Valja čestitati Mercedesu, premda SLR nikada nije spadao među najbolje GT automobile, trokraka zvijezda iz Stuttgarta uspjela ga je učiniti dovoljno atraktivnim da prodajnim rezultatima nadmaši i najljuće konkurente
Sada je vrijeme za slavlje i nasljednika, a nakon pet godina proizvodnje, 3500 prodanih primjeraka i četiri različite verzije, najbolji način za proslaviti uspjeh jest – konačna, ultimativna verzija.
SLR Stirling Moss, kada u Mercedesu i službeno s njega skinu plahtu na detroitskom NAIAS-u sredinom siječnja iduće godine, bit će uvjerljivo najekstravagantniji model koji je stuttgartski proizvođač ikada napravio. Izgled, performanse i planirana količina od svega 75 primjeraka te paprena cijena od 750.000 eura po primjerku (bez davanja) trebali bi mu zajamčiti kultni status među obožavateljima, pa stoga ništa nije prepušteno slučaju.
Automobil je oblikovan kako bi budio uspomene na Mercedesovu srebrnu strijelu 300 SLR kojom je Stirling Moss 1955. osvojio Mile Migliu. U svrhu retro dizajna izostavljeno je vjetrobransko staklo, a stražnji rollbarovi osim zaštite glava putnika u slučaju prevrtanja također služe kao usisnici zraka.
Posebno efektno pak djeluju ogromni bočni usisinici kao i, prepoznatljiva za seriju SLR, dvostruka grana ispušnih cijevi sa svake strane. Karoserija automobila, u svrhu smanjivanja mase, kompletno je izrađena od ugljičnih vlakana, dok je po istim načelima oblikovan i funkcionalni interijer, a kao dizajnerske retro detalje svakako moramo spomenuti karirani uzorak sportski profiliranih sjedala te metalnu pločicu s ugraviranim potpisom Stirlinga Mossa smještenu ispred ručice mjenjača.
Opsežni testovi aerodinamike u zračnom tunelu rezultirali su ravnim podvozjem te stražnjim difuzorom za još više downforcea na stražnjoj osovini. U svrhu kraćeg zaustavnog puta i više gripa tu je famozna zračna kočnica koja se u SLR Sterling Mossu može manualno kontrolirati.
Premda je automobil dizajniran kako bi izgledao retro, ništa u vezi s njegovim performansama nije arhaično. Pod poklopcem se nalazi isti 5,5-litreni V8 iz donedavno najsnažnijeg SLR-a 722. Pomoću kompresora moćni V8 istiskuje 650 KS te ih, putem peterobrzinskog automatskog mjenjača dorađenih prijenosnih omjera, prenosi na stražnju osovinu.
Zasad Mercedes-Benz nije ustupio podatke o masi SLR Sterling Mossa, no obzirom da se s ubrzanjem do stotke obračunava za manje od 3,5 sekundi, četvrtinu sekunde brže od SLR 722 Editiona, minimalistički pristup oblikovanju automobila zasigurno se isplatio.
Ljubitelji velikih brzina svakako će znati cijeniti što Mercedesova srebrna strijela unatoč nedostatku krova može pojuriti do maksimalne brzine od čak 350 km/h.
Svega 75 primjeraka ultimativnog SLR-a bit će proizvedeno u pogonima u Wokingu od srpnja do prosinca iduće godine, jednom kada s njih siđe posljednji model SLR roadstera. Ipak, neće se baš svako moći dočepati Mercedesovog rariteta i, po svemu sudeći, budućeg klasika. Ekipa iz Stuttgarta SLR Stirling Moss ponudit će samo pomno odabranim klijentima koji su svoju vjernost već dokazali SLR generaciji.