Jedan od osnovnih postulata moderne ekonomije kaže da je kupac uvijek na prvom mjestu, a današnji kupac sve je prije nego jednostavan. Neodlučnu ćud modernog potrošača ponajbolje osjećaju proizvođači automobila koji se u posljednje vrijeme sve više natječu u disciplini takozvanih crossover vozila
U čemu je kvaka? Više nije dovoljno da automobil spada u tek jednu grupu vozila kao što je segment limuzina, hatchbackova ili crossovera. Idealno bi bilo kada bi jedan automobil objedinjavao funkcije više njih – automobila kompaktnih dimenzija C-segmenta, koji nudi prostornost monovolumena i povišenu vozačku poziciju kao kod SUV-a. Upravo je ovakav automobil iznjedrio Nissan u obliku Qashqaija, a nakon tri godine na tržištu stiglo je vrijeme za uobičajeno zatezanje bora.
Redizajnom je Qashqai dobio atraktivnije naličje, novi set svjetala sprijeda i LED lampi straga te paletu novih aluminijskih naplataka koji čine da izgleda više sportski od prethodnika. Iznutra je Nissanov crossover profitirao od naoko kvalitetnijih materijala ugodnijih na dodir, kao i redizajniranih kontrolnih uređaja, dok se preostali dio izmjena skriva 'ispod kože'. Putnička kabina pruža još bolju izolaciju od buke, a Nissanovi inženjeri poigrali su se i ovjesom koji sada nudi nešto bolje vozne osobine. Glede visine težišta i usmjerenosti na udobniju vožnju, Qashqai još uvijek nije automobil koji luduje za zavojima, te u vožnji ostavlja dojam koji se prije može usporediti s onim klasičnog automobila negoli SUV-a.
S obzirom na dimenzije automobila, putnike će vjerojatno oduševiti ponuda prostora, a i prtljažnik je s obujmom od 400 litara na razini klase.
Testni model pogonio je dvolitreni common-rail dizelaš iz Renaulta koji razvija 150 KS te mesnatih 320 Nm okretnog momenta dostupnih od veoma niskih 2.000 okretaja u minuti. S ovim motorom Qashqai lakoćom dostiže 100 km/h za manje od deset sekundi te u prosjeku troši nešto više od osam i pol litara goriva na stotinu kilometara u kombiniranom ciklusu. Rafinirani dizelaš snagu je, prema izboru, prenosio integralno na sva četiri kotača, potpuno automatski, ili isključivo na prednje kotače. Integralni pogon dobro dođe na makadamu, snijegu i skliskim podlogama, no treba biti svjestan da Qashqai, blokadi diferencijala unatoč - nije terensko vozilo. Za izmjene brzina brinuo se automatski mjenjač s kontinuirano varijabilnim prijenosom, koji zadovoljavajuće odrađuje svoje zadatke, no na čijem bismo mjestu radije vidjeli ručni ili brži automatizirani mjenjač s dvije spojke.
Testni model bio je nakrcan opremom – od tempomata i senzora za parkiranje do kamere koja olakšava parkiranje unatrag, kožom presvučenih sjedala, navigacije i krovnog otvora. Sve ovo značajno je utjecalo na cijenu koja bi mnoge moglaohladiti. Za one plićeg džepa, ipak, već i osnovni Qashqai nudi više no dovoljno opreme, premda bismo na popisu njegove serijske opreme rado vidjeli i ESP.
Proizvođač: Nissan
Model: Nissan Qashqai 2.0 dCi 4x4 Tekna Plus
Vrsta motora: 2.0, četiri cilindra, dizel
Obujam: 1.995 cm3
Snaga (kW/KS): 110/150 @ 4.000 o/min
Okretni moment (Nm): 320 @ 2.000 o/min
Potrošnja (l/100 km): 6,7/10,9/8,5
Ubrzanje (0-100 km/h): 9,9 s
Maksimalna brzina: 195 km/h
Dimenzije (D/Š/V u mm): 4.330/1.780/1.615
Cijena do registracije: 275.000 kuna