Grupacija Piaggio i ove se godine pojavila na najvećem svjetskom motociklističkom sajmu, milanskom EICMA, održanom u prvoj polovici studenoga. I ne samo pojavila, nego i potvrdila svoju poziciju vodećeg europskog proizvođača skutera i motobicikala, te jednog od ključnih globalnih igrača u ovoj industriji.
Tijekom 2023. grupacija je širom svijeta prodala skoro 560 tisuća vozila, s prihodom od blizu dvije milijarde eura i neto profitom većim od 90 milijuna era, što je najbolji rezultat u povijesti grupe. TO je donijelo rast prihoda od 3,6 posto, a profit je porastao čak devet posto.
Na milanskom sajmu Aprilia i Moto Guzzi potvrdili su potpunu obnovu i širenje njihovih 'ergela' motocikala. U rasponu od sportske do touring vožnje, i od staza do najzahtjevnijih terena, novi modeli mogu zadovoljiti potrebe svih tipova vozača.
Istodobno, Vespa je potvrdila svoj status ikone stila i ambasadora talijanske sofisticiranosti s visokotehnološkim verzijama svojih modela koji sada nude još bolje performanse. Raspon Piaggiovih skutera je proširen s novim motorima i potpuno novim modelom Liberty, jednim od najprodavanijih, koji je sada dobio potpuno novo lice.
Koji su ključni noviteti grupacije Piaggio predstavljeni na EICMA 2024?
Aprilia Tuono 457 koristi kao temelj tehničku platformu nedavno predstavljenog modela RS 457, a dizajniran je kako bi ispunio prohtjeve za pokretljivošću i zabavom kod mlađih motociklista širom svijeta. Ovaj model je od svih dosadašnjih Tuona najbuntovniji i premda zadržava osnovne osobine svih motocikla Tuono, 457 ima potpuno novi izgled, prilagođen tržištu kojem je namijenjen. Od dosadašnjih se razlikuje nikad postignutim odnosom snage i težine, samo 59 kilograma na 35 kW snage, što je maksimum za motorkotače koje je moguće voziti s A2 dozvolom, uz izrazito zabavnu i dinamičnu, a istodobno laganu vožnju.
I tehničke osobine su u vrhu kategorije: aluminijski okvir, jedini takav za ovaj segment tržišta, te vrhunska elektronika, uključujući Ride by Wire, tri modaliteta vožnje, ABS i kontrolu proklizavanja. Tuono 457 ima moćni agregat s najsuvremenijim paralelnim dvocilindrašem s maksimalnom snagom od 35 kW pri 9400 obrtaja i okretni moment od 43,5 Nm pri 6700 okretaja u minuti.
Aprilia Tuareg Rally je dosad najspecijaliziraniji model Tuarega, najvećim dijelom 'izvučen' iz Aprilijine trkačke verzije ovog motorkotača, a dosad je pobijedio na utrkama Africa Eco Race i Italian Motorally. Riječ je o istinskom dragulju među dvocilindarskim motociklima namijenjenim najzahtjevnijim off-road uvjetima. Ako ćemo ga usporediti s ionako sjajnim Tuaregom, standardna oprema je posebno impresivna. Očito inspirirana utrkama, dizajniran je za češće korištenje po off-road terenima, i uključuje visoki prednji blatobran, novi aluminijski štitnik motora, nove i robusnije štitnike ruku i novu vodilicu lanca. Sjedalo i ručice su dodatno podignuti, što olakšava vožnju u stojećem položaju. Na kotačima su gume sa zračnicom, a ovjes Kayaba s čak 240 milimetara 'puta' opremljen je unutrašnjim komponentama za enduro vožnju. Motor je unaprijeđen na nekoliko razina, i sad se lakše prilagođava off-road podlozi. Ispuh SC Project ima ispušni lonac od titana, a težina motocikla je samo 199 kilograma.
Aprilijina serija Factory, pak, najekskluzivnija je, premium verzija sportskih motorkotača ovog proizvođača koja ga izdvaja od konkurencije. Ti modeli prepoznati su od ljubitelja zbog dorada proizašlih iz utrka, koje pružaju jedinstveno iskustvo vožnje i na stazi i na cesti. Novi model RS 660 sad je također dostupan u Factory verziji, standardno opremljen Öhlinsovim višestruko podesivim ovjesom. Sve verzije toga modela imaju brojne nove osobine: aerodinamična 'krilca' koja povećavaju stabilnost, paket elektronike kojim možete upravljati putem nove instrument ploče u boji. Optimiziran je i odnos snage i težine, s moćnijim strojem od 105 KS i težinom od samo 183 kilograma. Ista osobina prisutna je i kod modela Tuono 660 Factory, prikladnijeg za svakodnevnu upotrebu i zabavu na cesti s njegovim visoko postavljenim upravljačem.
