Adidas je u četvrtak objavio da je sklopio ugovor o prodaji Reeboka, a kupac je Authentic Brands Group (ABG) koji će za taj sportski brend iskeširati 2,1 milijardi eura
Adidas je 2006. kupio Reebok za 3,1 milijardi eura, a s godinama su prihodi opadali pa je 2016. izrađen plan preokreta za brend, no Reebok nikad nije opravdao ulaganja ni očekivanja. Adidas je stoga u prosincu 2020. godine najavio da će prodati Reebok kako bi se dublje usredotočio na vlastiti brend.
Novi vlasnik Reeboka, ABG grupacija većinu iznosa platit će u gotovini nakon zaključenja transakcije, koje se očekuje u prvom tromjesečju 2022., navodi Adidas.
'Reebok je bio cijenjeni dio adidasa, a mi smo zahvalni na doprinosu koji su brend i tim iza njega dali našoj tvrtki', rekao je direktor Adidasa Kasper Rorsted. 'S ovom promjenom vlasništva vjerujemo da će brend Reebok biti dobro pozicioniran za dugoročni uspjeh. Što se tiče Adidasa, nastavit ćemo usmjeravati svoje napore na provedbu naše strategije 'Own the Game' koja će nam omogućiti rast u atraktivnoj industriji, stjecanje tržišnog udjela i stvaranje održive vrijednosti za sve naše dionike.'
ABG u svom portfelju ima od više od 30 robnih marki kao i povijest kupovanja uspješnih brendova poput Juicy Couturea, Forever 21 i Brooks Brothersa. Očekuje se da će se posao zaključiti u prvom tromjesečju 2022. godine, a većinu prihoda dobit će dioničari.
'Ovo je važna prekretnica za ABG, a mi smo predani očuvanju integriteta, inovativnosti i vrijednosti Reeboka - uključujući njegovu prisutnost u trgovinama. Radujemo se bliskoj suradnji s timom Reeboka kako bismo nadogradili uspjeh robne marke', rekao je izvršni direktor ABG -a Jamie Salter.
Budući da je Reebok sada pod ABG-ovim kišobranom, Shaquille O’Neal je ostvario svoj dugogodišnji san i konačno postao njegov djelomični vlasnik. Košarkaška legenda svojedobno je razmišljala u kupnji Reeboka, a od 2015. vlasnik je dionica u ABG-u, kada je tvrtki prodao prava na svoj brend.
'Kao dugogodišnji partner Reeboka i vlasnik ABG-a, ostvarenje je snova dočekati ovaj legendarni brend u našoj obitelji', rekao je O'Neal u priopćenju.
O’Nealova veza s Reebokom započela je 1992. godine, kada je s njima potpisao višegodišnji ugovor vrijedan 15 milijuna dolara. Kroz ovo partnerstvo pokrenuo je niz tenisica, uključujući popularni Reebok Shaq Attaq.
U lipnju 2019., usred glasina o Adidasovim planovima za ukidanje Reeboka, O'Neal je rekao kako smatra da je Adidas 'toliko razrijedio brend da je skoro nestao'. 'Ako oni to ne žele, dopustite mi da ga ja imam. Želim Reebok vratiti košarci i fitnesu', rekao je prije nekoliko godina O'Neal za CNBC.
Prema riječima predsjednika ABG-a Nicka Woodhousea, O'Neal je bio ključan u pomaganju ABG-u kroz proces akvizicije, otkrivši da je većina njihovih razgovora posljednjih tjedana započinjala s 'Jeste li već kupili Reebok?
Woodhouse je rekao da planiraju raditi s O'Neilom kako bi novoj generaciji kupaca ponudio više retro stilova iz svoje Reebok linije.