Od Chanela do Burberryja, moda je, čini se, postala grana porno industrije, izjavila je Caryn Franklin, modna stručnjakinja i domaćica u BBC-jevu 'The Clothes Showu'
Modne reklame više ne prodaju odjeću, nego prodaju seks, a takav način oglašavanja ima loš utjecaj na mlade djevojke. Za to je krivo retuširanje i porast pornografije. Modeli u modnim kampanjama gledaju poluotvorenih očiju, polugoli su raširenih nogu i izgledaju kao da su u stanju uzbuđenosti.
Kao modna komentatorica više od 30 godina i majka dviju djevojaka u dobi od 21 i 14, pita se otkada je oglašavanje ženske odjeće prestalo biti zabavno i moćno te se svelo na gotovo pornografiju koja kao da cilja muškarce više negoli žene da kupuju određene proizvode. Prisjetila se reklame za Chanel parfem u kojoj je glumica Keira Knightley samo u kaputu i izgleda kao da se sprema polizati parfem, a u drugom pak kadru izgleda kao da je upravo imala vrhunac. Caryn se pita zašto je to potrebno.
Zatim polugola Rosie Huntington-Whiteley, u baloneru za nedavnu Burberry reklamu. Te reklame ne prodaju modu, već prodaju seks. Eksplicitne nastupe imale su i Rihanna i Miley Cyrus, no i moda je jednako loša, smatra modna komentatorica.
Kaže da nije uvijek bilo tako posebno osamdesetih godina kada je ona počinjala karijeru. Bila je važna moć odijevanja, roba je bila u službi nas, očekivalo se da nas moda nadahnjuje i čini moćnima.
Pita se što se otada promijenilo. Smatra da su dvije stvari dovele do toga: sve raširenija internetska pornografija i retuširanje, koje je svelo žene na objekte, a sve upakirano u dizajnerski šifon i pod krinkom umjetničkog dojma.
Retuširanje je potpuno promijenilo modni svijet, koža je postala glatkija, figure vitkije, dekolte naglašeniji i žene se sve više i više pretvaraju u objekte.
Krivac za to je pomalo i fotograf Terry Richardson koji stoji iza make overa Miley Cyrus te iza nekih provokativnih kampanja. Smatra da je Richardson uzeo pornografiju sedamdesetih i učinio od nje modni šik.
Kao majka dviju djevojaka pokazala je, kaže, svojim kćerima koje modne reklame su realistične, a koje nisu.
Caryn Franklin predaje i na London College of Fashion i napominje da svojim studenticama uvijek kaže kako modna industrija na jedan način potkopava njihovo samopouzdanje. Prosudite sami je li ova reklamna kampanja s Rosie Huntington-Whiteley previše seksi.