Novi Aprilia V4 Factory motocikli, pak, istinska su referentna točka u kategorijama u kojima se proizvode, i opremljeni su rješenjima koja su rezultat Aprilijinog iskustva u MotoGP-u. Riječ je o novom dizajnu s naprednijom aerodinamikom, novim elektronskim kontrolnim paketom APRC s funkcijom predviđanja i novom instrument tablom u boji. V4 motor 'napumpan' je do 180 HP, što može doći do punog izražaja zahvaljujući šasiji kakvu Aprilia koristi na stazama širom svijeta.
Dragulj u kruni ove serije je RSV4 Factory, sportski motocikl koji ruši granice, najmoćniji masovno proizvedeni i odobreni supermotocikl na svijetu, što može zahvaliti V4 motoru koji isporučuje zapanjujućih 220 KS. Nova je i aerodinamika, s krilcima poput trkaćih motocikala, povećanom stabilnošću i prijanjanjem u oštrim zavojima. RSV4 Factory ima i sustav aktivnih kontrola nove generacije s mogućnošću prilagodbe i predviđanja.
Na sajmu EICMA predstavljene su i sve četiri verzije Aprilijine serije 125, svaka posvećena drukčijem načinu vožnje: sportski RS, naked Tuono, enduro RX i univerzalni supermotard SX. I svi donose važne novitete. RS 125 i Tuono 125 jedini su motocikli u 125 segmentu s aluminijskim okvirom proizvedeni u Italiji, nastavljajući Aprilijinu sportsku tradiciju. Dalje, dobili su pojačanje u opremi u vidu kontrole proklizavanja i ABS na objema kotačima, poboljšavajući sigurnost do razine koja je inače zastupljena samo kod jačih kategorija. Jednocilindarski vodom hlađeni motor s četiri ventila i dosad je bio jaki adut, a sada su zadržane performanse kakve nema ni jedan konkurent unatoč postroženim Euro 5+ propisima: 11 kW pri 10.500 okretaja u minuti, okretni moment od 11,5 Nm pri 8500 okretaja, uz novu paletu boja u kojima se nude. Uz to, SX 125 i RX 125 dobili su sasvim novi dizajn kad su u pitanju i izrada i oprema, uključujući LED svjetla i novu digitalnu instrument tablu. Okvir, gume i kočnice kod SX 125 najpogodniji su za uzbudljivu cestovnu vožnju, dok je oprema na RX 125 bolja za off-road upotrebu.
Legendarni brend Moto Guzzi također je došao s obnovljenom serijom V7, te novim modelom V7 Sport. Riječ je o najdinamičnijem i tehnološki najnaprednijem modelu ove serije, s dvostrukim prednjim disk kočnicama, inercijskom platformom, Ride by Wire i Sport Riding načinom vožnje. Najveća ikona Moto Guzzija dobila je novo lice, ali zadržala je svoj autentični šarm s bezvremenskim stilom koji uključuje klasični metalni rezervoar i V-twin poprečni motor nalik skulpturi s unaprijeđenim performansama ali uvijek istim jedinstvenim karakterom. Kao standardna oprema dolaze i ABS, kontrola proklizavanja i tempomat.
Milanski sajam bio je prilika i za predstavljanje novih modela Piaggiovih skutera s velikim kotačima, odlično prodavanih i pionirima cijele niše, diktirajući tehničke i stilske osobine. Jedan od najomiljenijih i najpopularnijh skutera unutar brenda Piaggio svakako je Liberty, sinonim za laganu vožnju, upravljivost i malu težinu, a sada je ponuđen cijeli novi koncept s unaprijeđenom opremom koja uključuje digitalnu instrument tablu u boji i novi upravljač dizajniran da olakša vožnju i učini je ugodnijom. Novi Libery dostupan je u tri veličine motora, od 50, 125 i 150 'kubika', ova dva posljednja opremljena su i ABS-om.
Tu je, dalje, Beverly, koji dolazi s moćnim motorom od 310 ccm, i maksimalnom snagom od 27,7 KS. Novi stroj ima više od 70 posto novih komponenti u odnosu na prethodnu verziju također ima naprednije vrijednosti okretnog momenta, bolje kombinira snagu i 'tečnost' vožnje, za još opušteniji doživljaj na cesti.
