Ako napravimo anketu poznajete li marku Moto Guzzi, gotovo smo sigurni da će učestalost točnih odgovora biti češća kod starije generacije. Zapravo sasvim logično, budući da je Moto Guzzi dio motociklističke legende nastale još davne 1921. godine, ali je najveću slavu stekao u sedamdesetim godinama 20. stoljeća.
Nakon zlatnih vremena kad je talijanska marka žarila i palila europskim i svjetskim motociklističkim tržištem pojavili su se 'Japanci'. Velika četvorka iz Zemlje Izlazećeg Sunca jednostavno je pomela svu konkurenciju, a među njima i Moto Guzzi koji je nestao sa naslovnica, ali još važnije iz srca kupaca. Jednostavno nije uspio financijski (a samim time i tehnički) parirati japanskoj konkurenciji te je dugi niz godina bio u borbi za goli život. Međutim, 2004. godine vlasništvo talijanske tvrtke prelazi u ruke Piaggia i najpoznatiji proizvođač skutera uložio je veliki napor i novac kako bi vratio Moto Guzzi 'u igru'.
Plod tog ulaganja je model V85 TT, svojevrsni spoj tradicije i moderne tehnologije. Kao što su kod automobila u trendu SUV vozila, tako i među motociklima vladaju enduro modeli. Razlog je vrlo jednostavan - udobnost i polivalentnost koju nude u vožnji. Uspravni sjedeći položaj kudikamo je prirodniji od 'ležanja' za upravljačem ili 'glumljenja' raspeća za upravljačem choppera. Polivalentnost spominjemo jer s takvim motorom možete i lagano sići sa asfalta, a možete se i penjati po raznim gradskim rinzolima.
Moto Guzzi V85 TT je dakle motocikl u trendu, ali opet ima i svojevrsnu tradiciju koja se očituje i u samom izgledu. Talijanski model je masivan, korpulentan motor, a takvi su oduvijek i bili Moto Guzzijevi proizvodi. Možda malo neobično za 'Talijane' koji obično eleganciju stavljaju u prvi plan, ali ovdje je prva pomisao ipak – moć!
Tradicija su dva prednja okrugla svjetla povezana poznatim znakom Moto Guzzija. Trend je pak digitalna instrumentna ploča koja je danas 'must' među svim motociklima. Vozač ima sve potrebne informacije za sigurnu vožnju u svim uvjetima. Moto Guzzi V85 TT napravljen je za vozača i suvozača. To znači da suvozač nije nužno zlo, nego ravnopravan sudionik uživanja u vožnji i to na duljim putovanjima.
Konkurentna cijena
Kod Moto Guzzi partnera u Hrvatskoj novi model V85 TT stoji sa svim davanjima 12.949 eura. Riječ je o vrlo konkurentnoj cijeni jer je ipak riječ o premium proizvodu u svijetu motocikala. Motocikli od 850 ccm su vrlo zanimljivi jer nude dobar kompromis između snage i udobnosti. Uz to, Moto Guzzi nudi svu potrebnu opremu - kako sigurnosnu, tako i vezanu uz komfor. Sigurno je kako će novi model biti ozbiljan igrač u svijetu enduro modela.
Agregat koji pokreće novi Moto Guzzi V85 TT klasični je poprečno postavljeni V2 motor od 853 ccm. Razvija najveću snagu od 76 konja pri 7500 o/min uz najveći okretni moment od 82 Nm pri 5000 o/min.
Kod motocikala ne postoje službeni podaci, već samo testiranja. Ona pokazuju kako od 0-100 km/h je motociklu potrebno 4,7 sekundi, dok najveća brzina iznosi 191 km/h. Međutim sekunde i kilometri na sat nisu nikako presudni kod enduro motocikala, već elastičnost i opet ista riječ - udobnost. Moto Guzzi V85 TT ne umara niti u jednom trenutku i riječ je o pravom stroju za gutanje kilometara, bilo da je riječ o gradskoj ili izvangradskoj vožnji, krstarenju na autocesti ili na otvorenoj prometnici. Nije cilj strugati koljenom po asfaltu, već – kako se kaže – guštati u gutanju kilometara.
Uz spremnik goriva od 23 litre i prosječnu potrošnju od 4,9 l/100 km bez ikakvih problema se u komadu može prevaliti 400 kilometara. Za sigurno zaustavljanje brinu se ABS kočnice i veliki disk od 320 mm sprijeda i 260 mm otraga.
Moto Guzzi V85 TT dolazi u dvije kombinacije boja - pretežito crnoj i avanturistički zelenoj. Nema sumnje kako je Moto Guzzi V85 TT iznimno zanimljiv motocikl koji se u potpunosti uklopio u trenutne motociklističke trendove. Uz to, sam naziv Moto Guzzi sa sobom nosi jednu posebnu težinu i respekt u svijetu dvokotača i sigurno je kako će ovakvi modeli u potpunosti ponovno afirmirati talijansku marku.
Dodatna oprema
Moto Guzzi za svoj model V85 TT nudi pregršt dodatne originalne opreme. Sigurno će kupci prvo potražiti originalne kofere (dva bočna i jedan centralni) koji stoje 1299 eura i pretvaraju motocikl u pravu putničku krstaricu s kojom možete i na višetjedna putovanja. A za potpunu praktičnu notu tu su unutarnje torbe koje su po mjeri kofera (cijena 99 eura).
Moto Guzzi nudi i otvorenu kacigu za ljetne gradske vožnje, zatim integralnu kacigu za dulja putovanja, kao i modularnu kacigu.