Dugo je Opel Astrom tržištu nastojao ponuditi prihvatljiviju alternativu razvikanijim modelima i to mu je išlo više nego dobro, no posljednjom generacijom proizvođač iz Russelsheima odlučio je izaći iz sjene, a rezultat je u najmanju ruku dojmljiv
Dok su drugi proizvođači, s izuzetkom Renaulta, igrali na sigurno te nove modele upakiravali u ispeglanije linije prethodnika, Opel je s Astrom odlučio zaigrati, kartaškim rječnikom rečeno – va bank. Nova Astra sa starom ima veze koliko i komad grafita s dijamantom. A da stvar bude bolja – promjene nisu samo kozmetičke naravi.
Pod atraktivnom vanjštinom i dojmljivo oblikovanim interijerom našla se nova, znatno kruća šasija koja Astri omogućava bolju voznu dinamiku i upravljivost nego dosad, a tek trebamo dočekati još krući model s trojim vratima. Ipak, nije sve bajno, dok je konkurencija već odmakla u smjeru potpuno neovisne arhitekture ovjesa, u Opelu se još uvijek drže polukrute osovine kao pijan plota. Rezultat je ipak bolji od očekivanog zahvaljujući Wattovom zglobnom spoju koji Astru čini predvidljivom i udobnom, no prema potrebi i automobilom kojim ćete rado skrenuti s autoputa na otvorenu cestu.
A kad smo već kod autoputa, ovdje do izražaja dolazi Astrina najbolja karakteristika. Pod poklopcem testnog modela nalazio se 1,7-litreni common-rail turbodizelaš sa 125 KS uparen s ručnim šesterostupanjskim mjenjačem. Ova kombinacija stvorena je za gutanje kilometara uz nisku potrošnju, a spomenemo li i veoma udobna sjedala u koja će se bez problema smjestiti i dvometraši te odličnu izolaciju buke, poprilično je lako zaključiti da je Astra automobil koji se s lakoćom nosi s maratonskim putovanjima. Nešto manje komfornu situaciju dočekat će putnici straga kojima, ukoliko su viši rastom, može uzmanjkati prostora za koljena, no zato će pronaći iznenađujuće mnogo prostora za glavu unatoč povijenoj krovnoj liniji. Prtljažni prostor je podijeljen u dva dijela te nudi obujam od 370 litara, na razini klase.
Vozači skloni dinamičnijoj vožnji naći će zamjerke Astrinom mjenjaču koji ima preduge hodove između brzina, problem koji su u Opelu djelomično riješili solidno pogođenim prijenosnim omjerima te okretnošću dizelskog motora, zbog čega prečeste izmjene nisu nužne. Zato je sprega upravljača i papučica idealna. Naša je Astra imala i sustav Flexride koji u režimu 'sport' ubrzava odaziv motora na gas, a upravljač i ovjes čini nešto krućim, dok pozadinsko osvjetljenje instrumenata iz bjeličastog mijenja u crveno.
Novom Astrom Opel je podigao ljestvicu i kada je u pitanju sigurnost. Astra je na Euro NCAP crash-testu osvojila pet zvjezdica sa 95-postotnim učinkom u zaštiti odraslih, 84 posto u zaštiti najmlađih putnika te 46 posto u zaštiti prolaznika. Automobil je standardno opremljen sa šest zračnih jastuka, ABS-om, ESP-om te pomoći pri kočenju i raspodjelom sile kočenja, što ga čini jednim od najsigurnijih automobila u klasi.
Sve u svemu, teško se oteti dojmu da je novom Astrom Opel konkurenciji možda zadao najteži udarac dosad.
Proizvođač: Opel
Model: Astra 1.7 CDTI Cosmo
Vrsta motora: 1.7, četiri cilindra, dizel
Obujam: 1.686 cm3
Snaga (kW/KS): 92/125 @ 4.000 o/min
Okretni moment (Nm): 270 @ 2.000 - 2.700 o/min
Potrošnja (l/100 km): 6,2/9,4/7,1
Ubrzanje (0-100 km/h): 11,5 s
Maksimalna brzina: 195 km/h
Dimenzije (D/Š/V u mm): 4.420/1.815/1.485
Cijena do registracije: 171.500 kuna