RUŽEVI À LA MODE

Najprodavanija šminka u doba krize

19.11.2010 u 11:45

Bionic
Reading

Ruž je zadnja linija obrane u teškim recesijskim vremenima. Mogu nam oduzeti štošta, ali ne i pravo da izgledamo dobro!

Tajna veza između povećane potražnje za ruževima u doba društveno-ekonomskih depresija i kriza zabilježena je još za Drugog svjetskog rata. Morate priznati, zaista inspirativan podatak. Što nas više pokušavaju deprimirati, mi imamo potrebu biti što prkosnije i… ljepše.

Kao idealan spoj ugodnog i korisnog, od ruža nema jeftinijeg (što je pridjev koji u krizi poprima značenje 'boljeg') načina za dizanje morala. Činom njegova nanošenja radnoj okolini šaljemo nekoliko važnih poruka, a pritom ne mislimo na njegovu 'zavodničku' funkciju.

Za početak, sam ritual aplikacije postupno nas uvodi u posebno raspoloženje koje bi Amerikanci vjerojatno nazvali 'pobjedničkim' ili 'goal-getterskim', a mi ćemo se zadovoljiti i formulacijom da 'mislimo ozbiljno'. Ako inače ne nosite ruž, taj će osjećaj biti još naglašeniji, a vi samopouzdaniji, što je stanje u kojem želite biti ako usred krize tražite posao. Vaša transformacija neće proći nezapaženi ni u radnoj sredini.

Prema istraživanjima, činjenica da imaju sređenu i našminkanu zaposlenicu koja drži do sebe (ali ne toliko da ostavlja dojam da se ne stigne baviti ničim drugim), većinu šefova automatski navodi na pomisao da se takva više trudi i u poslu. Zašto ne bismo iskoristili taj podatak?! Kako su šefovi još uvijek mahom muškarci, a znamo da oni ne primjećuje suptilne 'no make-up lookve' na koje trošimo više vremena nego što bismo htjele priznati, dva elegantna poteza rukom poentirat će i najsuptilniji make-up.

Računajući na podatak s početka teksta, kozmetičke su kuće posljednje tri-četiri sezone lansirale više ruževa nego valjda čitavo desetljeće, kojim su prije početka recesije suvereno vladala sjajila. Bilo bi zanimljivo napraviti istraživanje prodaje ruževa u našim parfumerijama i doznati – raste li taj trend ili pada?