Limuzinske izvedbe kompakata B-segmenta dosad nisu nailazile na topli prijem kod europskih kupaca, no iz nekog razloga proizvođači su uporni u svojem naumu te u posljednjem jurišu praktički nema proizvođača koji ne nudi vlastitog konja za utrku
Opelov kandidat zasnovan je na Astri koja u limuzinskoj izvedbi još više podsjeća na veću sestru Insigniju. Premda smo skeptični kad je u pitanju preoblikovanje hatchbacka u limuzinu, valja priznati da je Opelovim dizajnerima ova zadaća uspješno pošla za rukom.
Doduše, voljeli bismo da je umjesto poklopca prtljažnika Astra Sedan profitirala od pet vrata, no što je, tu je. Automobil ima podjednak međuosovinski razmak kao hatchback, no prevjesi su nešto duži pa je tako Astra Sedan duža dvadesetak centimetara. Istovremeno je čak 30 mm niža što se ponajviše očituje u dinamičnoj bočnoj liniji.
Od povećanja dimenzija nisu se okoristili putnici na stražnjoj klupi, već je porasla zapremina prtljažnika. Tako će u standardnoj izvedbi ondje stati 460 litara obujma, a obaranjem stražnje klupe iskoristivi volumen raste na čak 1.000 litara.
Pritom valja napomenuti da će na Astrinoj klupi natprosječno visoki putnici imati dovoljno mjesta za koljena, no moglo bi im uzmanjkati za glavu. Vozač i suvozač se zato ne bi trebali buniti. Astrina sjedala udobna su i na dužim relacijama, a jedinu zamjerku imamo na ergonomiju kontrolnih prekidača na središnjem grebenu. Kvaliteta materijala i završna obrada su odlični.
Astrin ovjes nešto je krući no što bismo očekivali, ali zato je vrlo uvjerljiv na zavojitim cestama gdje nudi pregršt prijemljivosti te je predvidljiv. Testni model bio je opremljen poznatim 1.7-litrenim common-rail dizelašem koji nudi zadovoljavajući omjer performansi i potrošnje, uz nešto glasniji rad. Manjak snage nadoknađuje okretnim momentom od niskih okretaja, no za dinamičniju vožnju potrebno ga je držati iznad 2.000 okretaja u minuti.
Električni servo ugodno leži u ruci, no mogao bi biti i direktniji, a isto vrijedi i za ručni šesterostupansjki mjenjač koji ima fino podešene prijenosne omjere, ali mogao bi biti i precizniji.
Kad se podvuče crta, Astra je i više nego dobar automobil koji u limuzinskoj izvedbi dobiva novu dimenziju. Doduše, nekako smo skeptični da ćemo ih mnogo viđati po našim cestama unatoč atraktivnoj liniji, budući da će se kupci kojima je zapremina prtljažnika od važnosti u ovoj klasi vjerojatnije odlučiti za karavan. Osim ako u ovaj segment ne zaluta pokoji kupac Insignije.
Proizvođač: Opel
Model: Astra Sedan 1.7 CDTI
Vrsta motora: 1.7, četiri cilindra, dizel
Obujam: 1.686 cm3
Snaga (kW/KS): 96/130 @ 4.000 o/min
Okretni moment (Nm): 300 @ 2.000 - 2.500 o/min
Potrošnja (l/100 km): 4,6/6,7/5,7
Ubrzanje (0-100 km/h): 10,8 s
Maksimalna brzina: 200 km/h
Dimenzije (D/Š/V u mm): 4.290/1.780/1.430
Cijena do registracije: 160.500 kuna