nema žeđi

Novi statusni simbol: Zašto za ovim bocama za vodu vlada sveopće ludilo?

10.01.2024 u 06:10

Bionic
Reading

Broj zaljubljenika u aktivan lifestyle, ali stilski dotjeran do zadnjeg detalja, posljednjih nekoliko godina strelovito raste. A jedan od neizostavnih detalja pritom je Stanley, jedna od mnogih opsesija po pitanju višekratnih boca za vodu u posljednje vrijeme

Obožavatelji Stanleyja nedavno su satima čekali u redovima pokušavajući u trgovinama uloviti njegove ekskluzivne verzije, što je najnoviji znak da je ta robna marka višekratnih boca postala statusni simbol i, ukratko, izazvala sveopće ludilo.

Stanley prodaje boce od 1913., a njegova zajednica posljednjih godina znatno je porasla zahvaljujući društvenim medijima. Obožavatelji ovih boca, koje koštaju između 12 i 55 eura, ovisno o veličini, kažu da im se sviđaju njihove boje i smatraju ih vrijednim skupljanja, a velike dimenzije motiviraju ih da piju više vode dok ih velike ručke čine praktičnima za prijenos.

Zaljubljenici u boce Stanley svoje primjerke čak i prilagođavaju i personaliziraju, dodajući tekstualne gravure dostupne na web stranici brenda, naručuju laminirane naljepnice koje omogućuje njihovo ponovno lijepljenje te dodatno naručuju zdjelice i pladnjeve za grickalice drugih marki, dizajnirane tako da pristaju na poklopac. Te boce, posebice model Stanley Quencher H2.0 FlowState Tumbler sa zapreminom većom od litre i početnom cijenom od 41 eura, našle su se na brojnim popisima božićnih želja ovih blagdana, što nekako ide pod ruku s tradicionalnim fitnes ciljevima za novu godinu.

Olivia Wilde Izvor: Profimedia / Autor: Phamous / BACKGRID / Backgrid USA / Profimedia

Dokazuje to i sumanuta potražnja za ograničenim količinama crvenih i žarkoružičastih boca lansiranih 31. prosinca, prigodno ususret Valentinovu, te 'zimskih ružičastih' boca s prozirnim ružičastim slamkama, nastalih u suradnji sa Starbucksom.

Video s TikToka snimljen u novogodišnjoj večeri s više od 16 milijuna pregleda pokazao je kupce koji su prevrnuli boce na polici, grabeći jednu ili dvije - ili četiri - iz kolekcije brenda za Valentinovo. Nakon nove godine gomile ljudi čekale su ispred trgovina diljem zemlje, a neki su stigli već u 1 ujutro kako bi se domogli posebne boce Starbucks. Brojna videa na TikToku, osim suludih gužvi, prikazuju guranje preko reda, krađu i preskakanje preko Starbucksovog pulta.

Stanleyjevoj popularnosti nenamjerno je pridonijela 37-godišnja Danielle Faudree, samoprozvana 'Stanley Cup Car Fire Girl'. U videu s TikToka u studenome, koji je prikupio 92 milijuna pregleda, pokazala je svoj stari auto nastradao u požaru, a u njemu brončanu bocu Stanley, koja je bila u držaču za čaše. Kad je protresla jedva oštećenu bocu, led je još uvijek zveckao u njezinoj unutrašnjosti. Brend Stanley samoinicijativno se javio Faudree, a predsjednik tvrtke Terence Reilly odgovorio joj je na TikToku, obećavši da će zamijeniti njezinu bocu - i njezin automobil. Faudree je kasnije rekla da je dobila devet boca Stanley i potpuno novu Mazdu CX-90 iz 2024.

