Još prije desetak godina u hotelijerskoj se industriji počelo postavljati pitanje je li room service - posluživanje hrane i pića u hotelskoj sobi - na izdahu. Ono se nametnulo nakon vijesti objavljene u New York Timesu o tome da je The New York Hilton Midtown, drugi najveći hotel na Manhattanu, u potpunosti ukinuo tu uslugu
Razlog je bio jednostavan – hotel je na njoj gubio novac. I ne samo to. Zaključeno je da na posluzi u sobu, ako je nude, gube gotovo svi hoteli. No čini se da room service, tamo gdje je u međuvremenu preživio, i dalje ostaje važna ponuda.
Nedavno je anketu proveo Hotels.com, američka internetska stranica za online i telefonsko rezerviranje hotelskih soba, obuhvativši njome 473 hotela koji trenutačno nude objedovanje u sobi. Anketa je provedena ne samo u Americi, već širom svijeta - od čuvene Plaze u New Yorku do InterContinental Bora Bora Resorta na Pacifiku - te rezultirala mnoštvom informacija o tome što su hotelski gosti naručivali prošle godine. Četrdeset i pet posto ispitanih hotela izvijestilo je da je popularnost te usluge u porastu. Osim toga, utvrđeno je da oni koji nude poslugu u sobi stalno pojačavaju svoju ponudu.
Što to konkretno znači? Primjerice, Milestone Hotel u Londonu gostima smještenim u luksuznim apartmanima, pretpostavljamo zbog prostranosti tog smještaja, nudi mogućnost rezervacije privatnog koncerta Kraljevskog filharmonijskog orkestra u sobi, uz blagovanje. Park Lane New York, nadalje, ima posebnu telefonsku liniju za naručivanje kavijara, a gostima smještenim u bungalovima na vodi u spomenutom hotelu InterContinental Bora Bora posluga dostavlja naručeno u sobu tradicionalnim lokalnim kanuima. Dakle, uobičajeni room service podignut je na razinu doživljaja.
No uspjeh te usluge u današnje doba ne počiva samo na čistoj dekadenciji. Na njenom pojačanju rade mnogi hoteli, i to znatno 'normalnijim' putem. Recimo, Equinox Hotel New York nudi poseban jelovnik za dobro spavanje, a on uključuje juhu od kostiju, ljekoviti charcoal latte (aktivni ugljen, med i mlijeko, miksani u blenderu, dok tekućina ne postane pjenasta) i umirujuću toplu čokoladu. Radi se o jelovniku osmišljenom za prirodnu proizvodnju melatonina u tijelu (ima ga u obilju i u višnjama, pa nude i smoothie od njih).
Hotel Post Oak u Houstonu u sobe poslužuje The Black Gold Burger od wagyu govedine, pečene gusje jetre i crnog tartufa u pecivu, uz dodatak kavijara i 24-karatnog zlata. Cijena? 1600 dolara. Ali nije sve u pompoznosti kada je u pitanju hamburger. Oko polovice anketiranih hotela izvijestilo je da su hamburgeri najpopularnija stavka na njihovom room service jelovniku, bez obzira na to jesu li spektakularni ili ne. Pizza, pomfrit i club sendvič prate ih u stopu. Čak 43 posto anketiranih hotela u Sjedinjenim Državama primijetilo je da gosti češće naručuju casual jela nego otmjenu hranu, pa izgleda da u krevetu hamburger pobjeđuje jastoga.
Osim favorita room service jelovnika, anketa je otkrila deset najneobičnijih zahtjeva za poslugu u sobu. Dva od njih posvećena su vodi – dijetalna voda i prokuhana voda u bocama - a dalje se nižu otopljeni sladoled, omlet bez bjelanjaka i šakšuka (jednostavno magrebsko jelo od jaja poširanih u umaku od rajčice, maslinovog ulja, paprike, luka i češnjaka, obično začinjeno kimom, paprikom i kajenskim paprom), ali bez jaja.
Neki gosti tražili su da im hotelska kuhinja pripremi cijelu ribu koju je gost donio sa sobom (inače nije tako neuobičajeno, ali jest kad se traži posluga u sobu), a drugi pak svježe kokice (valjda za gledanje filma). Popis neobičnosti dopunjuju riba napuhača, meso bizona i zdjela riže za psa.
Neke se stvari u hotelskoj usluzi možda nikada neće promijeniti. Ljudi će i dalje biti skloni ekstravaganciji, premda će za mnoge turiste na odmoru hamburger - koji u hotelsku sobu doveze konobar u smokingu, a na računu se pojavi u obliku svote od četrdesetak eura ili dolara - i dalje ostati previše egzotičan doživljaj.