NEW YORK FASHION WEEK

Recesijski glamur za početak modnog tjedna

11.09.2009 u 11:24

Bionic
Reading

Sjaj i glamur označili su početak Njujorškog tjedna mode, a glavna poruka upućena s ovog, jednog od najvećih svjetskih događanja, jest vrlo jednostavna i jasna: 'Trošiti, trošiti i samo trošiti!'

Kako bi rastjerali tmurne oblake recesije, dizajneri su se okrenuli šarenim uzorcima, jarkim bojama i vječnim krojevima, a iako su zbog i dalje aktualne krize imali mogućnost smanjiti troškove za potrebe produkcije, dizajneri su se ipak odlučili prikazati revije jednako raskošne kao i u boljim vremenima.

Kad već nisu štedjeli na prezentaciji svojih modela i revijama, dizajneri su svoje kreacije prilagodili zahtjevima tržišta, pa su njihovi modeli značajno jednostavniji i nosiviji nego ranijih godina. Čak se i BCBG Max Azria, dvadeset godina star modni brand, okrenuo promociji isključivo jednostavnijih, komercijalnih modela, prihvatljivijih za prodaju. Max Azria pokazao je 31 model, isključivo haljina, od kojih je većina očigledno inspirirana osamdesetima. Kratke haljine, minice, asimetrija, geometrijski printovi i jarke boje u stilu osamdesetih glavni su trend za proljeće iduće godine.

Nicholas K

'Odjeća je vrlo nosiva, osobito za mlađe generacije BCBG-ovih kupaca. Igrali su na sigurno', zaključila je modna urednica Kim Jefferson za MissOmnimedia.com, dodavši da neke od haljina očigledno 'pate od manjka materijala'. Za sličnom je metodom posegnula početkom godine i Jill Stuart, koja je također skratila svoje suknje kako bi smanjila količinu i troškove za materijal.

New York Fashion Week traje do 17. rujna, do kada će svoje kreacije za sezonu proljeće/ljeto 2010. predstaviti više od 60 modnih kuća, među kojima su i Michael Kors, Calvin Klein, Ralph Lauren, Anna Sui, Narciso Rodriguez, Isaac Mizrahi, Badgley Mischka i Diane von Furstenber. Prve večeri svoje su modele osim Max Azrie predstavili i Michael Angel, Gwen Stefani i njena modna marka L.A.M.B., Ports 1961, Rosa Cha, Nicholas K i drugi.
Za New York moda je iznimno važan izvor prihoda, odmah iza financija. Grad broji više od 800 modnih kompanija, koje zapošljavaju 175.000 ljudi i zarađuju oko 10 milijardi dolara. Kako bi ljude vratili u dućane, ljudi iz New York Fashion Weeka, odnosno urednica američkog izdanja magazina Vogue Anne Wintour, pokrenuli su inicijativu 'Fashion's Night Out' u sklopu koje je više od 700 dućana specijalnim programom poticalo ljubitelje mode da kupuju što više.