Sljedeći u nizu noviteta, ili unaprijeđenih modela, stiže Piaggio Medley, agilni i lagani high-wheeler. U toj seriji pojavio se novi model, s novom zapremninom, Medley 200 s 13 kW snage i okretnim momentom od 16,5 Nm, što daje savršeno fleksibilnu vožnju. Tu su ABS i Start & Stop sustavi uključeni u popis standardne opreme.
A onda dolazi 'sveto' ime grupacije Piaggio, Vespa, vječni simbol talijanskog stila, ikona elegancije koja neprestano podiže i tehnološku letvicu. Sada je u seriji Gts stigla najmoćnija i najupravljivija Vespa ikad proizvedena u skoro osamdesetogodišnjoj povijesti najpopularnijeg svjetskog dvotočkaša. Novi motor od 310 ccm u centru je te evolucije. Upotrijebljen je vrhunski vodom hlađeni motor od 278 ccm kao baza, ali je onda napravljen značajni korak naprijed s više od 70 posto novih komponenti, novim dimenzijama i naprednijim performansama. Sad je zapremnina porasla na 310 ccm, a snaga na 25 KS. Povećan je i okretni moment, a vožnja je postala puno fleksibilnija. Tehničke i stilske osobine, koje su ne tako davno temeljito unaprijeđene, ostale su nepromijenjene, ali Vespina tradicija i dalje ostaje kontinuirano uključivanje najnovije tehnologije, upravo to jedna je od tajni njezinog uspjeha.
Paralelno s promocijom u Milanu, nastavlja se razvijati svijet Piaggia MP3, neponovljivog prvog svjetskog skutera s tri kotača, pa ćemo tom novitetu posvetiti posebnu pažnju. Nakon debija novih 'maxi' verzija s agregatima od 400 odnosno 530 ccm u 2022., stigao je Piaggio MP3 310 - treća generacija lakšeg, najagilnijeg vozila koje je revolucioniralo gradsku mobilnost, postavljajući nove standarde udobnosti, sigurnosti i užitka u vožnji.
Novi Piaggio MP3 310 nasljeđuje mnoštvo tehnološkog sadržaja od svoje 'velike braće', kao i još više premium osjećaja, sportskog, automobilskog stila, pa je cijela ponuda MP3 sada potpunija, suvremenija i tehnološki naprednija, nudeći vozila za sve koji traže praktičniju, jednako sigurnu alternativu automobilu.
Piaggio MP3 310 je kompaktno, sportsko, dinamično vozilo koje održava visoku razinu udobnosti i tehničkog sadržaja svojstvenog većim GT skuterima. Pritom, može se voziti s vozačkom dozvolom za automobile. Zahvaljujući Piaggio tehnologiji prednji zglobni sustav četverokutnog ovjesa i dva prednja kotača jedinstveni su i prepoznatljivi elementi koji vožnju Piaggio MP3 čine apsolutno jedinstvenim iskustvom, s većom stabilnosti u zavojima od bilo kojeg drugog skutera, izvrsnim držanjem ceste koje se najbolje može osjetiti na mokrom asfaltu ili u uvjetima lošeg prianjanja.
Kompaktne dimenzije i upravljivost modela Piaggio MP3 310 dolaze do izražaja pri manevriranju iz mjesta, što parkiranje čini iznimno laganim, te u vožnji, gdje se može pohvaliti poboljšanom agilnosti. Prednji dio je izuzetno precizan u vožnji i još odazivniji. Piaggio MP3 310 opremljen je potpuno novim agregatom, najnovijim u izvanrednoj obitelji HPE (High Performance Engine). Homologiran u skladu sa standardom Euro 5+, 310 HPE koristi povećanu zapremninu (310 ccm umjesto 278 ccm prethodnog agregata), kao i razne značajke posebno dizajnirane za poboljšanje iskustva vožnje, ne samo u smislu performansi, već i po pitanju udobnosti vožnje i voznih karakteristika, sve u kombinaciji sa smanjenom potrošnjom goriva.
