Problem s noćnom vožnjom prisutan je kod svih dobnih skupina, pa čak i kod osoba koje nemaju dioptriju. Zahvaća 80% ljudi, koji se najčešće žale na otežan vid na daljinu, umor u očima, bliještanje svjetlosti i ometajući 'halo' efekt
Ako vam se događa da vam vožnja po noći stvara tolike poteškoće da je sve češće izbjegavate ili završavate s osjećajem umora i napetosti u očima, definitivno niste jedini.
Probleme s noćnim vidom imaju i osobe bez dioptrije
Ovaj problem zahvaća puno veći udio populacije nego što biste vjerojatno na prvu pomislili, a s njime se muče i osobe koje nemaju dioptriju. Problem s noćnim vidom nikako nije zanemariv jer može uzrokovati sporije i potencijalno kobne reakcije u prometu, a sasvim je sigurno da se neće riješiti sam od sebe. Dapače, stručnjaci ističu da se s godinama, očekivano, pogoršava.
'Osam od deset ljudi govori nam da ima problem s noćnim vidom. I to je potpuno normalno', govori nam optometrist s višegodišnjim iskustvom rada u ZEISS VISION CENTRU, i objašnjava:
'Riječ je o prirodnom fenomenu ljudske zjenice koja ima sposobnost da se skupi kada je puno svjetla i da se raširi kada je svjetla malo - na sličan način kako radi blenda fotoaparata.'
Problem nastaje u trenutku kada se pri noćnim uvjetima zjenica otvori, uslijed čega se smanjuje dubina fokusa. Drugim riječima - slabije vidimo na daljinu. Poput dioptrije, koja se pogoršava s vremenom ako nije adekvatno korigirana, i problemi s noćnim vidom s godinama postaju sve izraženiji.
'Do pogoršanja stanja s aberacijama će doći s godinama, to je neupitno. Kako vrijeme prolazi, stanje će biti sve teže i teže', napominje optometrist.
Nikad više ekrana koji nam odvraćaju pozornost
A osim što slabije vidimo na daljinu, većina nas je itekako dobro upoznata s neugodnim osjećajem da sve oko nas bliješti i odvraća nam pozornost. Što nimalo ne čudi, kada uzmemo u obzir broj ekrana kojima smo okruženi u automobilu, a koji su tek dio izvora svjetlosti uz farove auta i vanjsku rasvjetu. Poteškoće, osim toga, uzrokuje i to što tijekom vožnje pomičemo fokus s jednog uređaja na drugi, što izaziva novi set problema.
No, rješenja postoje, i to vrlo efikasna. Dugi niz godina ovim se problemom aktivno bave upravo u kompaniji ZEISS, u kojem su proizveli naočalne leće koje su još 2016. osvojile nagradu za najbolji proizvod na optičkom tržištu. I od tada su ostale jedinstveno i najmoćnije rješenje za probleme s noćnim vidom.
Naočalne leće koje se nose i u noćnoj vožnji i tijekom dana
'Ono što uvijek preporučimo strankama koje muči noćna vožnja je ZEISS DriveSafe naočalna leća. To je naočalna leća izvorno napravljena za vožnju, a koja omogućava i potpuno normalno funkcioniranje tokom cijelog dana. Naime, sve naočalne leće ZEISS DriveSafe koje smo do sada prodali naši klijenti koriste i tijekom cijelog dana, što nam potvrđuju i povratne informacije - 94% naših kupaca kaže da su im ZEISS DriveSafe naočalne leće za cjelodnevno funkcioniranje perfektne', govori optometrist pa pojašnjava koja tri ključna problema rješava ova inovativna ZEISS leća.
Iskoristite 30% popusta!
U ZEISS VISION CENTRU je trenutno promocija koja se odnosi na kompletni DriveSafe portfolio - od naočalnih leća koje su samo za daljinu, do progresiva, u iznosu od 30 posto popusta.
'Cilj akcije je povećanje svjesnosti o sigurnosti vozača u noćnoj vožnji', govore nam u ZEISS VISION CENTRU.
'ZEISS ima tehnologiju koja se zove Luminance i koja omogućuje bolji vid na daljinu. Radi tako da u obzir uzima upravo tu otvorenost i zatvorenost zjenice te dobnu skupinu - rezultat su optimizirane naočalne leće s produženim fokusom, odnosno boljim vidom na daljinu.'
Zaboravite na ometajuće odbljeske s ekrana
Ove ZEISS naočalne leće imaju i poseban zaštitni sloj koji blokira neugodne odbljeske koji se javljaju prilikom vožnje.
