TEST

Opel Corsa 1.7 CDTI B&W: Crno-bijeli svijet

25.08.2009 u 12:04

Bionic
Reading

Listi proizvođača koji uz papreni benzinski kompakt imaju i atraktivni dizelski model pridružio se i Opel, koji je povodom proizvodnje 10 milijunte Corse lansirao njeno specijalno izdanje B&W

Prvi susret s Corsom B&W mnoge bi mogao natjerati da se zamisle. Premda automobil s crnom rešetkom hladnjaka, crnim kućištima retrovizora i crnim krovom, serijom spojlera i tamnim 17-colnim aluminijskim felgama izgleda kao OPC model, on to zapravo nije. Ono što ga razotkriva jest standardni smještaj ispušnog sustava koji se ne nalazi centralno, već na lijevoj strani, te zvuk koji dopire ispod poklopca motora. Testni model, naime, pogonio je 1.7 litreni dizelaš, koji unatoč poprilično mirnom radu ipak zvuči kao svaki drugi dizelaš – brektavo i ne pretjerano sportski.

Spomenuti motor razvija tek 125 KS pri 4.000 okretaja u minuti te 280 Nm okretnog momenta pri 2.300 okretaja u minuti. Na papiru to rezultira sprintom do stotke za nešto manje od deset sekundi i maksimalnom brzinom nadomak 200 km/h. Nije loše, no nekako ne ide ukorak s veoma dinamičnim vanjskim izgledom automobila. Pritom u vožnji do izražaja dolazi efekt turbo rupe pri naglim ubrzanjima i pretjecanju. Prava šteta, posebice stoga što su inženjeri iz Russelsheima vrlo fino podesili prijenosne omjere mjenjača te krutost ovjesa pa je malena Corsa u zavoju više nego predvidljiva i ponaša se kao na tračnicama, zahvaljujući vrlo prijemljivim continental contiSport 215/45 R17 pneumaticima.

Vrlo smo zadovoljni bili i kočnicama, koje potpomognute ABS-om i elektronskom kontrolom stabilnosti nude brzu i pravovremenu reakciju te kratak zaustavni put. Zaustavna sposobnost male Corse time je veća kada se u obzir uzme da 'suhi' automobil teži tek 1.170 kilograma. Zadovoljni smo bili i upravljačem koji vjerno prenosi informacije o stanju pod kotačima te je zadovoljavajuće krut i direktan.

Nismo bili zadovoljni položajem za upravljačem, budući da se u Corsi sjedilo malo previsoko, a ni sjedala nisu nudila najbolje držanje tijela u zavoju. Uz potporu za donji dio nogu nedostajalo je i bočne potpore. Na sreću, nedostatak sportskog karaktera pod poklopcem odražava se na potrošnji pa je testna Corsa B&W jedan od modela koji izgleda najviše sportski uz najmanju potrošnju goriva. To znači da će automobil u kombiniranom ciklusu potrošiti manje od šest litara goriva na stotinu kilometara, a ni kada ga muški 'prišarafite' u žestokoj vožnji neće tražiti više od devet litara na stotinu kilometara.

Corsa B&W proizvedena je u svega 1.000 primjeraka. Po cijeni od 119.296 kuna uz eksluzivnost svakako ima što za ponuditi vozačima kojima je izgled automobila bitniji od performansi, budući da domaći zastupnik za model OPC sličnog izgleda no znatno dinamičnijih performansi traži primjetno viših 164.400 kuna.

Proizvođač: Opel
Model: Corsa 1.7 CDTI B&W
Vrsta motora: 1.7, četiri cilindra, dizel
Obujam: 1.686 cm3
Snaga (kW/KS): 92/125 @ 4.000 o/min
Okretni moment (Nm): 280 @ 2.300 o/min
Potrošnja (l/100 km): 4,7/6,8/5,6
Ubrzanje (0-100 km/h): 9,9
Maksimalna brzina: 195 km/h
Dimenzije (D/Š/V u mm): 4.000/1.715/1.490
Cijena do registracije: 119.296