Dizajn modela Piaggio MP3 310 odmah ga izdvaja od njegovih prethodnika: značajan iskorak za kompaktnu verziju MP3-a, koja po prvi put ima isti vrhunski stil kao i njegova veća 'braća', upotpunjujući ponudu koju odlikuje nepogrešiv obiteljski osjećaj. Prednji dio potpuno je redizajniran i sada je širi, s boljom zaštitom vozača i novim prednjim LED svjetlosnim sklopom. U sredini prednjeg oklopa nalazi se manji, sportski usisnik zraka, a ispod je okomiti spojler, rezultat pomnog proučavanja aerodinamike koji u kombinaciji s potpuno novim bočnim deflektorima, osigurava veću stabilnost i maksimalnu brzinu. Novi je i vjetrobran, koji jamči maksimalnu zaštitu.
Vozilo također prati niz najnovijih trendova u automobilskom dizajnu, od upečatljivog, sportskog prednjeg kraja do blatobrana, koji u Sport verziji imaju elemente u boji oplata, te kotača novog dizajna s pet podijeljenih krakova, još jednom jasnom referencom na svijet luksuznih sportskih limuzina. Odvažan prednji kraj suprotstavljen je decentnom, aerodinamičnom stražnjem dijelu u koji je elegantno integriran udoban rukohvat za suvozača, a završava sa suvremenim full-LED stražnjim svjetlosnim sklopom.
Piaggio MP3 310 opremljen je velikom instrument pločom s 5-inčnim LCD zaslonom koji prikazuje sve potrebne podatke, te širok raspon informacija o putovanju. Iznad instrument ploče nalazi se praktičan pretinac za rukavice s USB priključkom, idealan za punjenje pametnog telefona ili bilo kojeg drugog uređaja. Također vezano za korisničko sučelje, Piaggio MP3 310 ima sustav bez ključa, koji pojednostavljuje sve radnje poput pokretanja motora, otvaranja sjedala i spremnika goriva te zaključavanje upravljača, a sve to možete učiniti pomoću daljinskog upravljača. Sjedalo se sastoji od dvije odvojene razine, ima novu strukturu od pjene dizajniranu za poboljšanje udobnosti, a oblikovano je da omogući jednostavan i siguran kontakt s tlom te zajamči odgovarajuću lumbalnu potporu vozaču. Položaj suvozača ležeran je i opušten, dijelom zahvaljujući praktičnim sklopivim osloncima za noge.
Novi Piaggio MP3 310 dostupan je u dvije različite verzije: Piaggio MP3 310 i Piaggio MP3 310 Sport. Prvi je ikona gradske elegancije, dostupan u dvije boje, Bianco Luna i potpuno nova Grigio Grafite. Sportska varijanta može se pohvaliti još oštrijim karakterom koji dodatno naglašavaju odabrane boje: mat Nero Meteora, potpuno nova Grigio Mercurio (sjajna) i Blu Zaffiro mat završne obrade. Upotpunjena je i plavim sportskim detaljima.
Novi Piaggio MP3 310 pokreće potpuno novi, tekućinom hlađeni, četverotaktni, četveroventilski, jednocilindrični agregat s elektroničkim ubrizgavanjem: rezultat dragocjenog znanja i iskustva centra za istraživanje i razvoj Piaggio Grupe. Napravljen je kako bi omogućio značajna poboljšanja iskustva vožnje u svim segmentima: iznimna udobnost vožnje, poboljšana upravljivost, smanjena buka i još manja potrošnja goriva. Ovi ciljevi postignuti su povećanjem obujma motora s 278 ccm kod prethodnog agregata 300 HPE na 310 ccm u novoj verziji. Ovo povećanje postignuto je zadržavanjem istog provrta i povećanjem hoda. To je rezultiralo agregatom koji je više fokusiran na vozne karakteristike nego na postizanje najveće moguće snage. Uz to, i dalje postiže impresivnih 19,4 kW (26,4 KS) pri 7500 o/min. Maksimalni okretni moment iznosi 27,3 Nm, a postiže se pri 6000 o/min. Maksimalna brzina također je povećana, a postignuta je djelomično i poboljšanjem aerodinamike vozila, od 120 km/h na 129 km/h. Agregat 310 HPE može se pohvaliti istom poznatom razinom pouzdanosti s planiranim održavanjem svakih 10.000 kilometara.
Oba modela u ponudi Piaggio MP3 310 imaju ABS sustav protiv blokiranja kočnica integriran s ASR kontrolom proklizavanja (Acceleration Slip Regulation), koju je Piaggio prvi uveo na skuterima. Tro-kanalni ABS sustav, razvijen u suradnji s Continentalom, povećava aktivnu sigurnost sprječavajući blokiranje kotača prilikom kočenja i pružajući punu kontrolu nad vozilom u svakom trenutku. Piaggio MP3 koristi sustav kočenja s diskovima na tri kotača, promjerom diskova od 258 mm sprijeda i 240 mm straga. Veću sigurnost i još uglađeniju vožnju osiguravaju veliki prednji kotači promjera 13 inča.
