Svaki put kad nas na testu dopadne kakav karavan kompaktne klase C-segmenta, ne možemo se ne zapitati zašto ovakve karoserijske izvedbe kod nas nisu popularnije
Prednosti koje karavanski karoserijski oblik nudi u odnosu na limuzinski, a posebice hatcback, evidentne su već na prvi pogled, dok su nedostaci praktički nepostojeći. Ako zbog omjera uloženo dobiveno zanemarimo nešto višu cijenu, koja u slučaju testnog modela iznosi 6.000 kuna, estete među kupcima ne mogu se uhvatiti ni za dizajn budući da, ruku na srce, karavanska Astra izgleda u najmanju ruku podjednako dobro kao njezina izvedba s pet vrata.
Da stvar bude bolja, budući da je nova Astra najveći automobil u C-segmentu, produženje stražnjeg prevjesa nije narušilo proporcije automobila. Osim vizualno, ovo se osjeća i u vožnji, a bome i na retrovizorima jer nismo imali nikakvih problema s preglednošću. Pohvaliti moramo dizajnere jer su i utovarnu plohu učinili maksimalno iskoristivom kako po pitanju niskog praga, okomitog poklopca prtljažnika pa do uglate površine bez zapreka. Utovar 500-tinjak litara prtljage, odnosno 1.550 s preklopljenom stražnjom klupom, stoga, prava je igrarija.
U vožnji se Astra Sports Tourer ne razlikuje od svoje kompaktne inačice, štoviše ovjes sa stražnjim Wattsovim spojem pokazao se na visini zadatka čak i prilikom agresivnije vožnje povezanim zavojima. Sustav FlexRide pritom nudi odabir postavki Sport, odnosno Tour koje se odražavaju na krutost servo upravljača i odaziv gasa te promjeni pozadinskog osvjetljenja kontrolnih uređaja iz bijele u crvenu.
Pod poklopcem se našao provjereni 1.7-litreni common-rail dizelaš koji možemo pohvaliti za miran rad i štedljivost, a ovim osobinama svakako potpomaže i njegovo uparivanje sa šesterostupanjskim ručnim mjenjačem solidno podešenih prijenosnih omjera. Zbog elastičnosti agregata, kao i spomenutih omjera, ne treba stalno posezati za ručicom mjenjača, a jedine zamjerke koje možemo uputiti upravljačkom sklopu jest sklonost mjenjača ka zapinjanju.
Ergonomija je također omanji trn u oku. Snaći se na kontrolama načičkanom središnjem grebenu, a da ne skinete pogled s ceste, praktički je nemoguće, a za neke zahvate, kao što je primjerice podešavanje basa i visokotonaca možda ćete morati posegnuti i za priručnikom o vozilu. U Opelu se hvale i najergonomskijim sjedalima u klasi u čiji su razvoj utukli puste milijune, no iz osobnog iskustva možemo tek posvjedočiti da su ih njemački dizajner razvijali za niže vozače, koji vole osjetiti tvrđu vožnju. Ako ne spadate među takve, topla je preporuka da odolite najvećim felgama.
Kad podvučemo crtu moramo priznati da je Opel Astra Sports Tourer jedan od onih karavana koji ne nose bez razloga riječ 'sport' u službenom nazivu. Izgled i vozna dinamika malo koga će ostaviti ravnodušnim, pa moramo priznati da se ne bismo nimalo bunili kad bi u Russelsheimu odlučili odobriti projekt OPC za karavansku Astru.
Proizvođač: Opel
Model: Astra ST 1.7 CDTI Cosmo
Vrsta motora: 1.7, četiri cilindra, dizel
Obujam: 1.686 cm3
Snaga (kW/KS): 92/125 @ 4.000 o/min
Okretni moment (Nm): 280 @ 2.000 - 2.700 o/min
Potrošnja (l/100 km): 4,9/7,8/6,4
Ubrzanje (0-100 km/h): 11,7 s
Maksimalna brzina: 190 km/h
Dimenzije (D/Š/V u mm): 4.698/1.814/1.535
Cijena do registracije: 207.859 kuna (158.000 kn osnovni model)