JEDNA ZA PEUGEOT

Nijedna zvjezdica za Geely na horor crash-testu

25.10.2010 u 14:48

Bionic
Reading

Čini se da je kineski Geely s dobrim razlogom kupio Volvo od Forda za 1,8 milijardi američkih dolara. Četvrtom po veličini kineskom proizvođaču automobila svakako će dobro doći lekcije iz pasivne sigurnosti koje bi im Šveđani mogli pružiti

Prva runda latinoameričkih crash-testova u novoosnovanoj nezavisnoj agenciji za sigurnost vozila - Latin NCAP - pokazala je pravo stanje stvari za devet najprodavanijih modela u Južnoj Americi.

Limuzina Geely CK1, jedan od najpopularnijih modela ondje, u sudaru sa statičnom preprekom zaradio je nula zvjezdica. Dio krivice otpada na nepostojanje zračnog jastuka u serijskoj opremi, a u agenciji ističu da zabunu među vlasnicima može izazvati i prekidač za aktivaciju, također nepostojećeg, suvozačkog zračnog jastuka.

No najveći Geelyev problem leži u nedostatnoj krutosti šasije, kao i neadekvatnim zonama gužvanja, zbog čega su šanse za teže ozljede putnika u kineskoj limuzini, čak i pri lakšim sudarima, poprilično visoke.

Medijsko izvješće latinoameričke agencije ističe i da problem neće biti riješen naknadnom instalacijom zračnih jastuka, već da će u Geelyju morati poraditi na strukturalnoj krutosti.

Kako ne bi samo Geely ispao crna ovca popularnog stada, pobrinuo se Peugeot 207 koji je zapravo redizajnirana verzija europskog 206. Varijanta ovog automobila bez zračnog jastuka zaslužila je tek jednu zvjezdicu za pasivnu sigurnost u Latin NCAP-ovim testovima.