traži se mjesto više

Popularni trend zaludio Hrvate, a ugostitelji zadovoljno trljaju ruke

22.05.2023 u 09:50

Bionic
Reading

Istovremena želja za zabavom i znanjem izjedrila je vrlo popularan oblik zabave - pub kvizove, jer oni podrazumijevaju oboje. Nije tajna da je ovaj popularni trend zvan „kvizomanija“ zaludio i Hrvate, bilo da se radi o gledanju TV kvizova ili o testiranju vlastitog znanja u omiljenom društvu

Ono što je sigurno je da se za pub kvizove danas uvijek traži mjesto više i da oni itekako utječu na ljudsku mentalnu simulaciju, a još kad se okusi pobjeda, osjećaj je neopisiv. Znanje nam nitko ne može ukrasti ili oduzeti i to je ono najljepše. Ovakav oblik zabave pozitivno utječe na izgradnju samog pojedinca ali i zajednice, pogotovo danas u ovom ubrzanom vremenu u kojem živimo i stalno negdje jurimo, a najčešća rečenica koja služi kao izgovor je "Nemam vremena".

O pub kvizovima

Pub kvizovi omogućavaju da se prisjetimo nekih informacija s kojima zapravo i ne raspolažemo u svakodnevnom životu, a negdje smo ih ranije pospremili i zapamtili. Kada pojedinac shvati da je njegovo znanje puno više od onoga što je mislio – ta spoznaja nema cijenu.

Razni izvori poput određenih novinskih članaka svjedoče tome da se prva večer kviza održala davne 1930., dok neki drugi tvrde da je za iste zaslužna jedna tvrtka koja je 1970-ih pokrenula kvizove diljem ugostiteljskih objekata u Ujedinjenom Kraljevstvu. U koju god priču vjerovali, njihovo postojanje je i dalje jedna od omiljenih aktivnosti brojnih zaljubljenika, a sama „kvizomanija“ postala je dio kulture i u Hrvatskoj te kada su u pitanju okupljanja ove vrste, uvijek se traži mjesto više.

Ono što kvizovi omogućuju je kvalitetno provedeno slobodno vrijeme u najboljem društvu, a uvijek postoji i mogućnost osvajanja nagrade kao svojevrsna kruna pobjede. Nerijetko se upravo iz ovakvih situacije izrode nova poznanstva i prijateljstva.

Kvizovi su postali iznimno popularan način zabave i druženja te su privukli i dalje privlače široku publiku svih dobnih skupina. Bilo da se radi o studentskim klubovima, kulturnim centrima, sportskim klubovima ili čak tvrtkama, nezaobilazan su dio događanja. Ljudi se okupljaju u timovima, obično sastavljenima od prijatelja, kolega ili obitelji, kako bi testirali svoje znanje i natjecali se za titulu najpametnijeg tima.

Hrvatska je uvijek bila zemlja koja je voljela ovaj oblik zabave kroz koje se provlači znanje. No posljednjih godina, kvizomanija je dosegnula nevjerojatne visine, pretvarajući se u pravi društveni fenomen diljem zemlje. Ono što je nekada bio zanimljiv način provođenja večeri u lokalnom kvartovskom kafiću u Zagrebu, danas je postao trend koji okuplja ljude diljem Hrvatske.

Prednosti i nedostaci

Ova prije svega pozitivna kvizomanija donosi brojne prednosti. Prvo, kvizovi pružaju priliku za edukaciju i širenje znanja. Mnogi kvizovi su tematski usmjereni, poput povijesti, geografije, glazbe ili filma te natječući se u timovima, sudionici imaju priliku produbiti svoje znanje o određenoj temi. Također, kvizovi potiču kritičko razmišljanje, brzo donošenje odluka i nezaobilazan timski rad.

Druga prednost kvizomanije je njezin socijalni aspekt. Kvizovi okupljaju ljude različitih profila i interesa te pružaju priliku za upoznavanje novih ljudi i povezivanje s istomišljenicima. Kroz timski rad i natjecanje, ljudi razvijaju prijateljstva i jačaju veze.

Također, kvizomanija je postala prilika za promociju lokalnih kafića, klubova i organizacija. Mnogi lokali organiziraju redovite kvizove kao način privlačenja gostiju i stvaranja ugodne atmosfere. Tako su kvizovi postali neizostavan dio večernje zabave u Hrvatskoj, bez koje sve više ljudi ne može zamisliti svoje slobodno vrijeme.

No, kao i svaki trend, kvizomanija nosi i određene izazove. S porastom popularnosti kvizova, konkurencija među timovima postaje sve veća, a pobjeda postaje teže dostižna. Također, organizatori kvizova moraju osigurati raznovrsnost i zanimljivost pitanja kako bi zadržali interes publike.

Upravo jedno takvo mjesto koje će zainteresirati brojne ljubitelje kvizova i koje je od travnja ove godine postalo sinonim za druženje, zabavu i gastronomski užitak je novootvoreni Zonar Zagreb, bivši hotel Panorama koji je u svom novom ruhu privukao javnost i ponudio nešto svježe i neodoljivo. Jedna od glavnih ideja ovog projekta je bila da ključni dio hotela bude maksimalno otvoren prema javnosti, a „kvizomanija“ pod nazivom QuiZonar u sklopu hotela Zonar Zagreb je projekt koji će skoro svakog četvrtka, 25.5., 1.6., 15.6. te 29.6. u Skin2Skin baru (unutar samog hotela) okupljati sve one željne zagarantirane zabave u prekrasnom ambijentu.

Zonar Zagreb Izvor: Promo fotografije / Autor: simun situm

Pitanja za QuiZonar pub kviz sastavlja i vodi Silvije Pleština, etablirani kvizmaster, koji se samim sastavljanjem pitanja bavi već gotovo 15 godina. Iza njega je gotovo više od stotinu organiziranih kvizova, čija pitanja i koncept razrađuje za različite prigode, a ono što je jako interesantno je da sastavlja i pitanja za popularni HRT-ov kviz Potjera.

Maksimalan broj sudionika je 120, a sudjeluju ekipe koje čine do 4 igrača. QuiZonar se sastoji od 40tak pitanja na koja će sudionici odgovarati u 2 dijela s pauzom, a između pitanja ekipa ima minutu do dvije da se konzultira oko odgovora. Na samom kraju, zbrajaju se bodovi te se proglašava najbolja ekipa. Kviz počinje u 20 sati, prijave na licu mjesta, pola sata prije početka kviza.

Pitanja su zanimljiva, maštovito sastavljena i imaju cilj da se ljudi zabave u opuštenoj atmosferi, ali i ponešto nauče.

Svi koji uživaju u urbanim sadržajima, tu će definitivno pronaći svoje mjesto, a i s radošću se vraćati. Bilo da ste veteran u ovom obliku zabave ili tek početnik, nije važno, QuiZonar je mjesto na kojem možete pokazati svoje znanje, dobro se zabaviti i započeti tradiciju jedne nove aktivnosti ili hobija od kojeg ćete puno dobiti. Razvijanje općeg znanja je nepresušno bogatstvo, a uz dobro društvo i pozitivnu atmosferu, lako je proširiti vlastite horizonte i izaći van okvira koji nas ponekad ograničavaju.

Prilog je napravljen u produkciji Tnative tima tportala u skladu s najvišim profesionalnim standardima u suradnji s Maistrom.