NOVA SURADNJA

Regeneracija lansira dizajnirane tepihe

28.05.2013 u 18:04

  • +3

Regeneracija lansira dizajnirane tepihe

Izvor: Promo fotografije / Autor: Promo

Bionic
Reading

Hrvatska tvrtka Regeneracija, sinonim za tepihe i tapiserije iz 1970-ih i 1980-ih te svojevrsna industrijska ikona domaće prerađivačke industrije tekstila – projektom Autoportreti obnavlja svoju suradnju s umjetnicima, dizajnerima i arhitektima. Svoje autoportrete na tepisima za početak će predstaviti četvoro dizajnera – svjetski poznati tipografi Peter Bil’ak i Nikola Đurek te produkt dizajneri Svjetlana Despot i Nikola Radeljković. Sedam tepiha iz Autoportreta prvi put će se predstaviti javnosti na izložbi u sklopu festivala Dan D 2013, od 14. do 16. lipnja, koji će se održati u bivšem tvorničkom kompleksu Gredelj

Autoportreti su otvoreni projekt kojim Regeneracija poziva umjetnike, dizajnere i arhitekte da dizajniraju tepihe za ovu kolekciju kako bi kroz kreativnu sinergiju zajednički obnovili duh Regeneracije, na jednak način kako su to u 1970-ima i 1980-ima učinili znameniti hrvatski likovni umjetnici, stvarajući ne samo komercijalne proizvode, već i kulturološku vrijednost kojom su bili obogaćeni domaći objekti u turizmu, kulturi i državnoj upravi.

Regeneracija će svakom autoru darovati jedan izvedeni autorski primjerak, dok autori zauzvrat Regeneraciji omogućuju pravo na proizvodnju i distribuciju, uz uobičajene tantijeme od ostvarene prodaje. Prijedloge radova za kolekciju selektira etablirani produkt dizajner Nikola Radeljković iz Numen/ForUse, u suradnji s Upravom tvrtke.

Regeneracija dizajnom
Direktor Regeneracije Anđelko Švaljek približio je razloge svježeg poslovnog usmjerenja na dizajn ove znamenite domaće tvrtke koja je uspješno provela tranziciju, postavši izvoznikom u čak 85 posto svojeg proizvodnog programa: 'Zamah dizajna koji sada pokrećemo u Regeneraciji usmjeren je na stvaranje veće dodane vrijednosti kroz dizajn autentičnih tepiha. Ovim pristupom omogućujemo personalizaciju tepiha u skladu s prostornim zadatostima interijerskih projekata, čime svaki arhitekt ili dizajner može oblikovati tepih prema specifičnim elementima prostornog identiteta.

Projekt Autoportreti dio je šire strategije nove faze razvoja Regeneracije temeljenog na sačuvanom industrijskom naslijeđu ručne izrade visokokvalitetnih tepiha od čiste novozelandske vune, čija tradicija proizvodnje seže u 1960-e godine.

Nikola Radeljković, međunarodno uspješni produkt dizajner iz skupine Numen/ForUse, u Autoportretima predstavlja dva projekta za Regeneraciju–eksperimentalni namještaj Tuft (Numen/ForUse) i vlastiti autoportret na tepihu-višefunkcionalni Triangulat.

Tipograf Nikola Đurek predstavlja sagove Happy Festivus i Audree.Tepih Happy Festivus, prvotno je izrađen kao plakat u sitotisku, a Audree je temeljen na njegovom najnovijem fontu istoimenog naziva.

Slovačko-nizozemski dizajner, tipograf te dizajner novih medija, Peter Bi'lak predstavlja tepihe Alphabet i Home. Alphabet je zasnovan na njegovom fontu, a dizajniran je od uzoraka slova koja se mogu čitati sa sve četiri strane Irma,dok je tepih Home je eksperiment s pikseliziranim prikazom slova.

Produkt dizajnerica i dizajnerica interijera Svjetlana Despot svoje je iskustvo i strast prema dizajniranju tekstila prenijela u tepih Dvoje leglo, troje osvanulo, kao nastavak njezine suradnje s Regeneracijom.

Regeneracija se na regionalnom tržištu, tada još kao tvrtka Zivtex, upravo afirmirala 1970-ih i 1980-ih kroz suradnju s poznatim hrvatskim umjetnicima poput Jagode Buić, Frane Delale, Raoula Goldonija, Jože Horvata, Marijana Kockovića, Mije Kovačića, Ferdinarda Kulmera, Ivana Lackovića Croate, Luje Lozice, Borisa Mardešića, Cvijetke Miloše, Ede i Goranke Murtić, Frane Para, Dimitrija Popovića, Ivana Rabuzina, Ivana Večenaja, Mladena Veže i drugih.