Obično u vozačkoj dozvoli većina vozača u Hrvatskoj ima upisanu B kategoriju. A kad dođu topliji dani, k tomu još i nesnosne gužve u gradovima, dio tih vozača iza upravljača automobila tad ima samo jednu želju: 'Da barem mogu sjesti za upravljač motocikla i s vjetrom u kosi projuriti gradom ili možda otići do mora...'
Međutim, potom počinju izlike u stilu 'ma tko će sada polagati ispit za motor' i tako priča nerijetko i završava. Greška! Jer, kao za mnoge druge situacije i probleme u životu i tu postoji rješenje. U ovom slučaju ono se zove - Piaggio MP3. On nema dva, već tri kotača te s tim modelom možete legitimno upravljati sa svojom B kategorijom.
Prva generacija modela MP3 debitirala je 2006. godine, donoseći inovativan koncept u svijetu skutera. Iako su njegove performanse i prednosti danas već jako dobro poznate, vrijedi podsjetiti na ključne karakteristike koje ga izdvajaju od klasičnih skutera i motocikala.
'Trotočkaška' konfiguracija osigurava veću stabilnost i lakše upravljanje, posebice u zavojima i na skliskim podlogama, dok sustav blokade nagiba omogućuje vozaču da na semaforima ili u mirovanju održi vozilo uspravnim bez potrebe za oslanjanjem nogu na tlo.
Svi ovi elementi i dalje su prisutni u najnovijoj generaciji MP3 modela, no sada dolaze u znatno moderniziranom i tehnološki unaprijeđenom obliku. Novi dizajn ne samo da mu daje još atraktivniji izgled, već doprinosi i poboljšanoj aerodinamici i udobnosti.
Dodatna oprema
Piaggio nudi i pregršt dodatne opreme koja se može naručiti uz motocikl. Možemo samo istaknuti originalni pokrivač koji ima svoju svrhu, pogotovo ako ne posjedujete garažu. Tu je i protuprovalni sustav, ali i vrlo praktične grijane ručice. Za one koji se voze i zimi tu je pokrivač nogu, a stražnji kofer je praktično 'must' na svakom motociklu, iako naravno postoji i spremnik ispod sjedala.
No, ono što ga doista izdvaja jest povećana razina sigurnosti koja ga čini bližim automobilima nego klasičnim skuterima. Integracija naprednih sigurnosnih sustava i dodatnih funkcionalnosti jasno pokazuje da novi MP3 nije samo prijevozno sredstvo, već sofisticirano rješenje za urbanu mobilnost, prilagođeno modernim zahtjevima vožnje.
Najnovija verzija Piaggiovog modela donosi unaprijeđene značajke koje vožnju čine sigurnijom, praktičnijom i ugodnijom. Cjelovito LED osvjetljenje ne samo da poboljšava vidljivost na cesti, već doprinosi energetskoj učinkovitosti i ekološkoj održivosti.
Osim toga, zahvaljujući sustavu bez ključa, vozač više ne mora posezati u džepove – skuter automatski prepoznaje vlasnika i omogućuje pokretanje bez fizičkog ključa. Tehnološka opremljenost ovog modela dodatno je naglašena USB priključkom smještenim ispod vjetrobranskog stakla, osiguravajući brz i praktičan pristup za punjenje uređaja.
Veliki, 12,7-centimetarski (5-inčni) LCD zaslon u boji nudi sve relevantne informacije o vožnji, a Piaggio MIA sustav omogućuje povezivanje pametnog telefona s vozilom, čime se olakšava upravljanje navigacijom, pozivima, porukama i glazbom. Iako je pažnja na cesti ključna, ova tehnologija omogućuje vozaču da ostane povezan bez narušavanja sigurnosti.
Piaggio MP3 310 u serijskoj opremi ima ASR sustav protiv proklizavanja, za savršenu kontrolu prilikom ubrzanja na bilo kojoj podlozi. Dva neovisna prednja kotača od 13“ opremljena su diskovima promjera 258 mm, dok je na stražnjem kotaču disk promjera 240 mm. ABS je aktivan na sva tri kotača te osigurava sigurno, učinkovito kočenje.
Komfor vožnje također je doveden na višu razinu. Novo sjedalo pruža više prostora i bolju ergonomiju, osiguravajući opušteniji položaj vozača i suvozača, čime se povećava kontrola nad vozilom.
Piaggio MP3 310 pogoni jednocilindrični, četverotaktni HPE Euro 5+ 310 agregat s elektroničkim ubrizgavanjem hlađen tekućinom. Razvija 19,4 kW (26,4 KS) pri 7,50 o/min i 27,3 Nm pri 6000 o/min, te je podešen kako bi pružio glatku vožnju bez kompromisa po pitanju najviše brzine koja iznosi 129 km/h.
Prosječna potrošnja iznosi niskih 3,1 l/100 km, a sa spremnikom goriva kapaciteta 11 litara osiguran je doseg od čak 350 kilometara. Ti kilometri će proteći u potpunom komforu čak i za suputnika ili suputnicu i to neovisno vozite li se u gradu ili na otvorenoj cesti gdje je možda užitak vožnje i najveći.
Piaggio MP3 zapravo ima dvije vrste poklonika: one istinske koji zapravo uživaju u vožnji trokotača moderne tehnologije, dok su s druge strane 'praktičari' koji u njemu vide idealno sredstvo za prijevoz, poglavito u gradskom prometu, a uz to nemaju dodatnih troškova za auto školu i dobivanje kategorije A2 ili čak klasične A kategorije za upravljanje motociklom.
Dobrim dijelom iz tog razloga bazen potencijalnih kupaca modela MP3 i te kako je širok i dubok...
Vrlo konkurentna cijena
Osnovna verzija MP3 310 sa svim davanjima stoji 8299 eura, što je zapravo vrlo konkurentna cijena u odnosu na druge skutere prisutne na tržištu, ali i trokotače. Posljednji model Piaggia MP3 po performansama može konkurirati i nekim ozbiljnim motociklima i stoga je cijena nešto viša, ali pitanje je ima li cijenu ta iznimna praktičnost koju nudi MP3.