Konkurencija u segmentu kompaktnih gradskih automobila nikad nije bila žešća. Kupci traže automobil koji izgleda svježe, nudi dovoljno prostora i visoku razinu sigurnosti te, naravno, dobre performanse i nisku potrošnju. Kako se Peugeotov 207 1.6 VTI snalazi na ovom planu? Saznajte u nastavku
Peugeot je donedavno žario i palio klasom gradskih kompakata sa 206-icom, no onda su Francuzi zaspali na lovorikama i prelaskom na model 207 tek povećali karoseriju i samim time prostranost, a ponudu motora i prijenosa ostavili više-manje neizmijenjenu. Tako smo dobili konkurenta u klasi koji je nudio slabije performanse uz višu potrošnju od svog prethodnika.
Ipak, s redizajnom je došla i nova linija motora, a jedan od njih je i 1,6-litreni turbopunjeni četverocilindraš sa 120 KS i tehnologijom varijabilnog rada ventila. Spomenuti motor Peugeot je razvio u suradnji s BMW-om, a isti motor pokreće i maleni Mini Cooper te je riječ o jednoj od ponajboljih benzinskih jedinica u ovom cjenovnom rangu.
Redizajnom je 207 zadobio još atraktivnije linije te agresivniji oblik rešetke hladnjaka, pa sada još više sliči većem bratu 308. Testni model imao je sportski paket opreme koji je osim kromirane rešetke hladnjaka uključivao i 17-colne petokrake felge od aluminijske legure te panoramski krov. Nažalost, sportski dojam u potpunosti je zanemaren u unutrašnjosti pa se kabina testne 207-ice ni po čemu nije razlikovala od bilo kojeg drugog modela 207 u ponudi. Unatoč tome možemo pohvaliti ergonomiju malenog francuskog automobila, a svidjelo nam se i to što Peugeot ne postavlja kontrole na kolo upravljača pa tako za vrijeme dinamičnije vožnje nećete doći u situaciju da slučajno upalite ili ugasite audio uređaj, aktivirate tempomat ili nazovete prijatelja.
Svidio nam se i položaj za upravljačem, kao i udaljenost između papučica. Pohvale možemo izreći i na račun kvalitete korištenih materijala koji djeluju robusno, te na račun završne obrade, a svidjela nam se i preglednost kontrolnih uređaja.
Mjesta u 207-ici ima više nego dovoljno s obzirom na klasu, a čak je i 270 litara prtljažnog obujma na razini klase. Doduše, nešto krući ovjes i niskoprofilne gume neće ostaviti dojam tipične francuske udobnosti na oštećenim prometnicama, no zato je 207 u zavojima vrlo stabilan i predvidljiv. Dojmu brzine svakako doprinosi odlični zvonki motor koji se rado i lako vrti te nudi linearna ubrzanja i dojmljivu elastičnost za ovako malen volumen. Sprint do stotke traje nešto kraće od deset sekundi, a pod punim gasom u šestom stupnju prijenosa maleni će Peugeot pojuriti i brže od 200 km/h. Pritom je izolacija buke od naleta vjetra dosta slabo izvedena, a veće zamjerke možemo uputiti i na račun ručnog mjenjača koji prijenosnim omjerima, hodom ručice i sklonošću ka zapinjanju nikako ne odgovara karakteru modernog benzinskog agregata.
207 je s odličnom ocjenom odradio Euro NCAP-ove testove. Francuski automobil može se pohvaliti s pet osvojenih zvjezdica za zaštitu odraslih, četiri za zaštitu najmlađih i tri za zaštitu prolaznika. Testni model je bio nakrcan sigurnosnom opremom, od prednjih i bočnih zračnih jastuka do ABS-a, ESP-a i elektronske raspodjele sile kočenja.
Proizvođač: Peugeot
Model: 207 1.6 VTi
Vrsta motora: 1.6, četiri cilindra, benzin
Obujam: 1.598 cm3
Snaga (kW/KS): 88/120 @ 6.000 o/min
Okretni moment (Nm): 160 @ 4.250 o/min.
Potrošnja (l/100 km): 5,6/8,9/6,8
Ubrzanje (0-100 km/h): 9,6 s
Maksimalna brzina: 200 km/h
Dimenzije (D/Š/V u mm): 4.045/1.750/1.472
Cijena do registracije: 116.252 kn