TEST

Renault Clio 1.5 dCi Dynamique - gradski šminker

03.05.2013 u 17:10

  • +6

Renault Clio 1.5 dCi

Izvor: tportal.hr / Autor: tportal

Bionic
Reading

Renault Clio jedan je od onih automobila od kojih se iz generacije u generaciju sve više očekuje. Razlog leži u odličnim prodajnim rezultatima ovog mališana te čak dvjema osvojenim titulama za europski automobil godine u posljednja dva desetljeća, uspjehom kojim se može pohvaliti tek još Volkswagen Golf

Drago nam je stoga što nas Clio ni u posljednjoj, četvrtoj generaciji nije razočarao. Novi automobil je vizualno atraktivniji, bogatiji opremom i sazdan od kvalitetnijih materijala. Ujedno se i bolje vozi te je štedljiviji nego ikad.

Na testu smo imali model s najbogatijim paketom opreme koji je zbog određenih dizajnerskih rješenja privlačio dosta pozornosti. Pritom ne mislimo samo na eksterijer. Crveni umetci u unutrašnjosti nekima se možda i neće svidjeti, no riječ je o trendu individualizacije koji prihvaća sve više proizvođača u ovoj klasi.

Premda je u odnosu na prethodnika 35 mm duži i 24 mm širi, Clio i dalje ostavlja dojam jednog od skučenijih automobila B-segmenta. Mjesta za koljena i glave viših putnika ima, no ne bez osjećaja lagane klaustrofobije. Zato je prtljažnik od 300 litara na razini klase. Francuzi su značajno poradili na smanjenju mase automobila koja je niža za stotinjak kilograma, što se najbolje osjeti u vožnji.

Cliov ovjes s arhitekturom McPherson sprijeda i krutom osovinom straga uvjerljiv je u povezanim zavojima te vrlo udoban na oštećenim prometnicama. Automobilu nudi izuzetno sigurne i predvidljive putanje, a valja priznati da je 90 KS snažni 1.5-litreni dizelaš, naš stari znanac, njegova prava mjera. Motor radi mirno, razvija popriličan okretni moment od niskih okretaja te svoje najbolje lice pokazuje u gradskoj vožnji.

Na otvorenoj cesti mu manjka snage za pretjecanja, a na autocesti stupanj prijenosa više. Kad smo već kod mjenjača čiji su prijenosni omjeri podređeniji ekonomičnijoj nego dinamičnijoj vožnji, voljeli bismo da je isti precizniji te s kraćim hodovima. Elektronski servo upravljač fino leži u ruci, no mogao bi biti malčice i krući, a također bismo rado na stražnjim kotačima vidjeli diskove.

Bez obzira na sve navedeno, novi Clio je automobil itekako vrijedan pažnje te moramo priznati da smo prilikom njegova lansiranja očekivali da će se okititi i trećom titulom za europski automobil godine.

Preporučujemo.

Proizvođač: Renault
Model: Clio 1.5 dCi
Vrsta motora: 1,5, četiri cilindra, dizel
Obujam: 1.461 cm3
Snaga (kW/KS): 66/90 @ 4.000 o/min.
Okretni moment (Nm): 220 @ 1.750 o/min.
Potrošnja (l/100 km): 4,9/7,1/6,3
Ubrzanje (0-100 km/h): 12,1 s
Maksimalna brzina: 181 km/h
Dimenzije (D/Š/V u mm): 4.062/1.732/1.448
Cijena do registracije: 130.900 kuna (osnovni model 81.900)