Michael Kors tvrdi da je njegov brend žrtva zamora tržišta, koje se okreće trendovima na društvenim mrežama
Osim što je ovaj mjesec aktualan Tjedan mode u New Yorku, modna industrija pomno prati i sudsku parnicu na Manhattanu kojom se odlučuje hoće li Tapestryjeva potencijalna akvizicija Capri Holdingsa ipak biti blokirana.
Naime, ovaj posao bi stavio šest velikih modnih brendova pod okrilje jedne kompanije: Tapestryjeve brendove Coach, Kate Spade i Stuart Weitzman te Caprijev Versace, Jimmy Choo i Michael Kors.
FTC tvrdi da bi ovaj dogovor 'eliminirao izravnu konkurenciju između Tapestryjevih i Caprijevih brendova' i dao Tapestryju dominantan udio na tržištu pristupačnih luksuznih torbi.
Uništavanje konkurencije?
'Ovaj posao prijeti uništavanju konkurencije u kategoriji pristupačnih luksuznih torbica, pri čemu bi i radnici izgubili benefite viših plaća i boljih uvjeta u radu', stoji u tužbi kojom se planira blokirati akvizicija Caprija od strane Tapestryja u vrijednosti od 8,5 milijardi dolara.
Na suđenje je svjedočio i Michael Kors, koji je utemeljio svoj istoimeni brend u dobi od 22 godine 1981. godine, tvrdeći kako im posao trenutno ne cvate, uz zabilježeni pad od 14% u prethodnoj godini.
'Ponekad su tvoji komadi vrući. Ponekad mladi. Ponekad su hladni', slikovito je opisao Kors stanje u modnoj industriji, piše Fortune.
Michael Kors za sve krivi influencere
No, ono što je potom ustanovio privuklo je najviše pozornosti. Naime, tvrdi kako su za sve krivi - influenceri, celebovi i društvene mreže.
Kao primjer je izdvojio Taylor Swift i njenu torbicu brenda Aupen, koju je nosila na zabavi uoči vjenčanja Marca Antonoffa i Margaret Qualley.
Taylor Swift i torbica Aupen
Kors je ustanovio kako za taj brend nikad ranije nije čuo, a kada je otišao posjetiti njihovu stranicu nakon što su objavljene fotografije na kojima Aupenovu torbicu nosi slavna pop zvijezda - web trgovina je već 'pala'. Torbica je momentalno rasprodana i prošli su tjedni i tjedni dok nije pala opća pomama.
'To vam ukazuje koliku moć imaju ovakve žene', poručio je Kors, s napomenom da je tržište dostiglo 'točku zamora' njegovim brendom.
Ovo su potvrdili i stručnjaci za marketing, koji ističu da se brendovi bogatog naslijeđa više ne mogu oslanjati samo na ekskluzivnost i prestižno ime, već se prilagođavati neposrednom angažmanu društvenih mreža.
Ostaje pitanje koliko će dugo brendovi poput Aupena živjeti od slave jedne torbice, naspram modnih kuća s tradicijom dugačkom desetljećima, no prvo na redu je odgovor na pitanje smiju li se navedeni brendovi luksuznih torbica po pristupačnim cijenama uopće udružiti.
Luksuzni brendovi i antimonopolski zakoni
Završetak suđenja očekuje se u utorak. Iako je nemoguće predvidjeti ishod, suđenje baca svjetlo na neke od izazova s kojima se suočava industrija luksuzne mode.
'Rezultat bi mogao postaviti presedan za način na koji luksuzne marke djeluju na modernom tržištu', rekla je stručnjakinja za brendiranje Cotrecia Tharpe i napomenula:
'Ako se utvrdi da Capri krši antimonopolske zakone, to bi moglo dovesti do pojačanog nadzora poslovne prakse unutar modne industrije, potencijalno mijenjajući način na koji brendovi surađuju i natječu se.'