Premda u Europi praktički nema automobilskog segmenta koji nije pretrpan konkurencijom, tržište takozvane Golf-klase, u koje spada i testna Opel Astra, definitivno je najnesmiljenije
U nastojanju da prestignu konkurenciju proizvođači pristupaju svakakvim metodama kako bi svoj automobil učinili poželjnijim, a u Opelu su se, prilikom oblikovanja nove Astre, odlučili za tehniku – više je bolje. Tako smo dobili automobil koji od klase odskače dimenzijama i opremom, no ono što se nekima neće svidjeti, od prethodnog modela i cijenom.
Nova Astra napredovala je i po pitanju dizajna. Nema tu više grubih linija već su one oble i dinamične, a čitav automobil, premda veći od konkurencije, djeluje kompaktno i dinamično. Odličan dojam ostavlja i interijer s materijalima ugodnim na dodir i dobrom završnom obradom. Za upravljačem se sjedi odlično, a nismo zadovoljni tek ergonomijom prekidača na središnjem grebenu. Šanse da otprve nađete ono što tražite ili, još bolje, da to učinite ne skidajući pogled s ceste ravne su nuli. Zato se putnici ne bi trebali buniti po pitanju prostornosti i udobnosti. Dug međuosovinski razmak znači i pregršt mjesta za noge putnika, a povijenoj krovnoj liniji unatoč, straga će se moći smjestiti i putnici viši od 190 centimetara. Prtljažnik k tomu, nudi najveći obujam u klasi – čak 370 litara!
Nažalost, povećane dimenzije znače i veću masu, a s tonom i pol na raspolaganju Astra baš i nije najdinamičniji kompaktni automobil koji smo vozili. Valja, ipak, reći da je 120 KS snažni 1.4-litreni turbobenzinac zadovoljavajuće rješenje za ovaj automobil te da pruža više no solidne performanse uz dobru ekonomičnost. Motor vuče solidno već od najnižih okretaja, rado se vrti, a pravo lice pokazuje iznad 4.000 okretaja u minuti. Odličan pandan mu je i šesterostupanjski ručni mjenjač dobro pogođenih prijenosnih omjera za kojim se ne mora često posezati u gradskoj vožnji.
Višak kilograma nije dobra formula ni za dinamičnu vožnju povezanim zavojima, no Astrina kruta šasija u kombinaciji sa solidno podešenim ovjesom koji nije neovisan, no koristi sinergiju torzijske osovine i Wattsovog spoja straga te McPherson sprijeda, osigurat će zadovoljavajuće vozne osobine. Zadovoljni smo bili s direktnošću upravljača, kao i uvjerljivošću kočnica, a nije nas razočarala ni izolacija buke, pa je Astra doista svestran automobil kojim se može podjednako uživati na zavojitoj cesti, autoputu ili u gradu.
Astra možda nije najbolji automobil za svaku od ovih zadaća, no svaku od njih odradit će uz vrlo visoku ocjenu i gotovo bez kompromisa.
Proizvođač: Opel
Model: Astra 1.4 Enjoy
Vrsta motora: 1.4, četiri cilindra, benzin
Obujam: 1.364 cm3
Snaga (kW/KS): 88/120 @ 4.200 - 6.000 o/min
Okretni moment (Nm): 200 @ 1.850 - 4.200 o/min
Potrošnja (l/100 km): 5,7/9,8/7,1
Ubrzanje (0-100 km/h): 11 s
Maksimalna brzina: 190 km/h
Dimenzije (D/Š/V u mm): 4.419/1.814/1.510
Cijena do registracije: 164.435 kuna (123.861 kn osnovni model)