Moramo priznati da smo bili poprilično skeptični kada je Renault najavio vlastiti SUV – Koleos. Nešto ranije Peugeot i Citroen iskoristili su vlastite pregovaračke sposobnosti da preoblikuju Mitsubishijev Outlander u 4007, odnosno u C-Crossera. Renaultu to nije bilo potrebno, ipak na svojoj strani ima Nissana
Koleos je, na neki način, izvedenica Nissanova X-Traila. Dva automobila grade se na istoj platformi, dijele motore i prijenose.
Valja u startu istaknuti da se Koleos na korejskom tržištu, gdje se i gradi, prodaje pod imenom Renault Samsung QM5. Dva automobila razlikuju se isključivo u fizičkom izgledu, pa tako Koleos sprijeda najviše podsjeća na Scenica, premda u Renaultu tvrde da su u podjednakoj mjeri iskoristili sve najbolje strane hatchbacka, SUV-a i MPV-a u njegovu oblikovanju. Valja Francuzima ipak skinuti kapu po pitanju praktičnosti i upotrebljivosti Koleosa koji iznutra nije ništa manji nego izvana, dapače.
Pet odraslih putnika udobno će se smjestiti u Koleosovu unutrašnjost s više nego dovoljno prostora za koljena i glave. Povišena pozicija i poprilična ostakljenost karoserije jamče dobru preglednost, a vozaču će svakako odgovarati izvanredna mogućnost podešavanja pozicije za upravljačem, kao i superiorna ergonomija gdje je sva dugmad baš ondje gdje bi i trebala biti.
Koleosov prtljažnik u osnovi nudi 450 litara slobodne zapremnine, no tu je i sustav superjednostavnog preklapanja stražnjih sjedala u omjeru 60/40 predstavljen u Laguni Sport Tourer. Pritiskom na jedan prekidač u prtljažniku dobiva se potpuno ravna površina i 1.500 litara slobodnog prostora.
Već u osnovnoj opremi Koleos je dosta dobro opremljen te nudi klimatizacijski uređaj, tempomat, maglenke, 17-colne aluminijske felge i šest zračnih jastuka. Izolacija buke u Koleosu je odlično izvedena, pa se i pri većim brzinama u unutrašnjosti može komunicirati bez pretjeranog podizanja glasa. Testni model pogonio je 170 KS snažni dvoipollitreni benzinski motor koji odlikuje miran rad, dobre performanse i zadovoljavajuća potrošnja. Nažalost, prijenosni omjeri šesterostupanjskog vrlo preciznog ručnog mjenjača mogli bi biti i bolje pogođeni, a i masa od oko 1.600 kilograma nije baš zanemariva.
Ipak, s obzirom na to da je građen na X-Trialovoj platformi, Koleos se odlično snalazi na asfaltiranoj prometnici. Težište mu je relativno nisko smješteno, upravljač je zadovoljavajuće precizan i informativan, a ovjes vrlo udoban uz pregršt prijemljivosti. S obzirom na masu automobila dinamika je zadovoljavajuća, kao i učinkovitost kočnica.
Na Euro NCAP-ovom crash testu Koleos je odlično prošao zasluživši pet zvjezdica za odrasle putnike, te četiri za najmlađe i dvije za prolaznike.
Proizvođač: Renault
Model: Koleos 2.5 16v 4x2
Vrsta motora: 2.5, četiri cilindra, benzin
Obujam: 2.488 cm3
Snaga (kW/KS): 126/170
Okretni moment (Nm): 226
Potrošnja (l/100 km): 8,7/13,4/10,5
Ubrzanje (0-100 km/h): 9 s
Maksimalna brzina: 191 km/h
Dimenzije (D/Š/V u mm): 4.520/1.855/1.695
Cijena do registracije: 197.950 kuna