Opelova Astra već je čitavo desetljeće najprodavaniji automobil na hrvatskom tržištu. Sudeći prema dojmovima s našeg testa, neće nas uopće iznenaditi ako se ovaj trend i u budućnosti nastavi
Već nam je prva vožnja za upravljačem Chevrolet Cruza dala naslutiti da će nova Astra biti itekako zanimljiv automobil. Cruze i Astra, naime, grade se na istoj platformi uz ipak neke bitne razlike. Prvenstveno – Astra se okoristila primjetno boljom arhitekturom ovjesa. Sprijeda Astra ima iste poluge vješanja kao Cruze, no dopunjene sklopom čiji je cilj rasteretiti stabilizatore i umanjiti efekt podupravljanja. Straga pak ovjes nije neovisan, no za razliku od standardne torzijske osovine, Astrina je dopunjena Wattovim zglobnim spojem.
U praksi se ovo pokazalo kao dobitna kombinacija, jer je nova Astra upravljiviji i više vozački 'nastrojeniji' automobil nego ikad dosad, a pritom prosječnom vozaču nije umanjen osjećaj komfora i udobnosti, jer se ovjes bez problema nosi s oštećenjima na cesti te jako dobro upija sve neravnine. Naravno, ništa od ovoga ne bi bilo moguće bez primjetno kruće šasije.
Astra je dugačka 4.420 milimetara, čime je za 110 milimetara nadvisila prethodnicu, a za 70 milimetara porastao je i međuosovinski razmak. Ipak, zbog orijentiranosti na dizajn, dojam povećane prostornosti i ne osjeća se toliko. Putnici straga imat će dovoljno prostora za glave čak i ako su natprosječno visoki, no ne i za koljena, a prtljažnik je podijeljen u dva dijela i nudi zapremninu od 370 litara. Ergonomija bi bila odlična da nije dojma pomalo nabacanih kontrola na središnjem grebenu među kojima se teško snaći bez gledanja. Ipak, svidjela nam se pažnja posvećena detaljima i kvaliteta završne obrade te upotrijebljenih materijala. Položaj za upravljačem bolji je no što smo ikad doživjeli u Astri, a sjedala koja nude sjajno držanje tijela podesiva su na čitav niz načina.
U Opelu se nisu previše šalili kad su rekli da je od prethodnice samo ime ostalo isto, no zato Astra više nego ikad podsjeća na veći model – Insigniju. Od vanjskog do unutarnjeg dizajna, od bočnog profila do instrument ploče Astra je, u osnovi, Insignia u malom, što možda i nije loše s obzirom na to da je Opelov veći model osvojio srca kritičara te se nametnuo kao europski automobil godine.
Na testu smo imali trenutačno najsnažniju izvedbu s 1.6-litrenim turbopunjenim benzinskim motorom koji razvija 180 KS te ih na prednje kotače prenosi putem ručnog šesterostupanjskog mjenjača solidno pogođenih prijenosnih omjera, no s predugim hodovima između brzina. Ovaj motor bit će najsnažniji u ponudi do dolaska Astre OPC. Motor vrlo brzo reagira na pritisak papučice gasa, linearno razvija snagu u čitavom radnom području te zvuči odlično. Ipak, rastrošniji je no što bismo očekivali pa je tijekom testa u kombiniranom ciklusu trošio nešto manje od devet litara goriva na stotinu kilometara. Također, nije onoliko eksplozivan i snažan koliko bi se moglo očekivati što nema samo veze s malom zapremninom, već i masom automobila koja je vrlo blizu tone i pol.
Testni model bio je opremljen i sustavom FlexRide koji u režimu Sport nudi brži odaziv motora na gas, krući upravljač i ovjes, a instrument-ploča mijenja boju iz bjeličaste u crvenu.
Astra je na Euro NCAP crash-testu prošla izvrsno osvojivši pet zvjezdica sa 95 postotnim učinkom u zaštiti odraslih, 84 posto u zaštiti najmlađih putnika te 46 posto u zaštiti prolaznika. Standardna oprema uključuje šest zračnih jastuka, ABS , ESP te pomoć pri kočenju i raspodjelu sile kočenja.
Proizvođač: Opel
Model: Astra 1.6 Turbo
Vrsta motora: 1.6, četiri cilindra, benzin
Obujam: 1.598 cm3
Snaga (kW/KS): 132/180 @ 5.500 o/min
Okretni moment (Nm): 230 @ 1.980 o/min
Potrošnja (l/100 km): 6,8/11,4/8,9
Ubrzanje (0-100 km/h): 8,6 s
Maksimalna brzina: 220 km/h
Dimenzije (D/Š/V u mm): 4.420/1.815/1.485
Cijena do registracije: 196.735 kuna