gube korak s konkurencijom

Nike u poteškoćama: Preko noći mogu izgubiti 15 milijardi dolara, znaju se i 'krivci'

28.06.2024 u 17:47

Bionic
Reading

Američki brend sve više zaostaje za konkurentima poput Adidasa, New Balancea, Hoke i Ona, čiji su proizvodi sve traženiji na tržištu

Sportski modni brend Nike pojasnio je kako očekuje iznenadni pad od 10% u posljednjem kvartalu te za sve 'krive' brendove On i Hoku, kojima popularnost raste iz dana u dan.

Vijest je dovela do pada dionica Nikea za više od 12%, što bi moglo značiti i nevjerojatan gubitak od 15 milijardi dolara tržišne vrijednosti - udarac koji bi ovaj brend zasigurno podosta teško primio.

Retro tenisice koje ćemo viđati posvuda Izvor: Profimedia / Autor: tportal.hr

Iz američkog brenda također su priznali dioničarima da se tvrtka suočava sa slabljenjem potražnje na međunarodnim tržištima, uključujući i Kinu, na koa su se godinama oslanjali.

Ipak, razloge za optimizam u Nikeu pronalaze u novim proizvodima i marketinškim kampanjama na nadolazećim Olimpijskim igrama u Parizu, za koje su uvjereni d će znatno potaknuti potražnju za njihovim proizvodima.

'Olimpijske igre u Parizu nude nam vrhunski trenutak da svijetu prenesemo našu viziju sporta', rekao je izvršni direktor John Donahoe na sastanku dioničara.

Dakota Johnson
  • Dakota Johnson
  • Dakota Johnson
  • Dakota Johnson
  • Dakota Johnson
  • Dakota Johnson
    +2
Dakota Johnson Izvor: Profimedia / Autor: RCF / MEGA / THE MEGA AGENCY / PROFIMEDIA

Tvrtka je također smanjila svoja očekivanja za fiskalnu 2025. godinu. Uz to je rečeno i da je izravno poslovanje s potrošačima palo za 8%, budući da su neki kupci odabrali modernije novonastale brendove.

'Ostaje dojam da Nike ne ide u korak s inovacijama, pri čemu im nedostaje i kvalitetne priče oko proizvoda i dovoljno dobar marketing' , rekao je direktor GlobalData Retaila, Neil Saunders, za BBC.

Isto tako, strategija diva sportske odjeće da prodaje svoje proizvode putem vlastitih trgovina i web stranice umjesto veleprodaje kao što je Foot Locker naštetila je prodaji, istaknuli su stručnjaci za Reuters.

'Nike jednostavno mora raditi bolji posao u uvjeravanju ljudi da kupuju njegove proizvode', dodao je Saunders.

Utakmica 3. kola skupine B na EURU: Hrvatska - Italija
  • Hrvatska - Italija
  • Hrvatska - Italija
  • Hrvatska - Italija
  • Hrvatska - Italija
  • Hrvatska - Italija
    +24
Utakmica 3. kola skupine B na EURU: Hrvatska - Italija Izvor: EPA / Autor: Filip Singer

Nike je trenutačno glavni sponzor dresova na Euru 2024., na kojem je prestigao brendove poput Adidasa i Pume. Naime, sponzoriraju devet reprezentacija uključujući Englesku, Francusku i Portugal, ali i Hrvatsku.

No, ono gdje Nike kronično zaostaje je plasiranje proizvoda u kategoriji ulične mode i svakodnevne sportske odjeće i obuće, u kojima ih brendovi poput New Balancea, Adidasa, a po novome Hoke i Ona, ostavljaju u sve dubljoj sjeni.