija Ralph Lauren Purple Label i glavne linije. Tu je skup izrazito američke, pomalo neuredne odjeće za studente iz 80-ih i90-ih, definiran širokim, plisiranim hlačama, pohabanim ovratnicima i rastegnutim neskladnim čarapama. Vidimo to kod mnogih novih brendova koji su izuzetno skupi,' kaže Weiner. Što se tiče ragbi majice, tijekom godina su je prihvatili svi, od hip-hop umjetnika do rejvera. 'To joj daje beskrajan život,' dodaje.

Za velik dio stanovništva, Polo je nadmašio modu i postao sastavni dio života brojnih ljudi, bez obzira odakle dolaze. Tako su se, na primjer, radničke klase u Ujedinjenom Kraljevstvu uvijek vezale za određena imena dizajnera kada bi se željeli pokazati u boljem svjetlu i izdanju. Dugo vremena Ralph Lauren bio je pravi amblem određenog tipa osobe iz radničke klase koja bi to nosila vikendom za odlazak u pub jer je to predstavljalo određenu dotjeranu uniformu.

Mnogi koji su u svojim tinejdžerskim i ranim dvadesetim godinama nosili Polo na taj trend u pomalo zaboravili, da bi sada ponovno počeli kupovati ružičastu majicu za ragbi s natpisom Polo na prsima. Kao sa svime u modi, kada stvari postanu dovoljno ne cool, onda ponovno postanu vrlo cool. A sada baš svi žele Polo.