TEST

Renault Clio Grandtour 0.9 TCe - benzinac koji se ponaša kao dizelaš

08.11.2013 u 21:25

  • +5

Renault Clio Grandtour 0.9 TCe

Izvor: tportal.hr / Autor: tportal

Bionic
Reading

Takozvani ‘downsizing’ odnosno smanjivanje zapremine motora novi je smjer kojim se automobilska industrija nastoji obračunati sa sve strožim ekološkim propisima o emisiji CO2. Velika prednost ovakvih motora je i njihova niska potrošnja koja ih gotovo stavlja bok uz bok s dizelašima

Renaultova zvijezda u ovom segmentu je novi trolitreni turbopunjeni benzinac manji od litre. Iz 899 kubika, francuski agregat istiskuje 90 KS i 200 Nm, na papiru i praksi više nego dovoljno za obavljanje svakodnevnih gradskih dužnosti. No što je s otvorenom cestom?

Za početak, valja reći da u karavanskoj izvedbi Clio ostavlja s vizualne i praktične strane vrlo povoljan dojam. Proporcije automobila, dužina, širina, visina i međuosovinski razmak djeluju skladno, te Clio Grandtour ne izgleda kao da je kompaktnoj inačici samo zalijepljen karavanski stražnji kraj. Povoljni dojmovi nastavljaju se i u unutrašnjosti gdje nailazimo na 140 litara više prtljažnog obujma koji je pritom moguće i bolje iskoristiti. Prtljažnik dolazi s dvostrukim dnom i niskom utovarnom visinom te mjeri ukupno 440 litara. Povećanje dužine automobila za 20 cm nije se odrazilo na putnički prostor, odnosno ponudu mjesta na stražnjoj klupi budući da je međuosovinski razmak ostao jednak. To znači da će prostora za putnike niže od 190 cm biti dovoljno.

Francuzi su se prilikom dizajniranja interijera odlučili za opsežno korištenje elemenata od lakirane plastike, koju čak stavljaju i na kolo upravljača što je potez koji ne odobravamo. Osim što se na njima vidi svaka mrljica, lakirani elementi skloniji su klizanju kroz znojne ruke. Što se ergonomije i preglednosti uređaja tiče valja priznati da je Clio na visini zadatka čemu doprinosi i 7-inčni displej takozvanog R-link sustava. Riječ je o multimedijalno kontrolnom uređaju koji na središnje smještenom displeju nudi pregled i kontrolu određenih postavki automobila, kao i integraciju s mobilnim uređajima putem Bluetootha i USB utora.

Cliova sjedala su mekana i udobna čak i pri dužim putovanjima. Mogla bi nuditi i bolje držanje tijela, no ovaj mali karavan nije stvoren za dinamična spajanja povezanih zavoja, već prije za komfornu vožnju od točke A do točke B.

Tome u prilog govori i štedljivi mališan pod poklopcem. Riječ je o novoj generaciji trocilindričnog turbopunjenog motora s tehnologijom direktnog ubrizgavanja koji zvuči resko i voljno, te isporučuje dostatnu količinu snage i okretnog momenta za svakodnevne dužnosti, pa i više od toga. Motor je povezan s ručnim peterostupanjskim mjenjačem čiji su prijenosni omjeri fino pogođeni kako bi se optimalno koristio dostupni okretni moment. 0,9 je i impresivno elastičan, a jedino što više iznenađuje od niske potrošnje, koja se na testu kretala ispod šest litara, jest sposobnost ovog motora da odradi i naizgled preteške zadatke. Četiri odrasla putnika i pun prtljažnik na autocesti? Nema problema. Jedini problem je buka, pa je prava šteta što Francuzi nisu malo više poradili na njezinoj izolaciji. Grandtourov ovjes nudi solidno ležanje i predvidljivo ponašanje, a voljeli bismo da su kočnice malo učinkovitije, te da upravljač malo bolje prenosi informacije o onome što se događa pod kotačima.

Sve u svemu, Clio Grandtour s 0,9-litrenim benzinskim motorom je i više nego zanimljiv paket na koji svakako treba obratiti pozornost ukoliko ste u potrazi za štedljivim no prostranim mališanom. Nadoplata u odnosu na hatcback iznosi 5.000 kuna.

Proizvođač: Renault
Model: Renault Clio Grandtour 0.9 TCe Dinamique
Vrsta motora: 0.9, tri cilindra, benzin
Obujam: 899 cm3
Snaga (kW/KS): 66/90 @ 5.250 o/min
Okretni moment (Nm): 135 @ 2.500 o/min
Potrošnja (l/100 km): 4,3/5,7/7,1
Ubrzanje (0-100 km/h): 12
Maksimalna brzina: 180 km/h
Dimenzije (D/Š/V u mm): 4.267/1.732/1.432
Cijena do registracije: 123.440 (osnovni model 86.400 kuna)