Opel Cascada 2.0 CDTI Cosmo
Izvor: tportal.hr / Autor: tportal
Opel Cascada 2.0 CDTI Cosmo
Izvor: tportal.hr / Autor: tportal
Kada je Opel odlučio krenuti u smjeru luksuznijih i bolje opremljenih, sofisticiranijih automobila mnogi su pomislili da je u pitanju tek privremeni hir, no kako se pokazuje iz dana u dan - u Russelsheimu misle ozbiljno
Možda najbolji pokazatelj ovog trenda je nova Cascada i kad kažemo ‘nova’ mislimo - potpuno nova. Ovaj automobil, naime, ne nasljeđuje niti jedan drugi model u Opelovoj dosadašnjoj ponudi, što ga čini još interesantnijim. Cascada je puno veća od Astre Twin Top, nema tvrdi već platneni krov, te ostavlja dojam izuzetno ozbiljnog i zaokruženog proizvoda za čiji bi upravljač gotovo svatko poželio sjesti.
Riječ je o pravom premium kabrioletu kojim se Opel, čini se, namjerio na Audi A5 kabriolet i BMW serije 4 kabriolet, i to, kako kažu u Russelsheimu - 'po cijeni A3 kabrioleta'. I doista, obzirom na opremljenost, Cascada je značajno jeftinija od razvikanije konkurencije. Jedini problem je u tome što konkurencija ima tradiciju u ovom segmentu koju Opel nema.
Gotovo sve ostalo je na strani Cascade.
Automobil izgleda bezobrazno dobro. Toliko dobro da su nas pojedinci zaustavljali na cesti jer nisu bili sigurni da je doista riječ o Opelu. Atraktivni izgled tek je djelić priče, iza Cascade stoji i tehnologija. Nijemci su upotrijebili Hyperstrut arhitekturu ovjesa kakvu koriste Astra GTC i OPC kako bi Cascadu učinili vozačkim automobilom. Za jedan kabriolet Cascada na cesti leži odlično. Nema uobičajenog plivanja u zavojima, a ovjes nije premekan kako bi kompenzirao manjak torzijske krutosti šasije. Štoviše, s podignutim krovom lako je zaboraviti da ste u kabrioletu!
Ovome doprinosi i upravo fenomenalna izolacija buke, čak i pri natprosječno visokim brzinama na autocesti. Cascada je odlično izrađena, pa nema za kabriolete uobičajenih ‘cvrčaka’ u vožnji a zamjerke možemo tek iskazati na račun upravljača koji je mogao biti precizniji i mjenjača koji bi mogao imati i kraće hodove. Zapravo, budući da nije riječ o automobilu kojim ćete voziti slalom, već prije uživati u suncu na licu i vjetru u kosi - vjerojatno bi bilo bolje da je automatik.
Nikakve zamjerke zato nemamo na dvolitreni turbopunjeni dizelski motor sa 165 KS osim da bismo na njegovom mjestu radije vidjeli novi dvolitreni biturbo dizel sa 195 KS. Šalu na stranu, slabiji dizelaš itekako je potkovan za ono što se od njega traži - motorizaciju 1.700 kg teškog automobila uz miran rad i više nego prihvatljivo nisku potrošnju. Ubrzanja su trenutna, efekt turbo-rupe gotovo nezamjetan, a motor raspolaže s dovoljno okretnog momenta u čitavom radnom području da Cascada u uobičajenim uvjetima praktički nikad ne ostaje bez daha.
Kožom presvučena sjedala nude odlično držanje tijela, udobna su i nakon višesatnih vožnji a impresivna je i ponuda prostora na stražnjoj klupi koja nije ovdje samo radi ‘kozmetike’. Prtljažnik sa podignutim krovom nudi vrlo iskoristivi obujam od 380 litara, dok sa sklopljenim zapremnina pada na 280 litara. Veći problem od dostupnog obujma jest otvor prtljažnika koji pomalo otežava utovar glomaznije prtljage.
Malo je reći da nam se Cascada izuzetno svidjela, te da bismo više ovih automobila voljeli vidjeti na našim prometnicama. Mi joj svakako dajemo palac gore.
Proizvođač: Opel
Model: Cascada 2.0 CDTI Cosmo
Vrsta motora: 2.0, četiri cilindra, dizel
Obujam: 1.956 cm3
Snaga (kW/KS): 121/165 @ 4.000 o/min
Okretni moment (Nm): 350 @ 1.750 - 2.500 o/min
Potrošnja (l/100 km): 5,9/7,5/6,7
Ubrzanje (0-100 km/h): 10,3
Maksimalna brzina: 218 km/h
Dimenzije (D/Š/V u mm): 4.695/1.840/1.445
Cijena do registracije: 280.440 kuna (osnovni model 208.240 kn)