TEST

Opel Mokka 1.7 CDTI - ugodno iznenađenje

03.07.2013 u 16:48

  • +6

Opel Mokka 1.7 CDTI

Izvor: tportal.hr / Autor: tportal

Bionic
Reading

Kompaktni crossoveri i SUV-ovi predstavljaju automobilski segment s najvećim rastom u minulim kriznim godinama te s najviše potencijala u nadolazećem razdoblju

Ideja koja stoji iza ovih automobila je jednostavna - tržištu ponuditi nešto veći te samim time praktičniji karoserijski oblik koji djeluje robusnije i izgleda mladenačkije u nešto skupljem, no još uvijek pristupačnom paketu. Opelova Mokka pogađa u sridu po svim navedenim točkama te je bila pravi mamac za prolaznike koji su nas potezali za rukav češće nego što je to bio slučaj kad smo upravljali bilo kojim drugim Opelom.

Mokka izgleda zabavno, djeluje kao automobil kojim možete svašta raditi, a valja priznati da pritom ne razočarava, posebice u izvedbi s integralnim pogonom kakvu smo i sami imali na testu. Zahtjevne terene možete zaboraviti, no većinu onih za koje biste morali razmisliti hoćete li se njima zaputiti - mališan iz Russelsheima odrađuje bez greške.

Elektronski upravljani sustav brzo razdjeljuje okretni moment po osovinama, a kalibriran je tako da u većini slučajeva za prijenos snage koristi prednje kotače. Stražnja osovina svoju će porciju momenta dobiti tek kad stvari postanu skliske. Mokka bi se stoga mogla pokazati odličnim suputnikom jednom kad zima ponovno zakuca na naša vrata, tim više kad se u obzir uzme da sam sklop integralnog pogona nije drastično povećao masu pa je vozna dinamika ovog vozila i više nego zadovoljavajuća.

Mokka leži vrlo dobro u zavoju, a karoserija ne rola previše usprkos relativno visokom težištu i ovećoj masi. Zasluge su to dobro podešenog ovjesa koji dobro upija neravnine na prometnicama, a pritom ne uzrokuje morsku bolest putnicima kod povezanih zavoja. Elektronske dadilje također vrlo dobro odrađuju svoj posao pa je Mokka predvidljiv automobil, sklon predupravljanju pri agresivnoj vožnji, koji se lako vraća na putanju. Doduše, ovoj zadaći bi pomoglo i da je upravljač malo direktniji.

1,7-litreni dizelaš s direktnim ubrizgavanjem naš je stari znanac koji ne razočarava performansama i umjerenom potrošnjom, no zato bi osjetljivije vozače mogao nervirati bukom i vibracijama. S ovim motorom, Mokka se odlično snalazi u gradu i na otvorenoj cesti, a budući da su i prijenosni omjeri šesterostupanjskog ručnog mjenjača dobro podešeni, nije potrebno previše često posezati za ručicom mjenjača. Dizelaš puca od snage te će s lakoćom odraditi pretjecanja, a ni tegljenje težih prikolica ne bi mu trebalo teže pasti.

Mokka ne razočarava ni kad je prostornost i praktičnost u pitanju. Ni najviši putnici ne bi se trebali buniti na stražnjoj klupi, dok će prednja sjedala progutati i korpuletnije vozače i suvozače. Premda platformu dijeli s Corsom, Mokka ostavlja dojam mnogo većeg i ozbiljnijeg automobila, što potvrđuje i ne baš niskom cijenom. Premda sami nismo ljubitelji ovog segmenta, moramo priznati da se Opelov mališan tijekom jednotjednog druženja i nama zavukao pod kožu.

Proizvođač: Opel
Model: Opel Mokka 1.7 CDTI
Vrsta motora: 1.7, četiri cilindra, dizel
Obujam: 1.686 cm3
Snaga (kW/KS): 96/131 @ 4.000 o/min
Okretni moment (Nm): 300 @ 2.000-2.500 o/min
Potrošnja (l/100 km): 5,9/8,2/6,7
Ubrzanje (0-100 km/h): 10,9
Maksimalna brzina: 184 km/h
Dimenzije (D/Š/V u mm): 4.278/1.777/1.658
Cijena do registracije: 204.800 kuna