SMJENA NA VRHU

Modni potres: Hedi Slimane više nije u Celineu, evo tko ga je zamijenio

02.10.2024 u 16:46

Bionic
Reading

Nakon ovoga u svijetu mode više ništa neće biti isto. Legendarni Hedi Slimane odlazi s mjesta kreativnog direktora Celine nakon gotovo sedam godina koje je proveo na toj poziciji

Nakon mjeseci glasina o njegovom skorom odlasku, vijest je službeno potvrđena od strane poznate francuske kuće.

'Pod njegovim kreativnim i umjetničkim vodstvom, Celine je doživio izniman rast i etablirao se kao kultna francuska modna kuća', rekli su o Slimaneu u izjavi iz ove modne kuće.

Izuzetno zajedničko putovanje tijekom posljednjih sedam godina učinilo je Celine modnom kućom sa sjajnim temeljima za budućnost. Tu 'zastrašujuću' budućnost vodit će bivši kreativni direktor Polo Ralpha Lauren, Michael Rider, koji je najavljen kao Slimaneova zamjena samo nekoliko sati nakon što je objavljena vijest o odlasku, piše W magazine.

Slimane je prvobitno preuzeo tu dužnost nakon odlaska Phoebe Philo iz brenda još 2018. Tijekom svog mandata u Celineu, Slimane je napravio neke velike promjene i na početku je malo poigrao.

Rokerski look

Što je najvažnije, gotovo je odmah uklonio znak naglaska s naziva i logotipa brenda te je lansirao i mušku odjeću, parfeme, a nedavno i kozmetičke proizvode, dok je istovremeno vraćao naglasak na kožne proizvode kuće. Mršava silueta, rokerski izgled koji je Slimane zagovarao tijekom svog vremena u Dior Hommeu (gdje se prvotno proslavio kao kreativni direktor od 2000. do 2007.) i Saint Laurentu (bio je kreativni direktor od 2012. do 2016.) također je dobro leglo njegovoj viziji u Celineu dok je nastavljao ažurirati svoj zaštitni znak tzv. indie sleaze estetiku.

Unatoč početnim spekulacijama iz modnog svijeta, Slimane se pokazao izuzetno unosnim i za Celine i za njegovu matičnu tvrtku, LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton. Prema godišnjem izvješću LVMH-a za 2023., Celine je prošle godine imala rekordnu godinu. To je uključivalo uspjeh kožne galanterije, stalan porast konfekcije i ostalih dodataka. Business of Fashion izvijestio je da je prihod Celine dosegao 2 milijarde eura u 2023., a vjerojatno je bio još bliži 2,5 milijardi eura, što ga čini trećim najvećim brendom LVMH-a iza Louisa Vuittona i Diora (nadmašujući i Fendi).

Čini se, međutim, da je neuspjeh oko pregovora oko nastavka poslovne suradnje doveo do Slimaneova odlaska. Ugovor mu je istekao početkom 2024. godine, a pregovori nisu rezultirali novim dogovorom. BoF izvještava da je Slimane zahtijevao 'povijesno visoku plaću' kao i 'tantijeme za sve vrste kreativnog rada'. Također je navodno želio potpunu kreativnu kontrolu, nad svime, od kolekcija, revija, trgovina, pa čak i klijenata, a tu su i glasine o sklonosti gašenju projekata u zadnji čas i često povlačenje u dom u St. Tropezu.

Naravno, pitanje je sada dvostruko: kamo će Slimane dalje i tko će preuzeti Celine? Na potonje je već odgovoreno, jer je Celine vrlo brzo najavio Michaela Ridera kao novog kreativnog direktora. Rider je odstupio sa svoje uloge u Polu još u svibnju i navodno se preselio u Pariz, što je potaknulo glasine da se priprema zauzeti mjesto Celine nakon Hedijevog odlaska. Prije Pola, desetljeće je radio kao direktor dizajna u Celineu pod Pheobe, tako da je ovaj novi posao za dizajnera pomalo povratak kući.

Što se tiče Slimaneova sljedećeg koraka, njegov odlazak iz Celine ponovno je pokrenuo dugotrajne glasine da je on u redu za novo mjesto u Chanelu. Oni kruže okolo već desetljeće, budući da je Karl Lagerfeld bio poznati obožavatelj Slimaneova rada (čak je i smršavio kako bi stao u njegov uski dizajn). Mnogima se također sviđa ideja da dizajner donese svoju stručnost u muškoj odjeći u francusku kuću koja još uvijek ne nudi tu kategoriju. Sada kada je pozicija u Chanelu otvorena, a Slimane bez posla, čini se da sve dolazi na svoje mjesto. Uz to, Slimane bi također mogao uzeti pauzu, baš kao što je radio između svojih poslova u Dioru i Saint Laurentu, te opet između Saint Laurenta i Celine. Moguće je, dakle, da za Slimanea nećemo čuti neko vrijeme dok istražuje svoje druge interese, poput fotografije.