U svijetu automobila i motocikala postoje ljubitelji old timera i postoje ljubitelji modernih tehnologija. Čini se kao da je riječ o dijametralno suprotstavljenim i rekli bismo teško pomirljivim stranama, no nije uvijek tako.
Kako bismo uopće shvatili njihove 'životne filozofije' potrebno je analizirati početna im stajališta. Ljubitelji old timera prvenstveno cijene klasični dizajn, ali i tradiciju. Smatraju kako bez očuvanja povijesti nema niti budućnosti za čovječanstvo, a tehnološka povijest se čuva i kroz njegovanje starodobnih automobila i motocikala. S druge strane ljubitelji tehnologije kreću sa tezom da ako ostanete u povijesti sigurno neće biti napretka kojem teži ljudska vrsta.
Postoji li ipak nešto što može pomiriti 'zaraćene' strane? Da: to je nova Vespa GTS 300, a razlog je zapravo vrlo jednostavan. Ovaj model spaja tradicionalne vrijednosti poput dizajna sa trenutno najmodernijom dostupnom tehnologijom kada su pitanju skuteri. Apsolutno svi bi se stoga trebali pronaći u novom talijanskom dvokotaču. Tradicija se ponajprije očituje u linijama novog skutera.
Već prvi pogled na GTS 300 vraća vas u neka druga vremena, u glavi vam se vrte scene iz kultnog filma 'Praznik u Rimu' i donekle se već vidite u ulogama Gregorya Pecka ili Audrey Hepburn krstareći Vespom ulicama 'vječnog grada'. Upravo se slavi 70. godišnjica navedenog filma, a Vespa je još uvijek tu, prisutna u našim životima i donekle je poveznica dvije epohe.
Vespin dizajn jedan je od simbola razvoja tehnologije i sigurno neprepoznatljiviji i najpoznatiji dvokotač na svijetu. Čuli ste za najjaču Hondu, znate da BMW radi i motocikle, ali dizajn Vespe imaju svi u glavi, ne samo ljubitelji motocikala. To je snaga koju naravno treba komercijalno iskoristiti i stoga je i Piaggio upravo Vespu izgradio kao zaseban brand na tržištu.
O ukusima se obično ne raspravlja, ali vjerujemo kako nitko neće opovrgnuti našu tvrdnju da je Vespa GTS jednostavno lijep proizvod. Ne atraktivan, ne futuristički, nego baš lijep. Osobnost Vespe GTS naglašena je inovativnim odabirom materijala koji joj daju elegantni, profinjeni izgled. Retrovizori, bočne rešetke, krijesta na blatobranu, čak i karakteristična 'kravata', redizajnirani su naglašavajući inovativni pristup, dok istovremeno zadržavaju bezvremenski duh Vespe.
Zasebna priča su atraktivne boje koje opet bude nostalgiju, ali i omogućuju da vozač ne može proći nezapaženo u prometu.
Vjerojatno su u dosadašnjem dijelu teksta uživali ljubitelji oldtimera koji su došli na svoje sa povezivanjem novog modela i slavne prošlosti. Vrijeme da se posvetimo i 'tehno freakovima'. Krenimo jako sa sustavom pokretanja bez ključa, praktičnim USB priključkom i Bike Finderom za jednostavno prepoznavanje vozila na parkingu. Gregory Peck sigurno nije imao takvo nešto na raspolaganju, a to su samo neke od značajki zbog kojih je nova Vespa GTS iznimno jednostavna za korištenje.
Neki će reći da je to samo luksuz i da ćete preživjeti i bez keyless paljenja, ali što kada je u pitanju sigurnost? Najnovije inovacije daju Vespi GTS novu razinu kontrole i upravljivosti. Potpuno redizajnirani ovjes, kočni sustav s dva diska i ABS i ASR sustavima osiguravaju stabilnost čak i na neravnim cestama te još preciznije i učinkovitije kočenje. Upravo je ovaj argument sigurnosti i najjači adut u rukavu ljubitelja tehnologije jer nema sumnje kako je ipak znatno sigurnije upravljati današnjom Vespom, negoli je to bilo prije 70, ali i prije dvadesetak godina.
Uz to u model GTS 300 ugrađen je najjači agregat u povijesti Vespe. Riječ je motoru od 278 ccm koji razvija najveću snagu od gotovo 24 'konja', s takvim performansama bit ćete na ovom skuteru 'najbrži u gradu'.
Zapravo bez ikakvih problema možete i na izlete, pa čak i na neka dulja putovanja. Možda ne baš do Rima, ali jedan odlazak starom cestom do mora je svakako jako dobra ideja. Razlika stare i nove Vespe je naravno i u mjenjaču koji je u ovom slučaju automatski, odnosno riječ je o kontinuiranom CVT prijenosu što je najsretnije rješenje za sve skutere.
Vespa GTS 300 je proizvod koji se kupuje srcem, a takvi su sve rjeđi na tržištu. Za kraj možemo samo navesti jednu frazu, odnosno naslov još jednog filma koji zapravo najbolje karakterizira novu vespu GTS 300, 'Povratak u budućnost'.
Cijena nove Vespe GTS 300
Najjača Vespa ikada sa svim davanjima stoji 7249 eura. Sigurno kako Vespa više nije jeftina, ali kroz godine znatno se promijenio njezin imidž. Od pukog, najpovoljnijeg prijevoznog sredstva koji je donekle zaslužan za motorizaciju Italije, Vespa je danas postala svojevrsni statusni simbol, odnosno Vespa pripada premium segmentu kada su u pitanju skuteri, nabavkom Vespe šaljete određenu poruku i pokazujete svoj 'lifestyle'. Stoga je i cijena porasla, ali je još uvijek konkurentna i zapravo ne odstupa značajnije od skutera sličnih karakteristike i opreme na tržištu.