PROMO

Dovoljno je napisati Vespa

Bionic
Reading

U svijetu avijacije zrakoplovi se primarno dijele u dvije kategorije - uskotrupni i širokotrupni. Kod skutera riječ trup zamijenjena je riječju tijelo ili popularnije – 'body'. Tako se u terminologiji skutera govori o 'small body' i 'large body' skuterima.

Ovi prvi zapravo su skuteri koji su izvorno i koncepcijski bliži originalnoj Vespi, dakle primarno dvokotači prvenstveno namijenjeni vožnji po gradu i pokojem izletu. Zapravo te 'small body' skutere obično i nazivamo Vespa, bilo da je riječ o modelima talijanske marke ili šire. Međutim, uvijek se kaže da je samo jedan original, pa tako i zapravo jedina prava Vespa dolazi s Apeninskog poluotoka.

Ovdje ćemo predstaviti dvije verzije 'small bodyja' - to su Primavera i Sprint. Primavera je baš ona prava odnosno 'vero' Vespa. Pogledajte je sprijeda i ne možete promašiti njezino porijeklo. Postoje određeni proizvodi koje nije potrebno opisivati, već je dovoljno napisati ime i svima je odmah sve apsolutno jasno. Pa ćemo tako i u ovom slučaju napisati samo - Vespa.

Kada smo, eto, riješili pitanje dizajna, prijeći ćemo i na tehničke značajke. Kotači s pet krakova od aluminijske legure veličine 12'' osiguravaju sigurnost i savršeno prianjanje na svim površinama i u svim uvjetima. Vespu Primaveru, Primaveru S i Primaveru Touring pokreće i-get (Italian Green Experience Technology) - četverotaktni, troventilski motor s elektronskim ubrizgavanjem hlađen zrakom, dostupan u verzijama od 50 i 125 ccm.

Ovaj agregat mjerilo je u svojoj klasi te je svaki detalj, od ispuha do zaštite variomata i novog zračnog filtera, dizajniran kako bi osigurao glatku, tihu i ugodnu vožnju. Verziju od 50 ccm odabrat će oni najmlađi koji njome mogu upravljati već sa 15 godina ili vozači koji već imaju B kategoriju s kojom se također može upravljati najmanjim mopedom. Treća kategorija su oni kojima je 50 ccm dovoljno za njihove potrebe, a uglavnom su to kraće gradske relacije ili vožnja od vikendice do plaže.

Verzija od 125 ccm iziskuje posebnu dozvolu (nažalost mi smo još jedna od rijetkih zemalja EU gdje se s B kategorijom ne mogu voziti skuteri od 125 ccm), ali veća brzina omogućuje i vožnju po bržim prometnicama, pa čak i izlete izvan grada. Primavera postoji i u električnoj izvedbi. Najveća prednost je jednostavno punjenje. Punjač je smješten ispod sjedala, a baterija se može do kraja napuniti za otprilike 4 sata.

Motor i baterija ne zahtijevaju održavanje. Prema tehničkim podacima, električna Primavera ima doseg od 68 kilometara što je više nego dovoljno za svakodnevnu uporabu. Piaggio električni motor sa suvremenom litij-ion baterijom koristi učinkoviti sustav za regeneraciju Energy Recovery System (KERS) kako bi je punio tijekom usporavanja.

Najveća brzina ograničena je na 45 km/h iz zakonskih razloga, ali isto tako kako bi se sačuvao pristojni doseg. U slučaju većih brzina, baterija bi se znatno brže praznila. Najpovoljnija verzija Primavere, model 50 euro 5, stoji 4199 eura; najpovoljnija verzija s motorom od 125 ccm stoji 5099 eura, dok je električna verzija tek sto eura skuplja.

Model Sprint također spada u 'small body' Vespine modele, s izraženijim sportskim dizajnom. Full LED svjetla naprijed i straga, samo su neki tehnički dodaci koji uzdižu Vespu Sprint na višu razinu. U prodaji je verzija sa 50 ccm koja je u ovom slučaju više namijenjena mlađim kupcima zbog dinamičnog izgleda.

Također, kao i kod Primavere, kupci mogu odabrati i električnu verziju. Vespa Sprint S Elettrica dolazi s mogućnosti ugradnje MIA paketa, čime vaš skuter postaje proširenje vašeg pametnog telefona. Ne samo da ćete imati sve svoje podatke o vozilu i putovanju nadohvat ruke, već možete i slušati glazbu potpuno sigurno.

Što se samih tehničkih karakteristika tiče, nema razlika između motora (termičkog od 50 ccm i električnog) koji pokreću Primaveru i Sprint verziju. Sprint verzija s termičkim motorom od 50 ccm stoji 4399 eura, dok električna izvedba košta 5299 eura.

Primavera 50 Disney Mickey Mouse Edition

Kako bi obilježili 100 godina Disneya, predstavljena je nova, ograničena serija Vespe inspirirana Mikijem Mausom, bezvremenskom Disneyevom ikonom. Vespa Primavera poprima boje najpoznatijeg animiranog lika na svijetu sa žutim kotačima koji predstavljaju njegove cipele i crnim retrovizorima koji podsjećaju na njegove prepoznatljive okrugle uši.

Izgled ovog jedinstvenog izdanja upotpunjuju crveni i crni detalji. Takav skuter još praktično nije viđen na tržištu i bit će sigurno atrakcija kod mlađih vozača, ali sigurno i kod vozačica. Cijena Mickey Mouse edicije iznosi 4499 eura.