'Ovaj sloj zove se ZEISS DuraVision DriveSafe i stavlja se na naočalnu leću, čime smanjuje nelagodu u oku koju stvara plava svjetlost jer se svjetlosne zrake reflektiraju. Izrazito je moćan, što su pokazale i razne simulacije. Upravo je ovaj sloj jedan od najvažnijih aspekata rješavanja problema s noćnim vidom', pojašnjava nam stručnjak i nastavlja:
'Osim toga, DriveSafe naočalne leće dolaze u dvije varijante - kao one koje služe samo za daljinu ili kao progresivne. Kao progresivna varijanta, imaju sve ovo što sam nabrojao prije, plus šire zone koje trebaju vozačima.'
ZEISS je naime radio istraživanja u kojima se promatralo gdje vozači najviše gledaju. Pokazalo se, naravno, da je najviše, čak 97% fokusa usmjereno kroz vjetrobransko staklo, 2% gledanje u brzinomjer, a 1% gledanje u ostale detalje, poput ekrana.'
Proširena srednja zona za 43%
'Analizirali smo i kojim pokretima i u kojim smjerovima se oči miču te dodatno optimizirali baš te dijelove naočalne leće koje trebaju vozači. I onda smo u progresivnim naočalnim lećama dobili širu srednju zonu za čak 43%, a to je zona u koju ulaze upravo GPS, brzinomjer i svi instrumenti koje imamo u autima.'
Probleme s noćnim vidom nemaju samo osobe s dioptrijom
I osobe koje nemaju dioptriju mogu imati probleme s noćnim vidom. ZEISS DriveSafe naočalne leće i za njih su besprijekorno rješenje.
'Noćni vid može biti problematičan iz dva razloga, ili kombinacije ta dva razloga. Prvi je razlog u dioptriji, jer netko tko nema korigiranu dioptriju loše će vidjeti i po danu, a po noći će biti još gore. Drugi je slučaj u kojem netko uopće nema dioptriju, a opet ne može dobro vidjeti po noći', ističe optometrist i dodaje:
'I najzdravije oko dobije neke elemente kratkovidnosti po noći jer dolazi do prirodne reakcije oka u kojem se zjenica širi i fokus vida na daljinu je smanjen. Imali smo klijente koji su dolazili bez dioptrije i samo s problemima s noćnim vidom i bili su jako zadovoljni s ovim rješenjem.'
A s obzirom na to da svi dobro znamo da je svakom vozaču vid na daljinu gotovo pa ključan, fascinira podatak da je vid u gornjoj zoni ovim naočalnim lećama poboljšan za 14% u odnosu na standardni progresiv. Rezultat je jedna vrlo moćna naočalna leća koja u cjelini funkcionira perfektno jer daje širinu vida u vožnji, pri čemu pruža i fenomenalno cjelodnevno funkcioniranje. Bonus je i što širina vidnog polja omogućuje ugodniji rad za računalom.
Olakšajte si vožnju po magli i sumraku
No, tu je i jedna nadogradnja uz koju noćni vid i vožnja u teškim uvjetima poput magle ili sumraka postaju još lakši.
'Za borbu s noćnim vidom i općenito s percepcijom prostora imamo još jedan alat - ZEISS iScription. Riječ je o tehnologiji koja nam omogućuje uređaj ZEISS i.Profiler koji određuje dioptriju na 0,01 te preciznu analizu aberacija (sitnih pogrešaka na oku). Tako možemo optimizirati naočalnu leću da ublaži utjecaj aberacija, koje su direktno vezane upravo za noćni vid. Osim toga, povećava se kontrast, što je jako bitno vozačima, osobito u težim uvjetima, kao i poboljšana percepcija boja.'
Kombinacija ZEISS DriveSafe naočalne leće s ZEISS iScription tehnologijom s razlogom slovi za najjače oružje u borbi s problemima noćne vožnje na aktualnom tržištu i jedinstven je proizvod ZEISS VISION CENTRA. Baš kao i ZEISS analiza vida u osam koraka, koja se radi u samom centru Zagreba, u prekrasno uređenom prostoru u Gundulićevoj 8, u kojem se toliko lako opustiti da u trenu zaboravljate da ste došli na formalni pregled. Umjesto toga, dočekuje vas ljubazno i stručno osoblje koje radi sve potrebne analize uz ugodan i opušten razgovor.
S noćnim vidom muče se sve dobne skupine
Ako ste mislili da ovaj problem spada u one koji nastupaju tek u starijoj dobi, podaci su jasni - problem noćnog vida može zahvatiti svaku dobnu skupinu.