Piaggio MP3 također duguje svoj uspjeh ekskluzivnoj Piaggio tehnologiji dva neovisna, nagibna prednja kotača regulirana jedinstvenim ovjesom s četiri poluge, koji je vodeći europski proizvođač dizajnirao i razvio prije bilo kojeg drugog proizvođača u svijetu kako bi osigurao maksimalan užitak u vožnji u potpunoj sigurnosti. Mehanizam za blokiranje prednjeg ovjesa, prepoznatljiva značajka talijanskog skutera na tri kotača, pretvara ravnotežu Piaggio MP3 310 HPE iz dinamičke u statičku. Pokrenite vozilo i ono ostaje u ravnoteži na sva tri kotača bez potrebe za osloncem (koji je ipak ugrađen). To znači da nikada ne morate stati nogom na tlo i možete parkirati Piaggio MP3 310 bilo gdje, lako i bez napora.
Sustav povezivanja PIAGGIO MIA, koji se nudi u serijskoj opremi verzije Sport, omogućuje povezivanje vašeg pametnog telefona s ugrađenim elektroničkim sustavom Piaggio MP3 310 putem Bluetootha, nudeći ekskluzivne značajke za još korisnije i ugodnije iskustvo vožnje. PIAGGIO MIA i nova Piaggio aplikacija posebno su dizajnirani za povezivanje iOS ili Android mobilnih uređaja s novim Piaggio MP3 310, iskorištavajući potencijal koji nudi nova digitalna instrument ploča. Nakon što povežete svoj pametni telefon, uparite ga s vozilom putem aplikacije Piaggio, koju možete preuzeti na App Store ili Google Play, sve obavijesti o dolaznim pozivima i porukama pojavljuju se na instrument ploči. Sustav također omogućuje upravljanje pozivima pomoću posebne tipke za povezivanje na upravljaču i korištenje glasovnih naredbi za upućivanje poziva ili reprodukciju glazbe aktiviranjem popisa za reprodukciju. Kako biste u potpunosti uživali u svim ovim značajkama, Piaggio MP3 310 nudi posebnu Jet kacigu kao dodatnu opremu, s integriranim slušalicama i Bluetooth sustavom.
Uz funkcije upravljanja pozivima i glazbom, multimedijska platforma PIAGGIO MIA omogućuje korištenje Piaggio aplikacije za pregled dodatnog i iznimno bogatog skupa informacija o putovanju i radnom statusu vozila, sve do sustava za spremanje pozicije parkiranja, te svih podataka o vožnji.
Nova ponuda dodatne opreme za Piaggio MP3 310 temelji se na specifičnoj filozofiji dizajna: spajanje neusporedive udobnosti s istinskom svakodnevnom upotrebljivosti, u skladu s njegovom ulogom velegradskog putnika. Tu je stražnji prtljažnik od 32 litre s prostorom za kacigu Demi Jet Mirror, a dostupan je i udoban naslon istog materijala i boje kao sjedalo. Veliki vjetrobran izrađen je od visokokvalitetnog materijala otpornog na krhotine, debljine 4 mm, pruža poboljšanu zaštitu od vjetra i vremenskih prilika. Navlaka za noge Comfort+ donosi maksimalnu udobnost vožnje tijekom cijele godine, vodootporna je i lako se pakira. Kako bi se osigurala maksimalna udobnost u svim uvjetima, dostupan je i komplet grijaćih dodataka navlake za noge Comfort+ i ručki.
Ponuda dodatne opreme zaokružena je elektroničkim protuprovalnim sustavom, multimedijskom platformom Piaggio MIA, sportskim osloncima za noge s aluminijskim umetcima (serijska oprema na verziji Sport) i navlakom za vozilo za vanjsku upotrebu. Osigurana je i nova linija kaciga Demi Jet Mirror kacige izrađenih od ABS materijala sa završnom obradom od umjetne kože ušivene na školjku. Ljetne rukavice iz Piaggio ponude, pak, pružaju iznimnu osjetljivost pri korištenju kontrola na upravljaču i vrhunsku udobnost pri vožnji Piaggio MP3, a Piaggio Parka je tehnička jakna za gradsku vožnju visokokvalitetnog dizajna i tkanine s 3 sloja i stopostotno vodootpornom H2Out laminiranom membranom.