Zašto Charlie Sheen na Twitteru preporučuje web stranicu s kojom nema nikakve veze? Zato što će tako zaraditi gotovo 10.000 dolara – i nije jedini
Rapper Snopp Doggy Dog postavio je na Twitter oglas za automobil Toyota Sienna. Glumica Tori Spelling proslijedila je link za web stranicu rent-a-cara. A relity zvijezda Khloe Kardashian preko društvenih mreža reklamira novu marku jeansa.
Naravno, zvijezde i zvjezdice tako zarađuju: ponekad 10.000 dolara, pa i više, za javno spominjanje robne marke u 140 slovnih znakova, koliko ima Twitter poruka. Preračunato, to je oko 71 dolar po slovu, izračunao je Daily Mail.
Twitter je u svojoj petogodišnjoj povijesti uspio promijeniti potrošačke navike ljudi, koristimo ga za predizbornu propagandu i za pokretanje revolucija, a sada je otvorio novi prostor zarade za novaca gladne zvijezde.
Glumci i glazbenici, naime, imaju stotine tisuća, ponekad milijune sljedbenika na Twitteru. To je, dakako, ogroman marketinški potencijal.
A popis proizvoda koji se tako reklamira sve je duži i duži. Pjevač Ray J preporučio je svojim sljedbenicima – a ima ih više od 600.000 – da svakako odu pogledati jedan horor film. Košarkaš L. A. Lakersa reklamira knjigu repera Jay Z-ja: 'Moj čovjek Jay-Z, jedini reper koji piše povijest bez olovke… Sve do sad.'. I tako je njegova preporuka stigla do dva milijuna njegovih sljedbenika.
Razumije se: sve na Twitteru kratkog je vijeka i, unatoč vrtoglavim brojkama, dopire do ipak uske društvene skupine. U Americi su izračunali da samo 11 posto odraslih u toj zemlji koristi taj kanal društvene komunikacije. Premda neke zvijezde imaju odanu vojsku sljedbenika, teško je utvrditi potiču li ih ovakve poruke da doista kupe reklamirani proizvod.
No, s druge strane, platiti zvijezde da tvitaju puno je jeftinije od uobičajenih marketinških kampanja. Želite da Khloe Kardashian šalje poruke za vas? To zadovoljstvo stoji 8.000 dolara. To vam je previše? Rap-glazbenik Ray J naplatit će vam 2.300 dolara.
Isplati li se to? Kako smo rekli, nije do kraja istraženo. No činjenica jest da je jedna stranica koja nudi poslove i stipendije, nakon što ju je oglasio Charlie Sheen, u prvom satu nakon poruke imala 95.000 posjetitelja.
Koliko je dobro da problematični partijaner Sheen reklamira ovakvu stranicu? Kao i u klasičnom marketingu, uvijek postoji opasnost da se ponašanje zvijezde ne uklapa u image proizvoda koji zagovaraju. Zato je cijela znanost izabrati pravog. Također, hoće li korisnici povjerovati da Snoop Doggy Dog vozi Toyotin auto?
Twitter se ne protivi ovakvoj praksi. Dopuštaju oglase, sve dok su uneseni ručno, a ne pomoću računalnog programa.
Lako je uočiti da na spisku zvijezda koje ovako zarađuju prednjače problematični: glumci-ovisnici, zatvorske ptičice, reality zvijezde. Možda im upravo njihovo skandalozno ponašanje pomaže da zarade poneki dolar na sve brže rastućoj društvenoj mreži.