TEST

Opel Insignia 2.0 CDTI – stvorena za gutanje kilometara

28.05.2009 u 08:39

Bionic
Reading

Potrajalo je neko vrijeme, ali konačno smo dobili priliku dokopati se ključeva i upravljača jednog od poželjnijih automobila koji je u posljednje vrijeme napustio pogone u Russelsheimu, no vjerojatno nećemo puno pogriješiti ako kažemo - i jednog od poželjnijih europskih automobila ove godine

Opel bilježi snažne rezultate s Insignijom. Njemački proizvođač nedavno nam se pohvalio brojkom od čak 100.000 narudžbi za svoju novu limuzinu srednje klase, a o tome koliko važnu ulogu ovaj automobil igra u njihovoj gami, dovoljno je reći da je dizajnerski stil Insignije uz manje preinake prenesen na Opelov najprodavaniji model koji ćemo dočekati ove jeseni u Frankfurtu – novu Astru.

Također valja istaknuti da je s Insignijom Opel odlučio krenuti sasvim novim putem, izbjegavajući čitavim razvojnim putem spomenuti ime Vectra, premda je Insignia zapravo baš to – nasljednica Vectre. Opel je, naime, kao i brojni drugi proizvođači, zaključio da se mora odmaknuti od komercijaliziranosti i rustikalnosti Vectrina imena te zakoračiti u luksuzni segment donedavno rezerviran isključivo za premium njemačku trojku: Mercedes, BMW i Audi.

Što to točno znači, može se vidjeti već po Insignijinim dimenzijama i izgledu, pa i razini opreme. No krenimo redom. S 4.830 mm dužine, 1.856 mm širine i 1.498 mm visine, Insignia je čak 22 centimetra duža od Vectre, no i vrlo blizu klasi više. Unatoč obilju centimetara, Insignia ne djeluje glomazno, dapače, s kotačima na samim rubovima i dobro pogođenim proporcijama, ona djeluje kompaktno i stabilno. Dimenzije se zato itekako osjete u unutrašnjosti gdje prostora ima dovoljno za petero odraslih putnika. Ipak, onim višima od 190 centimetra, zbog povijene linije krova, straga bi moglo uzmanjkati mjesta za glavu. Zato prostora neće manjkati u prtljažniku koji komotno proguta 500 litara prtljage.

Najimpresivniji dio unutrašnjosti svakako je vozačko sjedalo koje nudi fenomenalnu udobnost i besprijekorno držanje tijela čak i na dužim rutama. Vozačka pozicija također je odlična, a prava je šteta što iste pohvale ne možemo izreći na račun ergonomije koja je tek zadovoljavajuća. Hvalimo promjene na dizajnu središnjeg grebena, no snaći se među brojnim tipkama bez predugog skidanja pogleda s ceste praktički je neizvedivo. Zamjerke imamo i na preglednost, kako onu sprijeda, uzrokovanu masivnim A nosačima, tako i na onu straga, uzrokovanu elegantnim, ali premalim retrovizorima. Zato sve pohvale idu na račun novog AFL prednjeg svjetlosnog sklopovlja koje u jednakoj mjeri izgleda impresivno kao što funkcionira u praksi. Sustav potpuno automatski prilagođava jačinu svjetlosnog snopa u devet režima i to čini izvrsno.

Testni model pogonio je snažniji dizelski turbodizelaš. Dvolitreni redni četverocilindraš s common-rail tehnologijom direktnog ubrizgavanja istiskuje 160 KS i 350 Nm okretnog momenta te je prava mjera za ne baš laganu Insigniju (1500 kg). S ovim motorom Insignia je rafinirana, štedljiva i zadovoljavajuće okretna. Motor je uparen s vrlo dobrim ručnim šesterostupanjskim mjenjačima čiji su prijenosni omjeri prilagođeniji otvorenoj cesti nego gradskoj vožnji, što je i bilo očekivano. Budući da je Insignia građena na sasvim novoj platformi, ponašanje automobila u vožnji primjetno je unaprijeđeno. Zapravo, Insignia je, po ponašanju ovjesa koji je krut, no ne i neudoban, te voznoj dinamici, u samom vrhu segmenta, a jedino što joj možemo spočitnuti je vrlo dobar upravljač, no ipak nedovoljno precizan i informativan za vrh segmenta. Ovaj automobil s ovim motorom stvoren je za gutanje kilometara u apsolutnom komforu i udobnosti. Izolacija buke i pri većim brzinama odlično je odrađena.

Insignia je serijski opremljena sa šest zračnih jastuka, zatezačima pojaseva, ISOFIX sustavom te ABS-om i ESP-om. Na Euro NCAP-ovim testiranjima Insignia je zaradila punih pet zvjezdica, odnosno 94 posto bodova za zaštitu odraslih, 79 posto za zaštitu najmlađih te 40 posto za zaštitu pješaka.

Proizvođač: Opel
Model: Insignia 2.0 CDTI
Vrsta motora: 2.0, četiri cilindra, dizel
Obujam: 1.958 cm3
Snaga (kW/KS): 118/160 @ 4.000 o/min
Okretni moment (Nm): 350 @ 1.750
Potrošnja (l/100 km): 5,7/9,9/7,4
Ubrzanje (0-100 km/h): 9,6 s
Maksimalna brzina: 215 km/h
Dimenzije (D/Š/V u mm): 4.830/1.856/1.498
Cijena do registracije: 225.800 kuna