TEST

Opel Insignia 2.0 CDTi Ecoflex - škrta samo na potrošnji

09.04.2010 u 11:20

Bionic
Reading

Opel Insigniju već smo isprobali u izvedbi s dvolitrenim četverocilindričnim common-rail dizelašem sa 160 KS, no ovaj put dopala nas je varijanta Ecoflex koja obećava slične performanse uz nižu potrošnju

Premda je riječ o ekonomičnoj varijanti standardnog modela, da nije oznake Ecoflex na poklopcu prtljažnika, do ovog bi se zaključka, naizgled, teško došlo. Naime, testna Insignia raspolagala je rešetkom hladnjaka standardnog izgleda te se vozila na aluminijskim 17-colnim naplacima i pneumaticima dimenzija 225/55 R17. Unatoč svem ovom, u odnosu na 0,28 Cd klasičnog modela, Ecoflex raspolaže aerodinamičkim otporom od svega 0,26 Cd čime se svrstava u red izuzetno aerodinamičnih automobila. Kako? Opelovi inženjeri zatvorili su središnji usis zraka te donji dio rešetke hladnjaka, kao i pristup rezervoaru s donje strane automobila, Insigniji je odstojanje od tla spušteno za 10 milimetara te se vozi na pneumaticima s nižim otporom kotrljanja.

Ostale modifikacije odnose se na šesterostupanjski mjenjač s dugim prijenosnim omjerima koji je sinkroniziran s pokazivačima na kontrolnoj ploči koji vozaču sugeriraju idealno vrijeme za izmjenu brzina. Prvi i drugi stupanj prijenosa nešto su kraći čime se jamči upotrebljivost automobila u gradskim uvjetima.

Insignijin motor srce je sustava, a za razliku od standardnog dvolitrenog CDTi-ja, ovaj raspolaže tehnologijom CleanTech koja u osnovi nadzire i podešava parametre sagorijevanja u svakom cilindru zasebno zahvaljujući električnim senzorima te jamči najnižu moguću potrošnju u svim uvjetima.

To se manifestira kao potrošnja od 5,5 litara u kombiniranom ciklusu na stotinu kilometara, odnosno čak pet, pa i manje litara ako ste oprezni s papučicom gasa. Premda Insignia Ecoflex najbolje boje iskazuje na otvorenoj cesti gdje, uz malo pažnje, troši nešto više od četiri i pol litre goriva, podjednako je impresivan i njezin učinak u gradu gdje smo potrošnju uspjeli dovesti na šest i pol litara, uz doduše opreznu vožnju.

Premda štedljiva, Insignia Ecoflex ni po čemu ostalom ne ostavlja dojam da je riječ o 'ekološkom' modelu. Ovjes je udoban, pneumatici s nižim otporom kotrljanja ne ostavljaju dojam išta lošijih performansi kada je u pitanju držanje ceste i zaustavljanje, a ako želite pojuriti, 160 ekoloških konja nije ništa manje snažno od 160 običnih dizelskih konja. Insignia Ecoflex sprinta do stotke za 9,5 sekundi te postiže 220 km/h maksimalne brzine, a interesantno je spomenuti i to da od podjednako opremljenog klasičnog modela stoji tek dvije i pol tisuće kuna više. Svakako isplativa investicija s obzirom na to da ispunjava norme euro 5 te u bližoj budućnosti, ako i mi preslikamo pojedine europske zakone o zaštiti ekologije, emisijom CO2 od svega 136 grama po kilometru, jamči i neke olakšice prilikom registriranja.

Proizvođač: Opel
Model: Insignia 2.0 CDTI Ecoflex
Vrsta motora: 2.0, četiri cilindra, dizel
Obujam: 1.958 cm3
Snaga (kW/KS): 118/160 @ 4.000 o/min
Okretni moment (Nm): 350 @ 1.750
Potrošnja (l/100 km): 5,7/9,9/7,4
Ubrzanje (0-100 km/h): 9,5 s
Maksimalna brzina: 220 km/h
Dimenzije (D/Š/V u mm): 4.830/1.856/1.498
Cijena do registracije: 220.347 kuna