Renault Captur 1.2 TCe
Izvor: tportal.hr / Autor: tportal
Renault Captur 1.2 TCe
Izvor: tportal.hr / Autor: tportal
Ideja iza crossovera jednostavna je: u jednom automobilu spojiti sve prednosti više karoserijskih cjelina. Tako Renault Captur istovremeno želi biti Koleos, Scenic i Clio
Na prvi pogled riječ je o vrlo uspješnoj kombinaciji koja nigdje ne prolazi nezamijećeno. Captur izgleda ozbiljno i zabavno te istovremeno veliko i malo. Personaliziranje boja eksterijera omogućava mu da se izdvoji iz mase, a moramo priznati i da je praktičniji od Clija s kojim dijeli platformu. Dimenzijama je nešto veći, što se u unutrašnjosti ponajviše odrazilo na ponudu mjesta za glave putnika, kao i u dostupnom prtljažnom prostoru te onom za odlaganje sitnica.
Prtljažnik standardno guta 370 litara, do čak 1.200 litara s preklopljenom stražnjom klupom, a tu je još i 27 litara kojekakvih praktičnih pretinaca.
Captur nije samo atraktivan, on je i pametan. Po prvi put su tu presvlake koje se jednostavno skidaju i peru u običnoj perilici, a Francuzi su ga također standardno nakrcali kompletnim paketom aktivne i pasivne sigurnosti. Sve u svemu, Renaultov crossover na papiru pravi je šarmer. No što je s vožnjom?
Primjerak koji smo isprobali bio je opremljen 1,2-litrenim četverocilindričnim turbopunjenim benzincem povezanim sa šesterostupanjskim automatiziranim mjenjačem s dvije spojke. Neobična kombinacija jer smo dosad robotizirane mjenjače navikli viđati uparene sa snažnijim motorima. Četverocilindraš je veoma živ, jako dobro vuče u čitavom radnom području, a zahvaljujući povoljnom okretnom momentu nije trom ni pri niskim okretajima. Zamjerke ipak moramo uputiti mjenjaču koji bi mogao imati i bolje podešene prijenosne omjere te pravovremenije reakcije na promjenu brzina. Mjenjač je izuzetno brz, no tijekom testa smo preferirali ručnu izmjenu stupnjeva prijenosa. Motor bi također mogao biti i štedljiviji, pa bi naš izbor prije bio 0,9 Tce.
Captur ima viši razmak od tla u odnosu na Clio te je stotinjak kilograma teži, što se u vožnji manifestira kao više naginjanja karoserije u zavojima. Clio i Captur zapravo i ne bismo trebali uspoređivati, već bismo Renaultov kompaktni crossover trebali gledati kroz prizmu etablirane konkurencije, poput primjerice Nissan Jukea s kojim također dijeli mehaniku.
Povišena karoserija znači da će vam biti nešto lakše uzverati se na oviši rubnik, no ne pomišljajte na silazak s uređene prometnice. Captur i zahtjevniji tereni nisu baš na ti.
Capturov ovjes podešeniji je za udobnu vožnju nego za nagle promjene smjera, a takav je i elektronski servo-upravljač kojem zamjeramo i skliske plastične elemente koji bježe iz znojnih ruku. Capturom treba prije odabrati autocestu nego onu s mnogo zavoja. Valja spomenuti i izolaciju buke koja je vrlo dobra te genijalni sustav Media NAV koji objedinjuje sve multimedijalne kontrolne funkcije u displeju osjetljivom na dodir.
Renaultov mališan izuzetno je zanimljiv automobil koji uspješno ispunjava svoju zadaću te ga kao takvog možemo preporučiti. Cijena mu je nešto viša u odnosu na Clio, što će biti opravdano za sve one koji trebaju malo više prostora, a nisu spremni ući u viši segment.
Proizvođač: Renault
Model: Renault Captur 1.2 TCe
Vrsta motora: 1.2, četiri cilindra, benzin
Obujam: 1.197 cm3
Snaga (kW/KS): 88/120 @ 4.900 o/min
Okretni moment (Nm): 190 @ 2.000 o/min
Potrošnja (l/100 km): 6,7/7,8/9,5
Ubrzanje (0-100 km/h): 10,9
Maksimalna brzina: 190 km/h
Dimenzije (D/Š/V u mm): 4.120/1.780/1.570
Cijena do registracije: 111.900 (osnovni model 187.400 kuna)