'Da, stanje se pogoršava s godinama i ljudi često dolaze kada im je već kritično stanje za vožnju, ali problem se podjednako javlja i kod mlađih osoba. Dobne granice za ZEISS iScription i ZEISS DriveSafe nema.'
Jedinstvena analiza vida u osam koraka
Ovih osam koraka iskusili smo iz prve ruke. Sve počinje ugodnim razgovorom o našoj svakodnevici, prilikama u kojima smo primijetili da nam trebaju naočale te bivšim iskustvima s pojedinim okvirima, lećama i eventualnim poteškoćama s vidom.
'U prvom koraku želimo saznati što više o vama: vašim svakodnevnim potrebama, navikama, životnom stilu i sl., kao i prijašnjim iskustvima s naočalama kako bismo sve ono što vam je prije smetalo sada u potpunosti prilagodili vama', pojašnjava optometristica.
Ako ste tip osobe koja nije sklona dijeljenju privatnih informacija - ne brinite se. Stručnjaci u ZEISS VISION CENTRU iznimno su suptilni i diskretni te na vrlo opušten način dolaze do ključnih odgovora, a oni se potom šalju na tablete ostalih stručnjaka u centru. Naime, ovdje vam je u potpunosti posvećen tim od čak tri iskusna optometrista koji zajedno dolaze do rješenja s kojim ćete biti u potpunosti zadovoljni.
Nakon što je optometristica i stilistica za naočale uzela sve bitne podatke o nama, slijedi formalniji dio pregleda. Ulazimo u futurističku ordinaciju i stručnjakinja izrađuje preciznu mapu naših očiju na uređaju ZEISS i.Profiler Plus, visokokvalificiranom ZEISS uređaju koji objektivno mjeri dioptriju te zakrivljenost rožnice.
Bezbolan, edukativan i vrhunski precizan pregled
Pregled je bio posve bezbolan, ali i iznimno edukativan jer nam je ljubazna optometristica pojasnila sve bitne podatke o stanju naših očiju.
'Želimo o svemu informirati i educirati naše klijente. Imamo blag pristup, ponekad i šaljiv, kako bismo što pristupačnije sve pojasnili, a naši klijenti dobili bitne informacije na razumljiv način', ističe optometristica te nas upućuje na idući korak analize vida - provjeru dioptrije, a potom i analizu performansi vida.
'Na biomikroskopu možemo promatrati prednji segment oka i očnu leću, što nam omogućuje da prepoznamo stanje oka i procijenimo je li zdravo te jeste li kandidat za odlazak oftalmologu. Jasno, svake dvije godine svi bismo trebali otići na pregled oftalmologu jer on može vidjeti i brojna stanja koja ne vidimo na ovim uređajima, namijenjenima utvrđivanju dioptrije. No možemo izmjeriti očni tlak, bitan pokazatelj zdravlja oka te indikator za odlazak oftalmologu.'
Slijedi mnogima omiljeni dio odabira naočalnih okvira. Ako ste poput nas neodlučni, oduševit će vas stručni savjeti stilistice, kao i trenutak u kojem stanete ispred ogledala s dobitnim 'to je to!' osjećajem. A korak centriranja poseban je doživljaj - stajete ispred 'svemirskog' uređaja ZEISS VisuFit 1000 s devet kamera, a on u manje od minute izrađuje avatar vašeg lica sa svim parametrima potrebnima za izradu naočalnih leća.
'Ovo je najnaprednija tehnologija koja nam omogućuje da dobijemo jasnu sliku o tome koliko je okvir nagnut u odnosu na lice, koliko je udaljen od prve plohe rožnice, koliko je zakrivljen i drugo. Ti nam parametri daju sve bitne informacije za odabir leće, a to se bitno razlikuje od drugačijih (starijih) tehnologija, prema kojima se točke zjenice ocrtavaju markerom. Što se tiče preciznosti, ovo je posljednja generacija i daje najpreciznije parametre za izradu naočalne leće.'
Nakon ovoliko detaljne i precizne analize vide, sa stopostotnom sigurnošću znali smo koje su naočalne leće i koji okviri upravo za nas, a dobili smo i toliko željeno rješenje za noćni vid uz koji vožnja po teškim uvjetima postaje lako rješiv problem.
Rezervirajte svoj termin za ZEISS analizu vida ovdje. Potpuno personaliziran pristup vidu! Pregled vida i izbor dioptrijskog okvira čine samo dva koraka do naočala. Napravite svih 8 vrlo bitnih koraka do naočala za idealan vid!
Prilog je napravljen u produkciji Tnative tima tportala u skladu s najvišim profesionalnim standardima u suradnji sa ZEISS VISION CENTROM.