EKO-MUZEJ VRIJEDAN MILIJUN EURA

Novi istarski projekt - Kuća maslinova ulja

17.09.2010 u 12:44

Bionic
Reading

Nakon uspješnog rovinjskog projekta Kuća o Batani, Istra otvara novu priču o maslini i proizvodnji maslinovog ulja u Taru. Recept kako male lokalne zajednice učiniti prepoznatljivima na domaćem turističkom tržištu, ali i izvan nacionalnog okvira, zapravo nije jednostavan. Brendiranje destinacije temelji se na višegodišnjem pomnom istraživanju, uspješno razrađenoj ideji identiteta pretočenoj u strategiju razvoja, koja potom treba istinski i zaživjeti i svakom posjetitelju kroz autentične emocionalne doživljaje mjesta ispričati priču o kulturnoj, prirodnoj, povijesnoj baštini, ali i stilu života domaćeg stanovništva

Idejno rješenje stalnog postava i uređenja interijera budućeg eko-muzeja Kuća maslinovog ulja u organizaciji Turističke zajednice i Općine Tar – Vabriga kao nositelja i investitora projekta, predstavljeno je javnosti. Riječ je o projektu vrijednom oko milijun eura, a prema riječima direktora TZ-a Tara i Vabrige Denisa Žužića, financirao bi se iz predpristupnih fondova Europske unije.

'To nije klasični tradicionalni muzej, nemamo baštinjenu zbirku, nego ukupnu prirodnu i kulturnu baštinu tog teritorija. Ideja nije nova jer su prvi Ekološki muzeji začeti prije četrdesetak godina u Francuskoj, dok je prvi projekt u Istri i Hrvatskoj rovinjska Kuća o Batani. Rovinjski projekt nastao je prije sedam godina i danas već ima važno mjesto u očuvanju primorske kulturne baštine na Mediteranu', kazala je projektna menadžerica odnosno autorica ideje i stalnog postava Kuće maslinovog ulja Dragana Lucija Ratković iz zagrebačke tvrtke za savjetovanje i upravljanje projektima u kulturi i turizmu Muze d. o. o.

Tarska maslinova ulja

Novi ekološki muzej imao bi za svoje poslanje vrednovanje, čuvanje i prezentiranje širem krugu posjetitelja kako značaja čuvenog tarskog ulja, čija proizvodnja datira još od antičkih vremena, tako i današnje velike uloge maslinarstva u životu žitelja, ali i ukupnu materijalnu i nematerijalnu baštinu područja Tara, Frate i Vabrige.

Interdisciplinarni tim na tarskom projektu radi već nekoliko godina, a u zadnjih godinu dana posebice se intenzivno radilo na brandiranju i vizualnom identitetu, koji je u suradnji sa zagrebačkim tvrtkama Studio Cuculić,  i Studio Revolucija te Vladimirom Končarom razrađen do najsitnijih detalja. Budući multimedijalni istarski eko-muzej posvećen maslinarstvu prostirao bi se na oko 200-tinjak četvornih metara, za što bi se temeljito preuredila postojeća zgrada starog tarskog kina jer, kako je rečeno, ima dobru statiku i velik parkirni prostor. Naime, uz eko-muzej planira se izgraditi i dječje igralište te zasaditi park maslina s uzorcima svih postojećih sorti, koji bi bio povezan i s Rutom maslina.

Osim stalnog postava izložbe, eko-muzej posvećen maslini sadržavao bi i kušaonicu maslinovog ulja, dokumentacijski centar s knjižnicom i arhivom, suvenirnicu, galeriju za povremene izložbe i polivalentnu dvoranu s interaktivnim sadržajima, što bi, s upotrebom novih tehnologija, izdavačkom djelatnošću, cjelogodišnjim edukativnim i kreativnim programima pod okriljem Zavičajnog muzeja Poreštine, ne samo slavilo maslinarstvo, nego i doprinijelo razvoju kulturnog i turističkog prosperiteta ove lokalne zajednice i Istre.

'Maslinova ulja iz Istre osvajaju nagrade diljem svijeta, i to ne samo za kvalitetu, nego i za brendiranje, dizajn pakiranja, a već imamo i 780 školovanih sommeliera za maslinova ulja', napomenuo je direktor Turističke zajednice Istarske županije Denis Ivošević. Istaknuo je da se Istru želi brandirati i promovirati kao regiju održivog razvoja, pri čemu će dva nova projekta, Jadranski institut kulinarstva, o čemu se jučer razgovaralo s dr. sc. Miroslavom Radmanom, i Kuća maslinova ulja u Taru, svakako imati važnu ulogu.