Direktori koji se potpisuju velikim potpisima egoistični su narcisi koji, iako su izvrsno plaćeni, skloni su odvesti tvrtku koju vode u propast, tvrdi studija koja je analizirala 605 potpisa direktora najvećih američkih kompanija
Što je veći potpis vašeg direktora, to je vjerojatnije da je on ili ona narcis, tvrdi nova studija u kojoj je analizirano 605 potpisa direktora američkih tvrtki. Kad je riječ o autogramu direktora – veličina je važna, prenosi Daily Mail.
Studija provedena na Sveučilištu u Sjevernoj Karolini utvrdila je da šefovi s većim potpisima također imaju veću plaću, ali i da će vjerojatnije svoju tvrtku lošim rezultatima prizemljiti.
Autori studije definirali su narcizam kao egoističnu karakternu osobinu povezanu s taštinom i obezvređivanjem drugih osoba koja je sklona stvarati pristanu sliku o vlastitim sposobnostima i rezultatima. Ove osobine čine ih lošim donositeljima odluka, kaže studija, ali im omogućuje da uvjere svoje nadređene da ih bolje plate.
Profesor Sean Wang, jedan od autora studije, izjavio je za ABC News da je 605 analiziranih potpisa pronađeno u godišnjim izvješćima i drugim dokumentima podnesenima u indeksu S & P 500 koji prati pet stotina najvrednijih tvrtki na američkim burzama. Autori su se oslanjali na nalaze prethodnih psiholoških studija kojima se utvrdilo da veći potpis znači i veći ego.
Otkrili su da narcisoidni direktori više ulažu u kapitalne investicije i akvizicije, ali i da plaćaju niže dividende. Njihove su investicije najveće u vrijeme najvećih financijskih zatišja. 'Osim toga, narcisoidni su direktori pokazali lošije rezultate prinosa na imovinu, a učinci su im biti najveći kada je okruženje bilo neizvjesno. Unatoč negativnom odnosu između narcizma i rezultata, ovi su direktori imali veće vlastite prihode.'
Za ilustraciju svoje teze usporedili su relativnu uspješnost dviju tvrtaka koje konkuriraju u istoj industriji i veličinu autograma njihovih direktora. Iako Michael Dell, direktor kompanije Dell ima manji potpis od direktorice Hewlett Packarda Carly Fiorine, HP je imao slabiji povrat ulaganja nego Dell.
Profesor Wang kaže da je među analiziranim potpisima najveći autogram imao Timothy Koogle, bivši šef Yahooa koji je na čelu te tvrtke bio od 1995. do 2001. i koji je bio jedan od najbolje plaćenih direktora u Silicon Valleyju.
Međutim, brojni su stručnjaci skeptični prema zaključcima studije koja pretpostavlja da veći potpis ima veze samo s većim egom navodeći da veličinu potpisa određuju i drugi faktori poput visokog samopoštovanja i ekstrovertnog tipa osobnosti, pa je moguće i da tvrtka ima koristi ako iza ogromnog potpisa direktora stoji i visoki stupanj samopoštovanja.