Kako dobro smiksati ulični streetstyle
Izvor: Profimedia / Autor: profimedia
Kako dobro smiksati ulični streetstyle
Izvor: Profimedia / Autor: profimedia
I dok je hrvatska modna scena još uvijek prepuna cvjetnog printa na haljinama i hlačama, modnim komadima 'you must have', londonska moda poprimila je nove razmjere. Vjerojatno zbog vremenskih prilika, vodeće svjetske modne marke svoje trgovine popunile su znatno ranije jesenskim i zimskim kolekcijama
Istina, na već rasprodanim 'rasprodajama' još se mogu pronaći ostaci ljetnih kolekcija, po povoljnim cijenama. U Dorothy Perkins možete se tako dokopati kvalitetnih ljetnih haljina cvjetnog uzorka za samo 10 do 15 funti, što je, kad je u pitanju ovaj poznati britanski proizvođač, doista povoljno. Ne zaostaju ni Zara ni H&M s cijenama, a ni sa sličnim odjevnim predmetima poput jednodijelnih cvjetnih, kratkih i dugih kombinezona, košulja i majica. Izbor ovoljetnih hit haljina, maksi dužine, najveći je i još uvijek najinteresantniji u Primarku, no smatrate li da je za to već prekasno, nove jesenje kolekcije čekaju na vas. Naravno, i po višim cijenama, ali početak je sezone, pa to ni ne iznenađuje.
Iako su kao trendovske boje najavljivane crvena u nijansama od jarke do trule višnje, kobaltno plava, boja orhideje i bež, ipak u većini izloga svjetskih modnih kuća opet dominiraju crna, siva i plava. Cvjetni print zamijenjen je drugima, poput leopard uzorka, geometrijskim oblicima i umecima imitacije kože. No ni ljubitelji cvjetnog uzorka nisu ostali uskraćeni jer se on i dalje pojavljuje u kolekcijama prestižnih dizajnera, samo u nešto decentnijim bojama, za razliku od ljetnih u kojima su dominirale kričava žuta i roza. Ovoga puta je, u kreacijama vrhunskih dizajnera, cvijeće maslinasto, u boji senfa i bordo, postavljeno tek kao produžetak jednodijelnim haljinama ili suknjama.
Hoće li cvjetni uzorak preživjeti još jednu sezonu u nekoj novoj modificiranoj varijaciji, vidjet će se uskoro na londonskom Fashion Weeku koji počinje 12. rujna, a koji ljubitelji mode s nestrpljenjem očekuju. Posebice će ih obradovati i to što će prikazane modele većine dizajnera, moći kupiti odmah.
'Predstavljanje odjeće u rujnu za proljeće sljedeće godine ili u veljači za listopad, više nema smisla. Pokazivanje kolekcije koja neće biti u trgovinama u sljedećih šest mjeseci, u ovim vremenima čisti je gubitak i zamaha i želje', komentirao je za medije renomirani kreator Esteban Cortazar.
Dizajneri se nastoje što više približiti ulici, koja ustvari diktira modu. A u modnoj meki, Londonu, na ulici i dalje vlada moto 'sve je dozvoljeno'. Nosi se sve, a kombinacije naizgled nabacane odjeće na prolaznicima, jedinstvene su i maštovite. Londončani imaju naviku kupovati odjeću po svojim marketima, odnosno tržnicama poput Spitalfielda, Camdena, Carnaby streeta ili Portobello marketa bez imalo ustručavanja. I ne samo Londončani, već i turisti, pa ne iznenađuje kad sretnete Norvežanku koja je došla kupiti vjenčanicu na Portobello road. Izbor je ogroman, a londonski marketi su itekako poznati u svijetu. Poneki čak organiziraju alternativne tjedne mode na kojima mladi još neafirmirani dizajneri imaju priliku pokazati i prodati neke od svojih kreacija, a to osim podrške mladim kreativcima, pridonosi i promidžbi marketa.
No i uličnom modom vladaju stilovi. Iako dosta kritizirana od struke, među mladima i tinejdžerima najomiljenija je hipster moda. Pobornici ove mode tvrde da su neki od odjevnih predmeta tako udobni, a još uvijek stylish, da nema razloga da ih se odreknu. Flanelska košulja, 'kantasti' šešir, izlizane conversice, ogromne naočale, kombinezoni od radničkih do 'ušminkanih', kratke jeans hlačice, naramenice na suknjicama, Martensice, majice s velikim rupama za ruke, sve je to odjeća koju i sami posjedujemo po ormarima, a koju mladi rado nose u raznim kombinacijama.
Eskapizam je također uhvatio maha jer pobjeći u svijet mašte, bajki i filmova, danas je više nego poželjno. Činjenica je da filmovi poput Gospodara prstenova ili Igre prijestolja i drugih filmova fantastike, golicaju maštu i inspiriraju, pa se može osjetiti jedno novo modno raspoloženje na londonskim ulicama. Modernizacija bajki također ima svoj utjecaj, pa londonskim ulicama prošeću i crvenkapice, snjeguljice ili čak hobiti. Vez je veliki dio tog izgleda koji se počeo pojavljivati na ulici, a pokazao se i prikladan za sve prilike. Trend je postalo sve što narodna priča može ponuditi.
Prioriteti u modi očito su se promijenili; i muškarci i žene odrekli su se dotjerivanja u ime udobnosti. Stvorilo se nepovjerenje u kvalitetu, a potraga za brzim i jeftinim se nastavlja.