POČINJE NOVA ERA

Sad je i službeno: Modnu kuću Loewe preuzima dvojac iz Proenza Schoulera

24.03.2025 u 13:01

Bionic
Reading

Modna kuća Loewe napokon je potvrdila dvojac iz Proenza Schoulera kao nove kreativne direktore Jack McCollough i Lazaro Hernandez nasljeđuju Jonathana Andersona, koji je španjolsku modnu kuću vinuo u sam vrh modne industrije

Dizajneri Jack McCollough i Lazaro Hernandez, poznatiji kao duo iza njujorške marke Proenza Schouler, imenovani su novim kreativnim direktorima modne kuće Loewe, s početkom od 7. travnja. Oni nasljeđuju Jonathana Andersona, koji je službeno odstupio prošlog tjedna nakon hvaljenog 11-godišnjeg mandata tijekom kojeg je španjolsku modnu kuću katapultirao u sam vrh modne industrije, a već dugo se šuška da će preuzeti kormilo Diora.

Loewe i Dior su u vlasništvu francuske luksuzne grupe LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton.

Potvrđujući ovaj dugo očekivani potez ekskluzivno za WWD, Loewe je izjavio da će McCollough i Hernandez preuzeti 'cjelokupnu kreativnu odgovornost za sve Loewe kolekcije, uključujući žensku i mušku odjeću, kožnu galanteriju i modne dodatke'. Američki duo u siječnju je otkrio da odstupaju s pozicije kreativnih direktora brenda koji su osnovali 2002. godine.

Loewe jesen/zima 2025./2026.
  • Loewe jesen/zima 2025./2026.
  • Loewe jesen/zima 2025./2026.
  • Loewe jesen/zima 2025./2026.
  • Loewe jesen/zima 2025./2026.
  • Loewe jesen/zima 2025./2026.
    +2
Loewe jesen/zima 2025./2026. Izvor: Profimedia / Autor: Avalon / Avalon / Profimedia

Izvršna direktorica Loewea Pascale Lepoivre pojasnila je izbor McCollougha i Hernandeza za ovu prestižnu parišku poziciju. 'Da navedem samo dva faktora: oni su izuzetno kreativni, ali i poduzetnici, čija znatiželja i vizija nadilaze modu i protežu se na različita kulturna područja, kao i na raznolikost tržišta i kupaca kojima se obraćamo', rekla je za WWD. 'Topli su, otvoreni i živahni, što se odlično uklapa u kulturu tvrtke koja je intenzivna i strastvena, ali istovremeno predana zabavi i ne shvaćanju sebe preozbiljno. Njihova vizija i kreativnost savršeno se uklapaju u kodeks kuće koji smo izgradili, i uzbuđena sam što ću vidjeti kako će oblikovati njezinu budućnost'.

Sele se u Pariz, a prva stanica je Madrid

Kao dokaz svoje predanosti projektu, dvojica dizajnera sele se iz New Yorka u Pariz, gdje se nalaze Loeweovi kreativni uredi, rekla je Lepoivre, napominjući da su također željni provesti vrijeme u Madridu, gdje je Loewe osnovan 1846. godine kao kolektiv za izradu kože i dobavljač španjolske kraljevske krune.

'Neke od prvih dana provest će u Madridu, posjećujući atelijer, upoznavajući obrtnike i pregledavajući arhivu', rekla je Lepoivre.

Nije specificirano kada bi duo mogao predstaviti svoje prve kolekcije za brend.

U zajedničkoj izjavi McCollough i Hernandez rekli su da su 'nevjerojatno počašćeni što se pridružuju Loeweu, kući čije se vrijednosti i misija blisko podudaraju s našima': 'Radujemo se suradnji s izvanrednim timovima i obrtnicima, čiji je talent - pod iznimnim kreativnim vodstvom Jonathana Andersona - oblikovao Loewe u kulturnu silu kakva je danas. Izražavamo iskrenu zahvalnost Bernardu Arnaultu, Delphine Arnault, Sidneyu Toledanu i Pascale Lepoivre što su nam povjerili sljedeće poglavlje ove izuzetne kuće'.

Dvojac iz Proenza Schoulera dugo je bio na radaru vrhunskih europskih modnih kuća. Valentino Fashion Group preuzeo je udio u Proenza Schouleru 2007., a četiri godine kasnije, grupa ulagača predvođena Johnom Howardom i Andrewom Rosenom otkupila je većinu Valentinovog udjela. Zatim je 2018. godine Mudrick Capital Management predvodio otkup tvrtke od strane dizajnera.

Prema izvorima, LVMH je godinama vodio razgovore s McColloughom i Hernandezom o pridruživanju jednoj od njihovih poznatih modnih kuća, koje uključuju Dior, Louis Vuitton, Givenchy i Fendi. Diskretni razgovori o njihovom pridruživanju Loeweu započeli su prošlog listopada, kažu isti izvori.

Talentirani dvojac probio se na modnu scenu odmah nakon završetka Parsonsa, prodavši svoju diplomsku kolekciju Barneysu New York, i uspjevši zadržati auru brenda u nastajanju čak i kad su postali dio američkog modnog establišmenta. Za svoj brend koristili su djevojačka prezimena svojih majki umjesto vlastitih prezimena.

Anderson je visoko postavio letvicu

Proenza Schouler je osvojio pet CFDA nagrada, uključujući onu za dizajnera ženske odjeće godine 2007., 2011. i 2013.; lansirali su it torbu u messenger stilu PS1 2008. godine i preselili se na Pariški tjedan mode na nekoliko sezona.

McCollough i Hernandez ostaju dioničari u Proenza Schouleru i članovi su upravnog odbora. Uz to, rade u tandemu s izvršnom direktoricom Proenza Schoulera Shirom Suveyke Snyder na pronalasku novog kreativnog vodstva za brend, cijenjen zbog estetike.

LVMH je kupio Loewe 1996. godine, angažirajući Stuarta Veversa, Joséa Enriquea Oñu Selfu i Narcisa Rodrigueza kao dizajnere tijekom godina. Anderson je imenovan kreativnim direktorom 2013. istovremeno s LVMH-ovim preuzimanjem 46 posto udjela u njegovom londonskom brendu JW Anderson. Dizajner iz Sjeverne Irske postavio je visoku ljestvicu, transformirajući malu kuću poznatu uglavnom po kožnoj galanteriji, poklonima i parfemima u globalnog igrača sinonimnog s odvažnom modom, neobičnim suradnjama s imenima poput Studio Ghiblija i maštovitim kampanjama. Izvori s tržišta procjenjuju da su se prihodi Loewea tijekom njegovog mandata povećali više od sedam puta, približivši se iznosu od 2 milijarde eura.

McCullough i Hernandez ulaze u modnu kuću sa snažnim zamahom i vrijednošću brenda, a svakako će biti zanimljivo vidjeti njihovu viziju Loewea.