@danimarielettering Thirsty after you catch on fire? @Stanley 1913 is like no problem i gotchu #fyp #carfire #accident #stanleycup ♬ original sound - Danielle

Još od 1990-ih, kada je ispijanje vode postalo popularan zdravstveni trend u općoj populaciji (a ne samo elitnih sportaša), određene boce za vodu za višekratnu upotrebu postale su popularne. Boca Nalgene sa širokim otvorom i poklopcem na zavrtanje, model prvi put populariziran među kamperima i planinarima 1970-ih, bila je posvuda u kasnim 2000-ima. Tvrtke i sveučilišta nudili su izdanja s logotipom svojim zaposlenicima i studentima, a mlađe generacije su dodavanjem naljepnica svojim bocama Nalgene dale osobnost. A nakon što su vlasti počele dizati uzbunu zbog bisfenola A - toksina u nekoj plastici, uključujući onu koju je nekoć koristio Nalgene - tvrtka je svoje polikarbonatne boce za vodu zamijenila verzijama bez BPA-e.

Sljedeće godina visoke i teške boce od nehrđajućeg čelika postale su megahit, a mnogi posjetitelji teretana dobro se sjećaju kasnih 2010-ih, kada su treninzi redovito bili isprekidani gutljajima vode i zveckanjem boca Hydro Flask ili S'Well.

Poput cipela, torbica i satova, boce za vodu postali su važni dodaci koji suptilno otkrivaju ponešto o osobi koja ih nosi. Zdravlje, da. Aktivan stil života, naravno. Novac, vrlo često. Poznati i slavni su, naravno, pridonijeli tom fenomenu. Godine 2018. Vanity Fair proglasio je statusnim simbolom godine bocu s vodom koju je odobrio Goop, s cijelim prirodnim kristalom pričvršćenim unutar nje, a proizvode je robne marke kao što su Glacce i VitaJuwel i u to vrijeme prodavala se za 70 eura i više. Reality zvijezda Spencer Pratt i manekenka Mirande Kerr o njoj su pjevale hvalospjeve. 'Osjećate se kao da dobivate ono malo više ljubavi kada imate svoju vodu', rekla je Kerr tada.

Alyson Hannigan Izvor: Profimedia / Autor: Phamous / BACKGRID / Backgrid USA / Profimedia

No nije ni svaka it voda za bocu tako ekskluzivna. Godine 2021. 'motivacijska' boca zapremine 3,7 litara, koja se prodavala za 25 eura te s otisnutim ohrabrujućim porukama na svakoj razini ('12:00: Nastavi piti', '14:00: Na pola puta!'), nakratko je postala senzacija društvenih medija nakon što su Chrissy Teigen, Julianne Hough, Lewis Hamilton, Rob Lowe i Kylie Jenner primijećeni sa svojim primjercima. Inače, količina vode sadržana u bočici gotovo je dvostruko veća od preporučene dnevne doze od osam čaša - iako su nedavna preispitivanja tih tvrdnji pokazala da većini ljudi ne treba čak ni toliko. Otprilike u isto vrijeme Jonah Hill, Sasha i Malia Obama zapaženi su s bocama Hydro Flask u priči objavljenoj u američkom Glamouru, a koja je taj čelični vrč, čije se različite veličine prodaju po cijeni od 20 do 45 eura, opisala kao izvanrednu karantensku kupnju.

A i Stanley ima svoje slavne sljedbenike: Olivia Rodrigo, Jessica Alba i Shay Mitchell su prave obožavatelje. Adele je tako pila iz ružičasto-zlatne verzije u 'Carpool Karaokama' s Jamesom Cordenom dok je Carrie Underwood svoj primjerak personalizirala.

Poput mnogih trendovskih brendova, Stanley također ima sve veći broj mrzitelja: neki tiktokeri, koji nisu bili impresionirani cijenom ili curenjem boce kada se okrene naopako, potiču kupovinu jeftinijih kopija. Drugi kritičari su užasnuti time kako su boce Stanley postale nešto poput studije slučaja prekomjerne konzumacije.

No sve je to prolazno, a novi konkurent već se pojavio na horizontu. Mediji i društvene mreže naciljali su sljedeću hit bocu za vodu: šarenu i inovativno dizajniranu Owala FreeSip.