Američki brend sve više zaostaje za konkurentima poput Adidasa, New Balancea, Hoke i Ona, čiji su proizvodi sve traženiji na tržištu
Sportski modni brend Nike pojasnio je kako očekuje iznenadni pad od 10% u posljednjem kvartalu te za sve 'krive' brendove On i Hoku, kojima popularnost raste iz dana u dan.
Vijest je dovela do pada dionica Nikea za više od 12%, što bi moglo značiti i nevjerojatan gubitak od 15 milijardi dolara tržišne vrijednosti - udarac koji bi ovaj brend zasigurno podosta teško primio.
Iz američkog brenda također su priznali dioničarima da se tvrtka suočava sa slabljenjem potražnje na međunarodnim tržištima, uključujući i Kinu, na koa su se godinama oslanjali.
Ipak, razloge za optimizam u Nikeu pronalaze u novim proizvodima i marketinškim kampanjama na nadolazećim Olimpijskim igrama u Parizu, za koje su uvjereni d će znatno potaknuti potražnju za njihovim proizvodima.
'Olimpijske igre u Parizu nude nam vrhunski trenutak da svijetu prenesemo našu viziju sporta', rekao je izvršni direktor John Donahoe na sastanku dioničara.
Tvrtka je također smanjila svoja očekivanja za fiskalnu 2025. godinu. Uz to je rečeno i da je izravno poslovanje s potrošačima palo za 8%, budući da su neki kupci odabrali modernije novonastale brendove.
'Ostaje dojam da Nike ne ide u korak s inovacijama, pri čemu im nedostaje i kvalitetne priče oko proizvoda i dovoljno dobar marketing' , rekao je direktor GlobalData Retaila, Neil Saunders, za BBC.
Isto tako, strategija diva sportske odjeće da prodaje svoje proizvode putem vlastitih trgovina i web stranice umjesto veleprodaje kao što je Foot Locker naštetila je prodaji, istaknuli su stručnjaci za Reuters.
'Nike jednostavno mora raditi bolji posao u uvjeravanju ljudi da kupuju njegove proizvode', dodao je Saunders.
Nike je trenutačno glavni sponzor dresova na Euru 2024., na kojem je prestigao brendove poput Adidasa i Pume. Naime, sponzoriraju devet reprezentacija uključujući Englesku, Francusku i Portugal, ali i Hrvatsku.
No, ono gdje Nike kronično zaostaje je plasiranje proizvoda u kategoriji ulične mode i svakodnevne sportske odjeće i obuće, u kojima ih brendovi poput New Balancea, Adidasa, a po novome Hoke i Ona, ostavljaju u sve dubljoj sjeni.